Thursday, January 23, 2014

Külotlu Çorap

Bizim evde külot demek yasak ama don, iç çamaşırı, lancıri diyebiliyoruz. Ama külot demek yasak. Belki de annemin benim anaokulu eğitimi aldığım yıllarda Avropa'da özel dil dersleri alıyor olmasından kaynaklanan bir durumdur.
Malum, sansür devrindeyiz.

Yine de, külotlu çorap demekte sorun yok. Diyoruz ama demiyoruz. Çorap diyoz işte. Kim uzun uzun külotlu çorap diyor ki, satıcılar bile artık opak çorap olarak adlandırıyor.

Neyse, günlük dertlerim şudur; kurumsal giyinince çorabın pabuca sürtmesi ile tiftiklenme ve bazen de pabuca göre ucundan kaçması söz konusu. İşten eve geldiğimde, ilk ayaklarıma bakıyorum artık. Çorap kaçmamışsa, "bugün güzel bir gündü" diyor, içeri geçiyorum.

Yılbaşı eğlencesinde kızlar tuvaletindeyim. Herkes pek bir şık. Konu şu; neden düşük bel çorap yokmuş! Tüm şık bayanların içinde bele kadar çekilmiş çorap varmış aslında. Eheh Düşününce komik ama ben o kaburgalarıma kadar değen çoraplar olmasa tüm gece osur osur dururum. Hipersensitivite böyle bir şey. 

Şu çirkin Valentino pabuçları çıplak ayakla giyen feşınbılogırlara da inanamıyorum. Üşümüyor olmak çok güzel.
 Ucundan kaçtı diye dikmeden çok pahalı çorapları attığım çok oldu sahada çalıştığım dönemlerde nadiren de olsa böyle giyindiğimde. Şimdi düşünüyorum da, bacağı kaçınca, kasıktan kesip, iki çorabı üstüste giyenler de var. 

Her hayatın kendine özgü tasaları var. Ama insan her duruma alışıyor, her bir duruma.

6 comments:

  1. Aynı markanın aynı renk çorabı ise bacaklardan kesilip üst üste giyilebilitesi var da farklı markaların çoraplarında renk farkı oluyor. Hayatının 7 yılında kışları lacivert çorap giymiş biri olarak tecrübeyle sabit :)

    ReplyDelete
  2. Okul üniforması mı?

    Benim ortaokul yeşil veya bordo, lise bordo veya kırmızı!

    ReplyDelete
  3. evet:) ortaokul ve lise farklı olmasına rağmen çorap hep aynıydı...

    ReplyDelete
  4. ekonomiş :D
    o taraflara geliyorum. bir gün kasalar hazırlansın!

    ReplyDelete
  5. walla ekonomikliğinden ziyade sabah 6 buçukta çorabı kaçırınca çaresizlik tendi benimkisi:P kasa zorda :) ziyaret boyunca en tazesinden sınırsız ikram edebilirim. :)

    ReplyDelete
  6. yok, ben ortaokul-lisenin aynı çorap olmasına ekonomik demiştim.

    Ben de sadece sevdiğim için, tek bir külodu yıkayıp yıkayıp giyerdim. bazen kurumazdı, yine de giyerdim. fakir miydik, hayır, özel okula gidiyordum. eşyalarla saçma sapan bağlantı kurmamdan kaynaklanıyor. sonra adet sancısı çekmekten ölmüşlüğüm vardır. eheh

    daha da kötüsü, yine diz altı çoraplar. yıkardım, kurumazdı. kenarlarına suyu çeksin diye!! kağıt mendil koyardım. o mendillerin düştüğünü ve benimle alay ettiklerini hatırlarım. yaa!

    ReplyDelete