Friday, February 17, 2012

İklim ve Kişilik

Eminim bu konu üzerinde yüzlerce makale vardır ya da yoktur. Bir takım olaylar nedeni ile iş yerinde kendimi güvende hissetmiyorum birkaç haftadır. Bugün konu hakkında konuşurken farkına vardım.


Buradaki erkekler kadından ses yükselince, kadın olarak algılamıyorlar. Feministler yanea.


Şöyle ki;


Aylar önce yine gündüz vakti, sanırım su yüzünden, eve gitmem gerekiyordu. Bizim mahallede sokak yok, tarla gibi, patikadan hallice.


Benim apartmanın olduğu yere girmem için yolun ortasına park etmiş kamyonetin çekilmesi lazım. Etrafta da birkaç adam var.


Ben de trafik canavarı sayılırım. Gittim kamyonetin burnuna kadar yapıştırdım aracı. Etrafa bakıyom pis bir suratla, "kaldırsanıza la aracı" ifadesi ile. Sonra o adamların arasından biri atladı araca, bir yandan da sırıtıyor. İki adım geri gidiyor, ben de üzerine sürüyorum. "Fikirsiz" diyorum bir yandan. Adam hala sırıtıyor ama. 


Sonra, çekti kenara, ben de açtım pencereyi. "Ne kadar fikirsizsiniz?! Araç böyle bırakılır mı?" vs dedim. Sonra aracı evin önüne park ettim. Arkamdan birinin koştuğunu gördüm. Bir yandan da "ne diyon sen ya?" gibilerinden birşeyler diyordu. Ben apartmana girince kayboldu adam. Üzerinde de şirketin tulumu vardı?!!!


Suratı aklımda değil, o tulumdan ilçede giyen tek bir kişi var, bizim kaloriferci! Ama emin değilim şu an. 
Hani belki durup, "sen ne diyon la?" diye ben de cevap versem, tekme tokat girişebilirdik bence.


Sonra efendim, geçen gün bir olay daha oldu. Bir takım adamlara, "sessiz olun biraz" dedim. Aralarından bir eskihükümlü "ne diyon?" gibilerinden laf söyledi, sonra da "ne bu yaaağğ, ne bu yağğ" diye bağıra bağıra uzaklaştı.


Bunlar böyle feminist işte, pozitif ayrımcılık yok. Onlara ters gelen bir şeyi söylediğinde, "laaan gardaş, yahuşak!" diye üzerine yürüyebiliyorlar.


"Ya bu kadındır, ya bu benim üstümdür, ya bu dışarıdan gelmiştir" yok. Daha önce de belki anlatmışımdır, bir yavşak Amerikalı vardı. Yerlilere dedim ki, "şunu bir korkutun". Adam bana şöyle dedi; "o bizim misafirimizdir".


Hani düşünce yollarını takip edemiyorum. Bildiğim tek şey, dünya üzerinde genelgeçer bir yanlışı yaptıklarında onlara söylerseniz, dayak yiyebilirsiniz!


Ahlak anlayışlarını anlatmayayım, okurken utanırsınız. 


Erkek olsaymışım, çok adam dövermişim ben. Ya da polis! Peh!

4 comments:

  1. benzer şeyler burda da başımıza geliyor. geçen bahar şenliklerinde bi akşam konserini izliyorduk, kardeşim, conan ve ben. bi grup önümüzden geçip ilerlemeye çalıştı. çekildik yol verdik falan, içlerinden bi kız kardeşimi bayağı itti geçerken, çocuk geriye sendeledi, son anda tuttum düşmesin diye. iten kızın kolunu tuttum, yavaş, dikkat falan dedim. yemin ederim abla gibi dedim, gülümseyerek falan. kız bi şey demedi ama arkasındaki oğlan bana bağırıp tartaklamaya başladı. adrenalin bastı ben de yakasına yapıştım, oğlan bana ana avrat düz gidiyor. durumu tahayyül edebiliyor musun? tralla laaa bahar şenlikleri gibi bi ortam, kazık kadar ben, 20li yaşlarda bi oğlan çocuğuyla bu hale geldim.
    hiç mi düşünmezsin okuldayım ben, hoca mıdır kimdir bu kadın üstüne yürüyorum küfrediyorum yok yere diye?
    bizim vukuatımız da conan'ın gürleyerek oğlanı silkelemesi ve oğlanın arkadaşlarının bunu sürükleyerek götürmesiyle son buldu.
    bi takım bar versiyonları var bununama onları animasyonlu anlatmam lazım, burda olmaz :)

    ReplyDelete
  2. o Orta Anadolu iklimi! heehe

    burada kadın yok, bir canlı formu değil kadın.

    animasyonu isterim. geliyorum zaten, az kaldı.

    ReplyDelete
  3. Canım sıkıldıkça burayı açıyorum, ne kadar da çok yazılarınız var.

    Yazılar da birbirinde güzel, anlamlı, ders alınacak cinsten eh işte zaman geçiriyorum.

    Fotoğraflarınızda gerçekten çok güzel kareler yakalıyorsunuz, bir de onların üzerilerine imzanızı atsanız nasıl olur? Kenarına, sağına ve ya soluna JARDZY gibi.

    Çoğu tablo gibi zira...

    ReplyDelete
  4. Bir dahakine atacağım Çağatay bey.

    Çok teşekkürler.

    ReplyDelete