Sunday, June 8, 2014

Amsterdam

Ben kendimi insanlara, nesnelere, sehirlere baglanamayan, aidiyeti olmayan biri olarak gorurum. 
Kolay kolay da, 'ben x'liyim' demem. Demedim hic. Asker cocugu olunca dogum yeri D.Anadolu, kutuk Orta Anadolu, anaokulu egitimi Avrupa, buyudugum yer Izmir vs. 

Gezip gordugum yerlerden en sevdigim Sydney ve Perth olmustu. 

Almanya da tam bana gore; erken yatip, erken kalkmak, sessizlik, trafikte saygi, temiz sokaklar ve en onemlisi yesil!!!

Hazir Almanya'ya gelmisken ilk sefer Sevgili C'ye giderim diye dusunmustum, ama plan yapamamistim. Olmamisti. O h.sonu otel odasinda gecmisti. 

Bu sefer Almanya'da Bank Holiday diye pzt isler tatil. Yine odamda kalacaktim cunku yapmam gereken cok is var. Sevgili C'ye gitmek icin plan yapmaya basladim ama her geciktigim saat bana euro olarak geri donmeye basladi. Sonra aramizdaki mesafe de cok olunca, yine odamda kalacaktim.

Ama kesh arkadaslarim; 'deli misin? Kalk hemen Ams'a gidiyorsun' dediler. Kanimdan canimdan kardesim, 'kalk git gez yea' dedi. Oteldeki kadin zaten beni cumadan gondermisti, demistim. 

Biletlere ve otellere baktim. Ama bakmam 2 gun surdu. Dun artik saat 15 gibi hesap kitap ve ucuz otel bulunca Sevgili C'nin onayini da aldiktan sonra biletler aldim.
Ama gtmden kan akti yani.

Bilet sayfasinda satin alim yapacakken otel sayfasi gidiyor vs. saatler surdu ikisini de alabilmek. 3ncu kattan alt kata otelci kadina 2 kere gittim geldim. Bir isi 10 kere yapmaya calisinca artik hata olasiligin da cok, donus biletimin yanlis almisim. Otelci teyze fark etti.

Boyle can ata ata gelmeyince, kesin basima bi'se gelcek dedim. Urfa Kebap'ta gordugum sadaka kutusuna para attim. Ehehe

Kiyafetimin detayini erkek kardesime, otel ve seyahat detaylarini erkek ve kiz kardeslerime ve BK'a ilettim. Ciktim sabah yola.

Sehre girer girmez cok begendim.

Almanya icin yolda dusundum de, BK da Perth'u begenmez mesela. Bir yere is icin gittiginde turist ozelligin yok oluyor. Zaten Almanya aci vatan, orada turist degilsin; hem oradaki Turklere hem de Almanlara yabancisin.

Buraya geldim ve kendimi turist hissettim. 

Nehirde adam mavna ile guneslenmeye cikmis yah. Nasil guzel, nasil rahat bir memleket! Izmir falan hikaye kaldi yaninda. Cok begendim, cok.

Kisa gezi olunca muze yok.

Zaten helalinden sosis yiycem diye Rembrandt'i kacirdim diye bir azar yedim arkadasimdan :) 
Bu gezi gonulsuz geldigim oylesine bir gezi idi. 3 saat araliksiz dolastim meshur botlarimla (bunlar yeni) ve artik oteldeyim. 

Fotograflarla en kisa zamanda aktaririm. Burasi cok guzelmis. 


2 comments:

  1. Çok iyi yaptın çok :) Seni görebilsem harika olacaktı ama kısmet.. Bir dahaki sefere diyorum :)

    ReplyDelete
  2. Bir daha dogrudan sana ucarim!
    Bulusup gezseydik ben de cok mutlu olacam ama ne mesafeymis arkadas! :/

    ReplyDelete