Saturday, October 11, 2014

Kokonat Yagi

Guzel sonbahar.
Dusen yapraklari toplayip toplayip dagittim. Bu guzel gunun ardindan holistik tarafimla konusayim.
2 gun once ofiste dizimi carptim. Ay corap kacti diye dusunurken, su tuhaf seyi gordum. 38 yillik insanim, boyle sacma bir morluk gormedim.
Saklamaniz geren morluklariniza ozonlanmis zeytinyagi veya biberiye yagi surerseniz gecer diyorlar. Cocukta denedik. Olumlu sonuc. Ama ben bununla olene kadar (morluk tabii ki) yasamak istiyorum.

Simdi gelelim kokonat yagina. Degerli buyugumuz NihatDogan deyisi bir tarafa, hindistan cevizi yagi.
Bu yagin saci besledigi, Uzak Dogu'da kadinlarin saclarina bu yagi surup, yikamadan dolastiklari soyleniyor. Saclari oyle besliyormus gibi, orguler belik belik, kol gibi oluyormus. Ben uzun zamandir yapmadim. Yagi surup yatanlar da var. 
Bedenimizdeki sevdigimiz tuyleri, killari beslemenin yani sira soguk pres olanlari ile yemek de pisiriliyor. Kizartma bile yapilabiliyor. Ben denemedim. Ancak bu mevsimde bembeyaz sekilde donan bu yagi elinize aldiginizda eriyiveriyor. Bu nedenle de damar tikanikligina yol acmiyor diyorlar.
Ben ozellikle ayurvedik bir uygulama olan yag cekmek (bkz: oil pulling) icin almistim.
Bu uygulamaya gore toksinler gece uyku esnasinda dilimizde toplaniyormus. Sabah kalkinca ictigimiz suyla bu durumda bedene geri gonderiyoruz toksinleri?
Ustune deneyenler ve bagzi fotograflar disleri beyazlattigini ve hatta curukleri yok ettigini soylemis.
Ben yaklasik 2 aydir kullaniyorum. Tatma duyum, yagi kullandigim gunler daha keskin. Arada fark etsin diye biraktim 2 gun.
Dis beyazlatmaya gelince. Az bir fark var. Oyle 1 haftada degisim olmadi. Cunku ben ne cay iciyorum. Ne kahve. Ne de sigara. Dislerimdeki lekeler tamamen antibiyotik bebesi olmamdan. Bana anitobiyotikleri tikan tum doktorlarimin da kulaklarini sevgiyle cinlatiyorum. Bakin, kotu laflari da azaltti ehehe
Alt sag azilarimdan birinde siyah bir nokta var. Her 5 haftada bir doktora gidiyorum ve bana bunun curuk oldugunu soylemediler ancak ben kendisini bu islemde kerteriz aldim. O kaybolursa, 'oh cogzel, alin yapin' derim.
Ha, nasil yapilir. Sabah kalkinca 20 dak'ka boyunca bu yag ile agzinizi calkaliyorsunuz. 
Ben damakligimi cikarir cikarmaz cay kasigi ile aliyorum bir miktar. Sonra kisisel hijyen, yoga vs cok detaya gerek yok. Geciyor o zaman.



11 comments:

  1. Kudret narını iyice doğrayıp sızma zeytinyağına basıyormuşuz, sonra o macunumsu bir şey oluyormuş, yarayı bereyi, morluğu geçiriyormuş. Yaptım bir küçük kavanoz, henüz bir şeye dönüşmedi.
    Nerden alıyoruz bu kokolişızı? Bir de 20 dakka çok uzun değil mi yav?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kudret narini yapilmis da satiyorlar. Sabahlari ictigim bir donem olmustu. Ikinci gun son gundu. Cocolicous Filipinler'den. Turkiye'de tiknaz camda satilandan var. Aktarlarda bulabilrisin hepsini. 20 dakka olmayinca olmuyo,us, diyolla. Ama geciyor zaman.

      Delete
  2. uuuw beybi! şu sıralar tam ihtiyacım olan şeymiş bu... alırım bi dal! :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Izmir agzi ehehe. Kirilmasa yollardim. Bugun sacima surup 3 bolum Breaking Bad seyrettim.

      Delete
    2. aktar amcaya bir sorucam bakalım... dişlerim çürüyor sanırım, bir de belki ben de kafama sürerim. breaking bad'le iyi gidiyo diyorsan izlenecek bölümlerim var :))

      Delete
    3. Saclarim su an ahenkle saha kalkmis durumdalar. Adimi bosuna koymamislar.
      Sadece oil pulling yapanlar olmus, dis fircasini birakip. Ben yine de dis ipinden ve fircamdan vazgecmem.

      Delete
  3. Faideli paylaşım için teşekkürler. Benim de bacaklarımdan morluk eksik olmaz, tam da seninki gibi allı morlu, ebruli gibi morluklar olur. Hafif bir çarpma da bile kocaman morluk oluşur. Neden acaba? Hassas insanım ondan galiba :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benim cildim cok ince. Ondan oluyor diye biliyorum. Ama boyle ortasi delik morum ilk defa oldu. Dizimde goz var gibi.

      Delete
    2. B vitamini eksikliği kızlar.. Doktordan temiz bilgi.

      Delete
  4. Ay biliyorum o haleli çürüğü ben, bende de olur ondan, çok enteresan valla nasıl neden ben de merak ediyorum. Soruşturalım! Bu arada emzirme döneminde kullanılan kremler lanolinli olanları (lansinoh) bebeklerdeki morluklara birebir mucize gibi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben de dunya benim etrafimda donuyor diye dusunup, baska kimsede olmaz sandim :)) hakikaten bir google edivereyim. Sudo krem? Bizim kiz yemeyi tercih etse de, ben bir kutuyu her yanima surup oturabilirim.

      Delete