Tuesday, March 18, 2014

Ostim Surprise*

Bu seferlik Haftalık Rapor olmasın adı yazının.

Geçen hafta yine böyle salak salak bir var olma hali sürecidi benim için. 

Annemle başlayan seride, uzaktan tanıdığın eşinin, Berkin'in, Burak'ın vefatı, dayımın trafik kazası, aynı gün BK'un arayıp kaza geçirdim demesi ile sıyırdım balatayı. Oh çok teknikıl. BK'da bişi yok neyse ama o ruh hali ile yürürken olduğum yerde kaldığımı biliyorum.
Şu an hayatta olanlar iyi, olmayanlar da iyidir umarım.

Çok yoğun iş var. Ama keyfim yok. Sıkınıyorum. O kadar iş arasında bir de kendime iş çıkarıyorum. 

Bugün gelir gelmez evi Gündoğdu Meydanı'nı yıkar gibi kloraklara boğdum mesela. Çok seviyorum o kokuyu. Temizlik oymuş gibi geliyor bana. Bir gün banyoda beni baygın bulacaklar, birileri beni bulana kadar ben ayılmazsam. Sevmiyorum eve gelen olsun, giden olsun. (Ben anaokulu eğitimimi Avropa'da tamamladığım içün, tam bir Avropa nosyonu ile büyümüşüm, Batının tüm ahlaksızlığını da içime işletip gelmişim)

Konu: Temizlik ve saçma sapan geçen günlerim.
Ondaaan sonrağğğ...
Sonra da sabah bulaşık makinasını çalıştırmadım diye gün boyu azap çekiyorum. Ve diyorum ki, EsraErol'daEvlenBenle'nin Beast sıfatlı Yıldırım'ı ile evlensem ama bir şartla: beni Bihter Ziyagil veyahut da bir Kardaşyan gibi yaşatmalı. "Bihter az gelir" derse, o kadar yatmaya götüm zaten Kardaşyan kadar olur diye ikna ederim, edemem mi?
Sizden istediğim feysbuktan "bunlar olur mu?" oylamasında EVET yönünde oy kullanmanız. Nooooğğllur?!  

Heh, diyorum arada keyiflenmek lazım. Ancak öyle bir duygu dalgalanması yaşıyorum ki, keşke benim de uzatma kablolarındaki gibi kırmızı düğmem olsaydı diyorum. Ama sonra diyorum, bu böyle gitmez diyorum. Bu diyorum, hayat. Başka şeyler düşünmeliyim diyorum. Mesela Pembe Düşünmeliyim diyorum. Think Pink.

Sonra da gidiyorum tellerime pembe lastik taktırıyorum. Gözlük almak için vaktim yok. 

Sonra da bakıyorum, feysbukta, klavye başında ülkeyi kurtaranlardan biriyim çünkü, üniversitede o simsiyah pasparlak beline kadar gelen saçlarını savuran arkadaşım Sinead O'Connor olmuş. 

Aynaya gidip pembe lastiklerime bakıyorum. 
Siz de bakıp, neşelenin umarım. Ben de şu Yıldırım'ı aratayım feysbuktan.

Ostim ne iş? E tabi başlığa yazınca, filmin başındaki silah gibi patlatmam lazım di mi, Hiçkok?

Bugün yarım gün oradaydım. Giderken pek birşey beklemiyordum. Beklemediğim yerden geldi. Ama sadece bunu beklemiyordum. Diyordum, "Ey Ostim sen bakalım nelere gebesin?"

Bir dükkanda karşıma siz deyin 75, ben diyim 76 yaşında bir amca, kendi şirketinde Türkiye'de ilk ve tek bişilerini yapıyormuş. 
Dükkana bir girdik, içeride 4 hatun. Ondan önce tornada birkaç adam. Yaşlı ama hareketli olduğu için dimdik bir amca, konuştukça çıktı altından. Bir önceki gece, haysiyetsizlikte "sky is the limit" diyen oyarayanın yemek davetindelermiş ama olsun, o Mustafa Amca belli ki, hakkaniyetli, adil ve müşfik biri. Üstüne öyle kadınları sanayide çalıştırıyor. 

Üstüne bir de Muhteşem Amca, bizi arabaya kadar geçirmez mi? Ah dedim amca ya, yolun açık olsun. 

Sonra da, Bihter Ziyagil gibi yaşayıp, götümü büyüterek Kardaşyan olmak için kendime dua ettim. Çalı çırpı gibi oldum valla. O götü büyütmem lazım. 

*dışı sanayi, içi emek

4 comments:

  1. Ay çok sevimli, pembe panjurlu ev, pembe gözlüklü hipster falan gibisin. Güzel yani, içimi açtın! Geçmiş olsun BK, unutmayalım enişteyi! Hava pek şükela, artık bahar gelsin.. #içimizşişti :P

    ReplyDelete
  2. Ben de cok beYendim.
    Bir kar yagsaydi. 3 tarafi denizlerle cevrili ulkede kutaklik cekicez yav.

    ReplyDelete
  3. 1 yıl kullandım ve yeni çıkarttım, gerçekten dünyanın en mutlu insanı oluyorsun tedaviden sonra. before / after resimlerime bakıyorum da, ne iyi bir karar vermişim diyorum :)

    ReplyDelete
  4. Çok seviyorum ben tellerimi <3 <3 <3
    Pembe lastik takılınca daha çok sevmeye başladım.
    Bu benim tur bindirişim. Ve sadece 8 aylık bir tedavi.
    Ancak ağzımı yaya yaya güldüken sonra, teller kuruyor ya, dudaklarımı büzüp, toparlayıp, üzerlerinden geçiriyorum. O kısım çok sıkıntılı, eheh

    ReplyDelete