Tuesday, January 31, 2012

Savas Baslasin! This is Jardzy!!!

Bu aksam vaktinde geldiler. Belki gec bile denebilir ancak dunden kalanlari supurup, salata ve ERISTE yapmam gerekiyordu. Gelir gelmez de tvnin oldugu kucuk odaya gectiler. Gormedim bile yarisini gelenlerin.


Sebze yemeginden pek hoslanmayan Ayi Dayi her zamanki gibi bir kangal sucukla gelmis ac kalir endisesi ile. O bir yandan kendisine ayrilan tavada pisinirken, ben de bir turlu ayarini tutturamadigim eriste ile hasir nesirdim. Dunden hazirlanan yer elmasini cikarttim dolaptan. 


Gittim iceri yanlarina. Mumin beye kasitli olarak `isitiyor muyuz bu yemegi?` diye sordum. Malum ben Ege'de buyumus biriyim!! Yerinden sicradi, `olur mu oyle sey, mahvolur, sakin!!` Arkami donup, `cok gec` dedim, mutfaga dondum. Dunku sessizlik, sahte baris gosterileri bugunun firtinasina delaletmis!


Sonra yemekler hazirlaninca mutfaga geldiler. Herkes koy yumurtasi ile yapilmis sucuga yumuldu. Evde her daim birseyler eksik kaliyor, zira pazara gitmiyorum ya artik, sehre de inemedim kardan dolayi. Neyse Bay Kus bey ekmek almaya gitmisti. O da gelince, eristeyi de cikarinca, bakti tencereye Mumin bey, `olur mu boyle sey, ne bu ya? Beni neden cagirmadiniz? Ben yapardim. Su hale bak. Ben yemem ondan. Yok asla yemem`.
:|


Neden 35imde yemek yapmaya sardim ben ve bu kadar sene bekledim??? Dag tepe kariyer pesinde kostugum icin mi? Hayir, sifat, kariyer vs pesinde kosmadim ben. Paranin pesinde kosuyorum ehrehrhe. Neyse sulandirmayayim.


Eskiden, unv sonrasi heveslendigim yemeklerim agir elestirilere maruz kaldigi icin ve hatta bir gun korkunc sekilde menemen tarifi uzerine kavga ettigim icin yemek pisirmekten sogumus bir insanim. Yemegi yerken degil de, usuluyle, yedikten bir sure sonra bana yorum yapin, ama hakkaten usturuplu olsun. Suradan, tatmadan, koklamadan yapilacak bir yoruma bile acik degilim, oyle nefret ettim ben bu isten.


Kendimi yavas yavas sahalara dondurmeye calisiyor iken, `bu ne ya?` gibi bir tepki, beni yasamdan sogutur hani. Ben de savas actim, `bakalim kim yiycek sizin zeytinyaglinizi?!` diyerek burnum havada bozgun halde dolanirken, o, zeytinyagliya burun kivirip her defasinda kangal kangal sucuk getiren Ayi Dayi bile ikinci tabagi istemesin mi?!!!


Guzel yapmis ama simdi hakkini vermek lazim. Yarinin yemegini yapmaya vakit kalmadi onlar buradayken. Caydanlik da 5 kisiyi 2nci tura tasiyamadigi icin, bir cay ile gittiler buradan. Ben de bugun balkondan besledigimiz kopeklerle camdan konusarak, bir yandan besameli karistirip, bir yandan plan yaparak, geceyi sonlandirdim. O kadar ses kayboldu gitti. Bir tek firinin sesi var su an, bir de klavyenin. 


Sevgili Oya Hanim'in dedigi gibi `Bizde denir ki, "Mutfakta yemekle birlikte pişeceksin!" Yemekler pişer, her iş biter, etraf temizlenir ve öyle çıkılır mutfaktan`.


Ben de bir yandan firindaki karnibahari seyrediyorum. Her tarafi temizledim. Ayseyi yatarken calistiriyorum. (bulasik mak).

Yarina firinda besamel soslu karnibahar var. Bugunku telastan fotograf cekemedim. Yarina Mumin Bey benim yemegimi hakir gordugu icin mercimek corbasi yapacakmis. Hic bir seye karismayacagim icin cekerim bol bol!!

Boyle iste. Yemek pisse de, ben de camasirlarimla ilgilenebilsem. Sonra da birkac sayfa okuyup yatayim. Disarida tipi var. Artik isler tatil olmali!! Sokaktaki kopeklere verecek bir kartonum olsaydi bari. 
Pisti de, altini napcam?? Firinimin alti pisirmiyor ayol?!!!

2 comments:

  1. yemek eleştirisi konusundaki hislerini anlıyorum. ben de anneme laf etmişler gibi bozuluyorum biri dan dun eleştirince. ayrıca ayıp gibi geliyor bana birinin uğraşıp yaptığı yemeklere bok atıp yememek. yenir yani n'oolacak ki? ondan sonra da denir, şusu eksik busu fazla falan diye. böyle atar giderlere sinirleniyorum.
    ben deniz mahsülü yemem, içinde parça et olan sulu yemek yemem, kemikli etleri de yemem. ama şimdiye kadar kimseyi üzmeden kalkmayı başardım sofralardan sanırım ahahahhaa:) illa ki bi salata, bi köfte oluyor, sessizce onlardan yiyip hallediyorum. bi kere rahatsızlık vermiş olabilirim ama orası da balık lokantasıydı mersin'de bi yerlerde. şef garson gidip evinden lahana dolması getirmişti aç kalacağım diye paniğe kapılıp. kalmam halbuki, balık sofrasında bile ekmek var, salata var, fava var, yenir hepsi :)

    ReplyDelete
  2. :) ne güzel. tam benlik misafirmişsin.

    bir de şu var, yemek yakmışlığım yok, tuz içinde sunduğum yok. pişirme kısmında sorunum benim. ama bu ufak kusurları da eleştirdiği için geçmişte bir kişi, bu haldeyim.

    Bu eleştirileri yediğim sıralarda, sümüksüz bamya bile yapıyordum ben. Kardeşim severek yiyordu, hala da anlatır.
    Demek ortada bir kasıt vardı diyorum ben :D

    Çok şükür Bay Kuş önüne ne konsa yiyor. Tepkilerinden neyi çok sevdiğini, neyi pek sevmediğini anlayabildiğim için de, sıkıntımız olmuyor. Bir Mümin Bey işte. Onu da ayda 3 hafta görüyor, 5 gün eve alıyoruz zaten :D
    Bu akşamdan sonra da gelirse kendi pişirir!

    ReplyDelete