Thursday, December 25, 2014

Bana da Teyze demişlerdi

Sene 2001 falan.
Dolayısiyle yaş 25. 
O zamanlar İzmir'in denize hakim bir sokağında bulunan eski bir Rum evinde yaşıyorum.
"Herkes önce kendi kapısının önünü süpürsün!" anlayışını gerçek anlamda algılamış bir insanım. Ve kapının önünü süpürüyorum. Hiç de yüksünmem, utanmam bu işlerden.
Evin sokağa paralel olan her bir kısmını, komşuların tarafının uçlarından da süpürürdüm. Sokağı yıkardım falan ben. Bunun için özel sarı çizmelerim vardı. Hortumu da çekerdim sokağa kadar. Ah.

İşte yine böyle bir gün, sokağı süpürüyordum. Bahçeye top kaçtı. Sokakta oynanabilen bir yerde yaşadım ben, bakııın!

Çocuklar bana "teyze topumuzu alabilir miyiz?" dediler. Desinler de, yaş 25 diyorum ama bak. Daha popomuzda yağların birikmediği vakitler o vakitler. İçimde deli acılar, böğrümde koca bir delik, gözlerim yaşlı "alın" dedim boynum bükük. Sonrasında hep o bağrımda şu söz yankılandı:
Piçleeeerrr!!

Akşam üstü eve gelen adama söyledim bunu. Güldü. Böğrüm delik deşik.

O vakitler insanlar, şu sonsuz yaş tahmini oyunlarında beni hep yaşlı zannediyorlardı zaten. Bence tüm suç saçımı 80ler gibi kesen ÖDPli kuaförümde!
Burada ayrımcılıktan öte, kendisinin ayrıksılığı vurgulanmıştır.

Oya Aydoğan gibi kesmişti saçlarımı. 

Şimdi giriyim bakayım dedim kendisine; 
meğer hemşeriymişiz yav.
Bakın bu kendisi: http://www.haruncici.com/ 
Ben kendisini hiç sarıkla görmemiştim.
2 dakikada saçımı keser, benimle zorla sohbet etmezdi. O yüzden hep sevdiğim bir kuaför olmuştur.

İzmir'deki blogdaşlarıma tavsiye ederim kendisini. Sevgilisi ile saçını kestirmeye gelen bir müşterinizin selamı var deyin, o hatırlar!!

ahaha
Not: Ben asker çocuğuyum. Doğduğum yere ağzınızı berkitmeyin. Ülke benim memleket!

Not 2: Ben böyle bir yazıyı daha önce yazmıştım sanki?! 

4 comments:

  1. Ankara da halk otobüsü şoförü, o zamanlar 50 lerinde olan anneme nezaket edip yer açmak isteyerek" kocakarıya yer verin" demişti.
    Kuaförünü görerek başladığım sabahım hayrola:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayy terbiyesiz! Çantayı kafasına yemeliymiş. Ama Ank insanı böyledir.

      Kuaförüm fantastikliğini, takkeli uzay fotoğrafı ile ortaya koymuş :)
      Valla hepimize hayrolsun :)))))

      Delete
  2. İzmir'e mi taşınsam ne hayallerimin kuaförünü buldum sanki :)
    Bana da biri otobüs ya da dolmuşta yer verince hem sevinip hem üzülüyorum :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eheheh

      Eli çok hızlıdır ve hakikaten böyle fuarlarda falan fantastik modeller ile de ödül toplamıştır.

      Henüz yer verilmeye başlamadım ancak bu travmadan sonra gelsin, hissetmem bile!

      Delete