Monday, June 19, 2017

Hiyar

Eski is yerimden insanlar birbirlerine beni pazarda gorduklerini soyluyorlarmis.
Gecen yaslilardan biri ile karsilastim o soylemisti. Ama onunla sokakta karsilasmistik. Tam da kursa yazilmaya giderken.
Evet, gecen hafta kurstaydim. Ilce sosyetesi ile tanistim. Hamamin eski sahibi mi dersiniz, babamin ikinci karisinin benzeri mi, yoksa 10 sene once egitim verdigim stajer mi. Hem de yavrulamis halde tabi.
10 sene onceki halinde duran bir ben varim. Iyi mi, kotu mu bilemiyorum.

Kursta klimaya carpildim. Bu sene ikinci mi oluyor bu hastalik? Agzim, burnum akti surekli. Cok fenaydim. Yeni bitti neyse ki.

Ne evi temizledim, ne de cumartesi pazara gidebildim. Bugun pzt pazarina gideyim dedim. Zaten pazarda gorunen J olmaktan da rahatsizim. Fbtan mesaj atiyorlar ustelik, seni cumartesi pazarda gordum.  Aferim, gelip konusmamissin yaninda esin var diye, fbtan mesaj atiyorsun. Cevap vermedim. 

Sanirim bu ilcedeki kerhanade calisan bir kadinla benzesiyoruz. Pazarda en paspal halimle dolasirken laf yiyorum. Bana veeeeer bana veeeerr diye bagirandan sonra bugun, hiyar aliyorum. Yiyebilecegim hic bir sey bulamadim. Bir suru ot aldim. Evde 3 saksi nane var. Yine de nane, reyhan falan aldim. Salata yapacagim. Hiyar da alayim dedim. Malum diger adi salatalik.

Buldum bir tezgah, sakin. Seciyorum, yan tezgahtaki adam "agizda eriyen salataligi biliyor musun? Biliyor musun? Agizda eriyen salataligi?" Bir daha tekrarlamaya basladiginda adamin suratina baktim. Cunku guya sordugu adam, cevap vermiyordu. Gotune sokunca da eriyor mu diye soracaktim. Yemin ederim. Hatta alip hepsini suratina firlatacaktim.

Ustune alsan bir dert, almasan bir dert.

Anlamiyorum. Eve gelene kadar delirdim. Noluyor yahu? Ne demek istiyor bu adam?

Geldim evde yaptim salatayi ama kafamda donuyor laf. Sinirlendim yine aklima gelince. Neyse. Bunun da bir spirituel anlami varsa biri aciklasin. Cok sinirleniyorum.

Evdeki kaucuklardan biri bitlenmis sanirim. Yaprak alti yumurta doluydu. Supurdum yapraklari. 

Iyilestim, plaj vakti ama dunku yagmurdan sonra bugun parcali bulutluydu. Skildim artik. Is aramaya baslayabilirim. Bekeldigim bir is, kadin oldugum icin reddedildi. Gozlerimi devirdim. Cinlilerle caliscaktim. Cinlilerin talebini, asil is veren reddetmis. Birsey diyemedim Cinliye.

Ejderha boy atti iki gunde. Iki gunes gordu, kudurdu. Cogzel.

Yeni ay geliyor. Bu pazarda bitki bulamadim. Ama hala planlar yapiyorum.

Cidden dagda tek basima yasamayi dusunuyordum da, gt kadar ilce bile bu kadar guvensizken..

Sunday, June 11, 2017

Toplu Tasima

Bilmem bilir misiniz, toplu tasima fobim vardi.
Bir kere Izmir merkezden, su an yasadigim ilceye, en parasiz oldugum bir vakitte, (2005) 200tl taksi parasi vererek gidip, gelmistim. 

Gecti o gunler. Izm'e gidip gelmelerimi Izban'la yapiyor, uzerine de metrosuna biniyorum. Ha bugun metroda, eski yasadigim yerin duraginda eskilerle karsilasma endisesi yasamadim degil. Kalbime inIcekti.

Neyse efendim. Kuzeyden guneye gittim. Iki gece farkli yerlerde kaldim ve ille de kendi evim dedim. Baskalarinin evinde kalmaktan rahatsiz olurum. Ancak ilki 90 senesinden beri arkadasim, dostum, en yakinim. Digeri kardesim. Yani hic sorun yok, saniyordum.

Kardesimin evinde kabus gordum. Gunduz niyetine anlatiyorum ozet halinde. Kapinin onune gelen ramazan davulcularina uzerimde bozuk para olmadigi icin, yanlarindaki tanidik araciligi ile 10 tl verdirtiyorum. Itiraz ediyorlar falan. Ben de kapiyi kapattip, iceri giriyorum. Birkac saat sonra kapi deliginden bakinca gittiler mi diye (cunku israrci bir yapilari vardi) apartman otomati yandi. Cingeneler kapinin onune cokmusler. Isik yaninda kalkip davul calmaya basladilar. Kaldigim yerde davulcu gecmesi mumkun degil, bunu da belirteyim.
Onlar kalkinca, neden bilmem kapiyi aciyorum, parayi aldiniz, ne bekliyordunuz diye. 4-5 kisi bunlar. Daha cok para ver diyorlar. Ben de yok diyorum. Sonra yaklasiyorlar bana, biri kapinin agzina gelip bicak cikariyor ve tehdit diyor beni. Bu adamlari aslinda cok iyi taniyormusum. Senelerce birlikte calismisiz falan.
Bicak cikinca ben geri adim atiyorum, kapiyi da aralik birakip kenardaki 100tllerden almaya gidiyorum. Ama aralik kapidan benim gizli yerimi gorebiliyorlar ve iceri giriyorlar, tamam diyorum, tum parayi alir simdi bunlar. Bir tanesini alip, digerlerini arkama saklasam diye dusunurken, oldurebilirler bile beni diyorum. Uyandim. Dusundugum guvendigim insanlar hakkinda bir daha dusunmek, daha tedbirli yaklasmakti uyandigimda.

