Wednesday, November 19, 2014

İnsaniyet Ölmüş Mü?

Ölmemiş.

Çünkü zaten yokmuş. İnsanlar varmış tabi de, bizim atfettiğimiz, beklediğimiz, özlediğimiz insanlık=insaniyet aslında hiç olmamış.

Özlediğimiz başka değerler, başka fiillermiş. Örneğin; arkadaşlıkmış. Yardımlaşmakmış, şefkatmiş, anlayışmış. Saygıymış. Varlığını en özlediğim şey bu aslında. 

"Yok Hemşire yanlış anlamışsın sen" derseniz, burnumu havaya diker, ı-ıh derim.

"İnsaniyet, insan olma hali beybisi" derseniz, "insan her zaman vahşiydi. Bizi hayvandan ayıran ne?" diye sorarım. "Diskavıri Çenıl seyredelim beraber" derim. "yutuptan akıllı karga videolarını seyredelim" derim.

İnsanlar ezelden beri birbirini öldürüyordu. Tarihe bakalım. Mitolojiye bakalım ki; mitoloji gerçek hayatın abartılı yansımasıdır. 

İnsanlar ezelden beri hayvanları öldürüyordu ve yiyordu. Tarihe bakalım, mağara resimlerine bakalım. 

İnsanlar ezelden beri birbirinin hayatını gözlüyordu. Tarihe bakalım, tiyatroya bakalım. 

İnsanlar ezelden beri birbirlerinin dedikodusunu yapıyordu. Tarihe bakalım, yine mitolojiye ve mitolojinin var olmasına bakalım.

İnsanlar ezelden beri birbirlerine yardım ediyorlardı. Temel korkuları aynı duruma düşmekti çünkü. 

İnsanlar ezelden beri hayvan besliyorlardı. Kaç hayvanı evcilleştirdi atalarımız?

Dolayısı ile biz bu kelimeyi toptan yanlış anlamışız ahali. 

Bildiğim tek şey var, insaniyetten bahsetmek için bizim de kabul ettiğimiz değerleri yansıtıyor olmamız gerekiyor. Kişi kendinden bilmeli işi. Ya da "ayinesi iştir kişinin, lafa bakılmaz" falan demişler ya eskiden.

Ha bu muhabbet nereden geldi. Sürekli "insanlık ölmüş Jardzycim" diyen iş arkadaşımdan. "Ölmedi" dedim ben de, çünkü "hiç yoktu". Hiç mi yoktu? Hiç yoktu.

Ben insan olmaktan yoruldum. Her sabah bunu düşünüyorum. Çünkü insanlık görmüyorum. Görerek öğreniyorum ben ve uygulayarak. 

Off. Amaan. Gidiyim saçımı kestireyim. Her gün öldürülen kadınları düşüneyim. Fok Yu'yu düşüneyim. Tuvalette düşünürken vaktin çok geçtiğini fark edeyim.

Dünya Tuvalet Günümüz de kutlu olsun. Tarihe bakalım:
http://tr.wikipedia.org/wiki/Tuvalet#mediaviewer/File:Ostia-Toilets.JPG

Tuvaletten çıkmadan sonra arkamıza bakalım. Falan filan.. 

No comments:

Post a Comment