Thursday, June 12, 2014

Şeker ve Su

Sevgili C şeker hakkındaki yazısının sonunda şöyle güzel bir çalım atmıştı. Bir tek ben ters çıkmışım.

Ben senelerdir gizli şeker yüklemeleri mi yaptırmadım, genetiğimi mi suçlamadım, intolerans testleri mi yaptırmadım, aylarca peynirden uzak mı yaşamadım!!

Çok keskin bir etkisi olmasa bile işlenmiş şekeri kestiğimden beri bende bir canlanma mevcut.

Bir yazı okudum ve inandım. Yalanmış gibi gelmedi. Sonra ben de böyle ansızın, çikolataya, keke ve önceleri reçele veda ettim. Baklava yemesem ölmem. Kek de öyle. Çikolataya bile. İsteyince korkunç bir iradem olduğunu zaten biliyordum ama ben de şaşırdım.

Bende neler yaptı; canlandım. Çünkü özellikle hafta sonları, abartılı yemek yediğim zaman akş düşer (açlık kan şekeri), uyur kalırdım. Şimdi uyumuyorum :(

Acıktığımda korkunç huysuz, sinirli ve bitkin olurdum. Enerjimi kaybetmemek için beden konuşmazdı bile. Şimdi acıktım mı, hmm evet açım. Ama 2 saat sonra yesem bile eskisi gibi sürünmüyorum. 

En önemlisi de unutkanlık. Benim derdim de buydu. Çok sık unutkanlık yaşadığım için bırakmıştım şekeri. İşe yaradı.

Ama şimdi şeker derken, işlenmiş şeker. Ben zaten ne kola içerim, ne kahve ne de çay!! Ice tea falan da ı-ıh. Nadiren.
Yeşil çayın tadı hoşuma gidiyor. 

Çikolata yemedim uzun süre, kek de, evdeki hiçbir tatlıyı da. Ama kurutulmuş meyve! Hurma! mmm ki bunlar daha şok şekerlidir. Meyveyi hayatta eksiltmem. Sadece işlenmiş şeker. 

Baktım ki Almanya'da 4ncü haftam. Bazı tatlıları denemeye başladım. Aptallaştım yine. Şeker beni aptallaştırıyor.

Bir de bu süreçten sonra tatlı yediğim zaman öyle tatlı geliyor ki, bitmiyor. Geçen gün elma suyu içeyim dedim. 2 çeşit var dedi otel kadını. Az tatlısından istememe rağmen bitiremedim. 

Kimseye bir tavsiyem yok. Herkes kendi bedeninden sorumlu. İsteyen istediğini yapsın.
Ben mutluyum ve daha zekalıyım.

Şu an başka bir sıkıntım var. Emin olamıyorum halimden.
Günde 4 - 5 litre su içer durumdayım. Zorlama değil, beden istiyor. 2 litrede kalırsam, dudaklarım kuruyor vs. 

Abarttığımı sanıyorsanız; sabah bir yarım litre içiyorum kalkınca. Zaten erken uyanıp, yatak keyfi yaptığım için hemen içmiyorum. Sonra iş yerinde gün sonunda, 6 adet 0,5l boş şişeyi camın önüne diziyorum. Odaya geliyorum. Hemen bir yarım litre daha. Sonra yatana kadar en az bir 0,5 daha.
Arada içtiğim çayı hesaplamıyorum. Ağzımdan düşmeyen cümle, "su yok mu, su verin şurdan, kuruduk!"

Öyle ki, az içince etrafımdakiler "J hanım, bugün yavaş gidiyorsunuz" falan diyorlar. Kanıksadılar artık. Önüme şişeleri çifter çifter getiriyorlar.

Böbreklerime bir şey olur mu endişesindeyim. Annenin böbrekteki Marla'sını aldırdıktan sonra...

Ama, yok, olmuyor. İdrar renk testinde böyle berrak su gibi olduğum nadir oluyor. Bildiğin çiş rengi işte; açık sarı. Doktor varsa söylesin yah.

Şikayetim yok. Sudan başka içtiğim sıvı da yok. Ama bu artık abartı oldu. Eskiden daha sık çişe giderdim, şimdi beden de düzene girdi. 

Doktoruma whatsapp'tan soracağım artık. Cevap ne zaman gelirse.

3 comments:

  1. Helal olsun sana! Valla ben de yıllardır çikolatayı kullanmıyorum (tamam 1 kaçamak yaptım ama yine bıraktım) insan alıştığı şeyi özlüyor, alışınca aklına bile gelmiyor, haklısın. Ama ben diğer şekerlere yayamadım yahu, mesela haribo eavuç avuç gidiyor üfff, beceremiyorum şekersizliği, enerjim bitiyor ama dediğin gibi belki birkaç gün dayanabilsem metabolizma alışacak ve asıl enerji o zaman geri gelecek, haklısın. Ama ah o birkaç gün, korkutuyor beni :P Bu arada bizim bura aşırı sıcak, ben de o kadar su içiyorum, sıcaktan olmasın? Bir de Alman yemekleri daha tuzludur normalden, soslar falan, o da olabilir? Ama tohtur diilim bilmem. Bizim bey normalde 5-6 litre su içer günde, valla donız gibi de sağlıklıdır yani bünye.. O zaman babama sormuştum normal mi diye, gizli şekeri falan yoksa, tuvalete gittiğinde açık sarı kokusuzsa önemli değil, alışkanlık işi demişti. Ama soruşturmak lazım tabii, bilmiyorum ki?

    ReplyDelete
  2. Eve dondum diye bugun biraz sekeri abarttim. 3 saat bayilmisim. Dislerimi fircalayip yatmama ragmen agzimda hala seker tadi var ve cok rahatsizim.
    Ben dun donerken hava yine soguktu. Ucaktan inince soyle bir nem yapisti suratima. Ille de vatanim yav.

    ReplyDelete
  3. Ah bir de şimdi gör buraları be J., sen gittin yaz geldi, sere serpe cıbıldak şekilde güneşleniyor insancıklar.. Bir dahaki sefere İNŞ :D

    ReplyDelete