Monday, December 2, 2013

Varlık

Birkaç gündür düşünüyorum, şu aşağıdaki elbise geldikten sonra ödediğim parayı fark ettim de. İndirimden almışım ama!

Bazen sinirlenip, bu sene hiçbir şey almayacağım diyorum. Sonrasında değişiyor fikrim. 

Aklıma İst'da katıldığım holding toplantısı geliyor. Toplantıda herkes şık. Tek bir adam, süklüm püklüm. Tozlu pabuçlar ve düğmelenmemiş gömlek yakası. Kravat da sakil duruyor. Öyle bir görüntüsü var ki o kadar şık erkeğin yanında, dinlemek istemiyorsun. Kimse de dinlemiyor zaten.
O toplantıdan sonra biraz toplandım ben. 

Ve tam beni ifade eden bir parça gördüğümde de, durmuyorum satın alıyorum. Çünkü kıyafet insanların kendilerini ifade edebilmesinin bir yolu. Senelerce botlarımı boşuna giymemişim. 

Ayrıca, aksi halde grunge, metal, punk, emo vb terimler oluşmazdı değil mi? Ya da, o haki parkalar, bıyıklar, eşarplar boşuna simge olmadı.

"Ye kürküm ye".

Beni ifade etmeyenleri de eskiyse çöpe, değilse bağışa!

Ariel, Migros ve TGV ortak bir kampanya düzenlemişlerdi. Giymediğiniz kıyafetleri Migros'a götürüyordunuz, Ariel yıkıyor ve TGV de ihtiyaç sahiplerine iletiyordu. Birçok derneğin, "kıyafetler temiz, ütülü ve askıda olmalı" kuralı nedeniyle nice kıyafetin sokağa atıldığını biliyorum. Oradan da nasiplenen vardır ama mutlaka.

https://www.facebook.com/photo.php?v=10202303880619282

Kampanya sürekli olsa keşke.



Şu sıralar aklımda uzun uzun elbiseler var. Şöyle yerlere değsin ama pislenmesin. 

İnsan değişiyormuş işte. Şu an hedefim 40 yaşıma farklı girmek. 40tan önceki alışkanlıklarımdan farklı bir hayat sürmek istiyorum. Mevcut olan, beni ziyadesiyle doyurdu.

Çalışmalara başladım. Yumuşak bir geçiş yapmayı planlıyorum.

Bu da nereden çıktı derseniz, Cts katılacağım bir 40 yaş partisine davet edilince düşünmeklere başlamıştım. 

4 comments:

  1. Biz de sığınma evleri için bir giysi toplama kampanyası başlattık. Aklınızda bulunsun, Ank. Üni. KASAUM bünyesinde toplanıyor ve görevli gelip ordan götürüyor. Belirli bir süresi yok, ne zaman olsa gönderebilirsiniz...

    ReplyDelete
  2. Evropa denen tek disi kalmis medeniyet canavarinda her mahallede kosede geri donusumun yaninda kiyafet kutulari oluyor, tek sart temiz olmasi ve naylon torba icinde verilmesi. Guzel fikir diye dusunuyorum. Tuketim caginda artik giysi ihtiyac olmaktan cikti, senin de dedigin gibi bir insana sosyal etiket oluyor. Bu tipkampanyalari duyurmak da cok onemli bence. Vakti zamaninda nisantasi menseyli bir arkadasimin eskilerini vermeye calismasi ve "ayol etrafta fakir kalmamis" demesi aklima geldi. Sanirim goz gormeyince beyin yok saniyor, sevgili basbakanimiz da ayni fikirde cunku..

    ReplyDelete
  3. Bursa'da da var Sevgili Ceren o Avropa icatlarından.

    İlginçtir ki, bizim sokakta Thrift Store var :D

    Kardeşimin düğününde giydiklerimizi alırsa ona satmak istiyorum!

    ReplyDelete