Thursday, August 14, 2014

Tatilden Fotoğraflar

Ben çekmedim. Zaten ben bir şey çekmemişim. Yok Benjamin'e kum girecek vs. Hakkaten kompakt bir makina almalıyım.

Yazdıklarımın tekrarı olacak ama bir sürü foto geldi. Böylesi daha iyi. 

 HK'da ilk gece ne yesek diye menüye bakarken. Sağ üstte gördüğünüz gibi kuşgilleri bütün kızartıyorlar ve yiyorlar. Herhalde TR'den Çin'e tavuk bacağı satarak zengin olan Türk'ü biliyorsunuz değil mi?
 Yağmurlu HK. Sonra bir güneş açıyor. Hep ıslak. Hep sıcak.

 Meyveler.

 Meyve suyu sıkıcıları.
 Pişmiş kuşgiller.
 Kadınlar Pazarı. Dükkan yok, sokak böyle yerlerle dolu.


 Kutu kutu evler.
 Daha önce bahsettiğim halin katlarının levhası.

 Lucky Cat. Belime kadar. Burası çok pahalı ve kaliteliydi. Biz ucuzlarından doldurduk. Miyaf miyaf.
 Sigaradan nefret ediyorum.

 BoracayPlaj ve bulutlar

 Gündüz sakinken D'Talipapa.
 Bizim otel.
 Bahsettiğim ateş dansçılarının ilk grubu. "Sokaktan" durup seyretmiştik hani.

 Yukarıdaki işte zipline. Biz flying fox diyoruz.
 D'Mall'daki tabelalar.
 Denize işemek, kaka yapmak, kumunu, kabuklusunu, mercanlarını çalmak yasak. Minicik hava limanında "el konulanlar" camekanında pet şişelerde kumlar, kabuklar vardı. Biz yakalanmadık. Ben pet şişeye koymadım. Yarım avuç alıp, poşete attım. Onunla da bir kağıda zamkla Boracay yazıp, üzerine dökücem. Kumdan yazı olcak. Keh keh.
 Bu da havlu ile güneşlenen ben. Otel sahibi Hollandalı demiştim değil mi?
 Kur.
 Oh bebek! İşte bu ateşle sigara yaktıran alımlı kızımız. Çok hoştu. Sonra günlük hayatta gördük kendisini. Çok beğendik.
Benim erkeki sevgilim bey çekememiş. Yukarıdaki Çinli gruptan sigara içmeyen bir adam. Çok korkmuştu. Korkuyla, kafayı öne atınca, sol üst saçlı taraf ateşe geldi. Sonra sürekli mızırldandı saçımı yaktı diye. Dilini bilmiyoruz elbette ancak beden dili diye bir şey var.
Bu da ada hatırası. 
Bu fotoğraflara da para istiyorlar tabi. Sahil boyunca, su çekildikçe kaleler yapan bir sürü çocuk var. Sanırım yüksek sezonda daha büyükler yapıyor.

Fotoğraflardan anladığım kadarıyla size aktarmadığım olmamış. Bir fotoda sevgilimle beraberiz. Ama bu bizim sırrımız.

4 comments:

  1. İhihihi gördüm sizi :)
    Ne kadar uzak yerler buralar! Plaj çok güzel görünüyor, yüzmesi nasıldı?

    ReplyDelete
  2. Sen bizdensin zaten, tanıyorsun ikimizi de :) Sırrımıza seni de dahil ettim.

    Plaj çogzel, yüzmesi pek dalgalıydı. Med Cezir daha önce görmüştüm de bu kadarını görmemiştim.

    Valla hemşire çok uzak. Artık sevseler gitmem! Japonya hayalimi askıya aldım artık.

    ReplyDelete
  3. Uzakdoğu seyahati, değişik kültürler, fotoğraflar gerçekten harika :) Ben de Mekong'u görmek istiyorum, bakalım.. Pasaportun yeşile dönmesini beklerken yurt içi güzellikleri yakından tanıyorum :)
    Benim de merak ettiğim şey deniz. Yüzmek güvenli mi acaba? Zararlı deniz yaratıkları ve kum-çakıl-aniden derinleşme özellikleri nasıl acaba? Bir de giderken aşı olmanız gerekti mi?

    ReplyDelete
  4. Teşekkürler Dae!
    Filipinler'de denizde yüzmek oldukça güvenli geldi bana. Ancak adanın kuzeyine sular yükseldiğinde kanalizasyonu boşaltıyorlar. O nedenle güneyini öneririm. Boracay turistik olmaya dönmüş. Sakin tropik için Sevgili C'nin önerdiği başka bir yer var. Yorumlarda yazıyor. Ama derseniz ki, "ben full moon party isterim" :) Koh Phangan idealdir.

    Ben iki kere deniz anasına çarptım, birinde de üzerine bastım (ters halde).
    Bir bayan Filipino'ya deniz anası var mı diye sorduğumda, hemen sirke getirdi. Demek yaygınmış diye düşündüm.

    Köpek balığını soran olmuştu. Kum ve köpek balığı ile ilgili hiç uyarı ve önlem görmedim, okumadım ve duymadım. Bir arkadaşım Langkawi'de yaşıyor. O mutlaka söylerdi.

    Avustralya'da köpek balığı için sürekli gözlem yaparlar ve bazı sahillerde ağ bile vardır (Manly Beach). Burada hiç görmedik.
    Aşıya gerek yok. Uyaran, soran olmadı. Avian Flu için bazı hava limanlarında şüphelilerin ateşlerini ölçüyorlar. Ebola ile de, Dubai aktarmalı uçuşlarda farklı uygulamalar başlamış olabilir. Biz KL'dan direkt uçtuk.

    Tek uyarım, tüm seyahat belgelerinin çıktılarını yanınızda bulundurmanız. Bir tek bu sorun oluyor :D
    Biz ekran görüntüleri ile kurtardık.

    Oraya yerleşmek isteyenlere de bilgi verebilirim :D

    ReplyDelete