Thursday, June 5, 2014

Şükran

Uzun bir somurtkanlık sürecinden sonra, yanımdaki adamlar Almanya'nın soğuk havası için yağmurluk bir şeyler bakalım dedikleri için alışverişe çıktık.
Otelin çaprazındaki ucuzcuya gidik önce, çok yağmur vardı.

İçerisi tam Karataş'taki gümrükçü gibi. Eşyaların bazıları da sudan dolayı boyalı, o derece aynılar. Sadece bilen bilir, gümrükçünün eşyaları tepelemeydi. Neler bulmuştum oradan ben ya! Bilen söylesin hala duruyorsa.

Dükkanda bir Çinli var. Ön dişleri dökük. Adamlar bir yandalar ben öyle dolanırken, boynumdaki pi yao'yu gösterip, bundan var mı demek istedim. O da beni alıp kolye kısmına götürdü ama ben cık dedikten sonra yine bir bakayım dedim. Lucky Cat vardır vs. 

Yıllardır aradığım şeyi buldum sonra: Fu köppekleri!
Köpekler bunlar. Ülkedekiler çok pahalı, Çin'den de teslimat için para vermek istemedim hiç, almamıştım.

Tanesi 3 avrodan, 5 avroya aldım. Oradaki harika kimonolara da, yanımdakiler sıkılmasın diye yarın bakmaya karar verdim. O sırada Çinli bey, elbiselere bakmaya başladı. Çekti bir tanesini, gösterdi. Ben giymem bunlardan dedim. "Al, al, para istemiyorum. Sen güzel kadınsın" dedi. 
İtiraz ettim önce, güzelliğime değil tabi. Sonra teşekkür ettim aldım. Attım çantaya.
Çıktık adamlara kıyafetler baktık. 

Dönüşte, 3 ay oldu galiba şekeri kesmem ama tatlı yiyeyim bir değişiklik olsun dedim. Arada kendimi test ediyorum. İşlenmiş şekere hala ihtiyaç duymuyorum bu arada. Ne de olsa bu Alamanların tatlılar az şekerli.

Aldım, yedim. Gittim içeriye para ödücem. Kadın "bu benden olsun" dedi. Hayda. Tamam dedim ben de. Bir de ülkemin en güzel deyimlerinden, dualarından; "eksilttiğimi Allah artırsın" dedim. 
Kadın da bana, "sen şimdi hafta sonu gitçen ya, o zaten karşılıyor" dedi.
Ö_Ö   -_-    Ö_Ö

Böyle pörtlemiş gözlerimi kırpıştırdım. Gülümseyerek teşekkür ettim ama içimden de vay vay diyerek odama geldim. Dürüstlüğüne mi sevineyim, halime mi üzüleyim. Ne edem, nerelere gidem :s


Not: elbiseme "ahah burada bazarda 5 lira bunlar" diyerek gülerek bakıp, aşağıladıysanız, size hıh diyorum buradan. Önemli olan niyet.

2 comments:

  1. Oleyyy Fu köpeklerini sonunda bulmuş olmana sevindim, ben o işlerden anlamıyorum ama yıllardır aradığını biliyorum :) bak Almanya'ya gelmenin iyi bi tarafı da oldu yani.. Çok sevgiler cağnım J.!

    ReplyDelete
  2. Almanya guzel. Tam benlik. Ama is icin gelince insan heyecanini kaybediyor.
    Seni de gorebilseydim, super olacakti!

    ReplyDelete