Thursday, June 26, 2014

Cilek ve Edep

Denize 45 dk yakin olup da girmemek. Sanirim icimdeki Ege olmus. Ya da artik Dogu'da yasamadigim icin saldirmiyorum?
Dun aksamustu buranin lezzetli cileklerinden satin almaya gittik ama tezgah bosalmis.
Bir sehirde is yeri hekimi ile aran iyiyse tum kapilar acilir. BK'un kazada da yarali hakkinda net bilgiyi bizim icin hastaneye giden is yeri hekiminden almistik. Sagolsunlar.
Heh, cilek diyordum. Bizim doktor aldi bos 3 kap, yanimizdaki Peterabi'nin eline de tutusturduk. Cilek topladik. Tabi Peter topladigi cileklerin bizimkilerle birlestirilip ona 2 avuc verilmesini anlayamadi cunku biz aslinda doktorun esine toplamistik. Anlatmadim tabi basindan. 
Neyse guzel bir faaliyetmis bu.
Buradan foto yukleyemiyorum, o nedenle de gorsel yok. 
Geleli 4 gun oldu, leylek gormedim iyi mi? 
Hah. Obsesyon oldu bana bu kuslar. 
Dun bana uzunmesafedenlahvefali bakildi. Avrupa'ya yerlesip huzurlu bir hayat surecekmisim. Bugun de bunun uzerine ogrendik ki, BirlesikKrallik'ta bir isletme acilacakmis ve Ahusturalyan kurallarini benimseyeceklermis. Tam benlik. Benden iyisi mi olur!? Ahaha
Bu arada Peter'e de Turkleri tanitiyorum. Kultur atesesiyim su an. Gecen gun hosmerim yedirdim. Kahvalti bufesine koymuslar. 'Al ye bu peynir 'dedim. Inanmadi. Sonra emin olamadim sordum Turklere, hosmerim de mi diye.
Gecen sefer ayran ve salgam icirdik. Midesi kalkti adamin. Bugun sordum ishal oldun mu diye. Haykirarak guldu, 'hayir ama sevmedim' dedi. Bana sorsalar, 'oyk igrencti bea' derdim.  Iste kultur farki.
Sonra da dedim ki, 'bak sana neler yedircem. Sirada inek barsaklari var'. Agzini berkitti, 'sen yersen yerim' dedi. 'Yiycen tabi' dedim. Oglu hatira istemis de buralardan. 'Burda hatiralik bir sey yok, istersen komur gotur' dedim. 'Ama yiyecekleri anlatirsin. Mesir macunu da aliriz pampa' dedim.  
Turk kadinlarinin nasil cenebaz olduklarini da kanitladim, endiseye mahal yok. Surekli konusuyorum. Konusmaktan tellerim agiz icimi parcaladi. Sakiz yapistiriyorum, dalga geciyor benimle. 
Bir de bu Peter bey cakur cukur sakiz cigniyor. Turk olsa, 'kari gibi sakiz mi cignenir?' Dersin, kapanir olay. Yok. Sakiz cikiyor, tirnaklarini agzini sapirdatarak yiyor.
Bugun hickirdim. Ufak minik bir hickirikti. Bana 'affederim' dedi. Mal gibi baktim tabi. 'Eee ne diycem simdi buna ben?' Dedim. Su yasimda ilk defa duyuyorum. 'Umm ne bileyim hooo moo' dedi. 'Te Allam' dedim. Sonra simsek dustu. 'Simdi ben hickirdim diye senden af mi dileyecegim?' Dedim. Burnunu karistiran, sakizi duymadigim bir desibelde cigneyen adam, 'biz hickirinca, gegirince ozur dileriz' dedi ve bana en buyuk terbiyeyi verdi.
Osurunca noluyo diyemedim.
Oha dedim ama edebimle. 
Sustum sonra.
BFF BK'a anlattim bunlari. Degisik geldi bana. Hickirik!?!

O da bana sunu onerdi. 'Yarin o, tirnaklarini afiyetle yerken, 'yanina nutella ister misin?' Diye sormaliymisim. Yapicam ama. Sahsina bir killigim yok da, bana terbiye vermesi dogru gelmedi. Ne demisler, Roma'da Romali gibi davran. 

Daha Almanlari anlatcam. 

4 comments:

  1. Ahahahahaha süper bir kültür ateşesisin sen! Çilek olayına da ayrı bayıldım ama bana kirazzzzzzzzzz! deme sakın deme, kilosu 7.99'dan 5.49'a indi, ama ben hala bekliyorum, cimriliğin alası işte.

    ReplyDelete
  2. Daha neler ogretcem ben ona.
    Valla benim de bu tur tavirlar sergiledigim oluyor. Umarim daha kisa zamanda ucuzlar.

    ReplyDelete
  3. daha neler öğrenecek ben de merakla bekliyorum :)

    ReplyDelete
  4. Bugun yollarimizi ayirdik. Ramazan da olunca pek bir sey denetemedik. Bir dahakine!

    ReplyDelete