Tuesday, September 23, 2014

Kole Bili

Ben kucukken ve gencken elde ortada ne varsa kesip bicer oyuncaklar yapardim. Kirmizi deri kalem kutumu (ki kutu olmuyor bu durumda), her sene oncesi ya fermuarini yeniden dikerdim, ya da kenarlarini. 
Bir gun Ozgur Willy zamanlarinda, kurbaga diktim. O vakitler pintereste gir, googledan sablon indir yoktu tabi.
Kurbaganin adini filme inat Kole Bili koymustu ablam. Duvardan duvara atardi bir de kendisini.

Bir kere de, babamin ici kurklu (ailecek primitif yaklasimlarimizi ozenle koruyoruz) eldiveninin, ki artik giymiyordu, kurklerini sokup, rahmetli Gokce ve sonu gelmeyen hayvanlari icin fareye donusturmustum. 

Aslinda elim yatkin bile denebilir. 

Yegenime ecnebilerin Quiet Book dedikleri, cocuklar kilisede sessizce oyalansinlar diye uretilen kitaplardan yapmaya karar verdim.
Ama benim yaptigim kocaman olacak ve cok konulu olacakti. Amac; dusunsun, sorsun, ilgi alanlarini belirleyebilelim.

Sonra arkadaslarin bebegine el becerileri gelissin diye ilk calismalara basladim. Kardesim kuzuyu pek begendi. Ona el koymak istiyor. Geceleri oturup, bunlari yapiyorum ben. Meslegimde sonuclari hemen goremedigim ve pis bir meslek oldugu icin is tatminim cok dusuk. Bunlar beni mutlu ediyor iste.

Kuzu biraz sirfinti oldu. 

5 comments:

  1. wauvvvv çok çok güzeller. bende de yaratıcılık olmasını çok isterdim. elim dikiş vb. yatkın ama yaratıcılık sıfırın altında. Kopyacı benim bünye :(

    ReplyDelete
  2. Quiet Book diye bir şeyden ilk defa haberim oluyor... Ecnebiler yapmış! :P
    kuzu, alevli meyve gibi yemin olsun ahhahah :)

    ReplyDelete
  3. Tesekkurler gencler. Yapim da gostereyim.

    ReplyDelete
  4. Kuzu süper de aman 3 yaş altı için uygun değil, yutulabilecek çok şey var mazallah ;)

    ReplyDelete
  5. Bizim kız silikonlarla yağıştırdığım keşif şişesinin kapağını açtı ama bu kuzunun gözlerini sökemedi!!
    Bunları kitap yerine çerçeve yapmayı tercih ederim. Ama annelerin isteğine göre hareket ediyorum.
    Daha toddler friendly bir şey yapıcam, zaman ve güç haricinde her şeyim hazır :P

    ReplyDelete