Tabirlere falan bakmadim. 
Elimde kilic ciceklerimle metro ve izban evresini tamamladiktan sonra, ki izbanda 5 cocukla ayni vagondaydik, ruyam aklimdaydi hep, arabaya atladim. Hoslandigim muzikleri bagira cagira soyleyerek gidiyorum. Yolda birkac cocuk gordum. 4 kisiler ve otostop cekiyorlar. 

Ruyayi goren ben degilmisim ve daha 20 dk evvel aklima gelmemis gibi cocuklarin ilerisinde durdum. Bekledikleri yer de yol kenari. Onlar binerken arkada kuyruk olustu. Hatta birisi daha binmemis, ben hareket ettim. 

Eskisehir'e gidiyorlarmis. Amaclari Eskisehir'e gitmek degil, eglenceli sekilde otostop cekerek gitmekmis. Hee dedim, kemerini tak once. Kiliclarimi da aldim on yolcu kapisindan, kirilir belki diye. Bir sure gittik. Hicbirinden ses cikmiyor.
"Hakikaten cok eglenceli bir yolculuk oluyor" dedim. "Yoruldunuz mu?". Yine ondeki evet dedi.
Sonra onlari Manisa / Canakkale hangisi denk gelirse, belki birisi alir diye ortalik bir yere biraktim. Baska da konusmadik.

Annemin ablamdan asirdigi 3 kilicin ikisini kokleri ile bir saksiya dikip, hic aklimda olmayan bir dilek diledim. Digerini de 3e kestim. Dinlendiriyorum, yarin dikecegim lavanta tohumu saksima.

Onun disinda yegenimle bondaj yaptik. Birlikte uyumak istemis ben daha gelmeden. Ancak son dakika istemeyince, ki tum gece oksurmus yavrucak, ayri dustuk. Bana mektup yazdi iki tane. Bulamiyorum su an!
Bir de kollarimiza resim cizdi. Benim sol kolumdaki isteyebilecegim yalinlikta bir dovme oldugu icin fotografini cektim. Belki yaptiririm.


Cok begendim.
Sag kola da diger yegen kalem tutmayi ogrenince cizer.
Neden olmasin?!

Gelmeden evvel de enisteye fal baktirdim. Yazip, uzerine de mail attim. Bakalim bu seferki cikacak mi!

Iki gundur ortaya cikan saglik sorunlarimi, dis fircasi ile derz arasi temizlikleri (prens marka temizleyici muhtesem bir seymis) ve uzun toplu tasima yolculuklarini arkamda birakarak, huzur icinde evimdeyim.

Tasinma gormedi yalniz falda.

Ama ben bu hayatim ve gelecegim icin asiri heyecanliyim.

<3

Friday, June 9, 2017

Dolunayda Kudurmak

I Bugun dolunay ve ben yerimde duramayip, yine bitki aldim. Dun geldiler. Evet iki kardes aldim bu sefer.
Yatak odasina aldim. Feng shui'ye gore, yatak odasinda her sey cift olmalidir. O yuzden iki tane. Hmm evet daha komodinleri almadim. O yuzden yerdeler simdilik.

Ancak usttekinin yapragi yarilmisti geldiginde. Soktan olurmus ama bence paketten. Pet bir cubukla yaprak arkasindan sabitlemeye calistim. Olmadi. Yaprak yuzeyinden yaptim simdi. O da pek umutlu degil.

Napmam gerekiyor bilen var mi? Keseyim mi, birakayim mi?

Yeniayda dipteki yapraklarla cogaltmayi planliyorum. Cogalsinlarr! Kudurmam bu yuzden.

Bugun dolunay var, aksam ustu dort gibi. Sevmediginiz huylarinizi, duygularinizi, dusuncelerinizi, aliskanliklarinizi vb dusunup, size gercekten hizmet etmediklerini fark ettiginizde, tesekkurler, artik sana ihtiyacim yok ancak senden ogrendim diyerek kirmizi kalemle yazin ve yakin. Aslinda amac onlara ihtiyaciniz olmadigini fark etmek.

Suyu tuvalete dokmeyin ama. Batilin da bir sayginligi var :))

Dun ben bir reiki sifa seansina katildim. Bu tur konularda cok hassasim ancak bunda icim disima cikti. Kardesimin esi de reikici bir seydi. Yarin detay ogrenip, icimdeki kalan gazi cikarttirabilirim. Ay evet, bu reiki bende gaz cikarttiriyor. Annanemin kursun dokerken yaptigi gibi :D

Hepimize sifa olsun!