Sunday, December 21, 2014

şeb i yelda

Sana soz yine baharlar gelecek ve isik sonmeyecek!
Cunku bu gece seb-i yelda. 
Gunesin (bkz: mitra) dunyaya tekrar dondugu, korkunc uzun gecelerin yavas yavas azalmaya basladigi gece. 21 Mart'ta da bahari kutlayacagiz!
En fazla 2 hafta daha uykusuz geceler ve sonra yeni bir hayat!
Sadece bunun icin bir yazi yazmak gerekir aslinda. Ama bugunun sukur vesilesi budur.

Eh kizim naptin bu vakte kadar derseniz, yine yogun vakitler gecmis.
Ank'nin les mekanlarini gezdim. 1,5 lt bira icerek, kendi rekorumu egale (ne demekse) ettim. Ben pek ickici biri degilimdir. Ileride alkolik olacaksam, bunlari not almam gerekiyor.

Ank piyasasini gozumun ucuyla gordum. Kokoreccide anormal kokoreci isteyen bendim. Hic bir zaman 'Hoff Ank'da deniz yok' demedim ama boyle kizdirirlarsa diyebilirim.

Arabayi yikattim. Ama yarim yamalak. Ve fark ettim ki, kardesimin bana hediye ettigi ve kullanmaya kiyamadigim anahtarligimi, kullanmadigim kullukten calmislar. Elbette esya kaybedip ardindan buldugum coktur ama bundan eminim. Zira aynali gozlugumu de kaybetmistim ama pazartesi bana geri geliyor. Yine de bu anahtarlik, yok gelmeyecek. Muayenede aldilar eminim.

Neyse, anahtarlik gidince arabam da korumasiz mi kaldi noldu. Tam sabunlanmistik ki, su kesildi! Biz de arac icindeydik. Tam dalga gecmistim sabunlu beklerken. Genc, kesilmis detarjan kabi ile uzerimize su dokmeye baslayinca, susuz kaldigim Izmir gunlerinde ocakta su isitip, ele ne gecerse uzerime dokup, yalap sap yikandigim gunler geldi aklima. Baskentte bu durumu arabayla yasadik. Gorunen yerlerde mevcut olan 7nci sinif otel odasi perdesi desenim artik sadece tavanda duruyor olmali. 

Kimseden ses cikmadi kartlar konusunda ama Ist'da arkadasimin 4 yasindaki kizi aradi ve tesekkur etti. Ist'a gittiyse diger yerlere de ulasmistir, degil mi?
Guncelleme: 2 oldu! 

Bana gecen zamanlarda 'ay sana da kart yolladim ama yolda kayboldu galiba' diyene de yolladim. Mesnevi Cilt 1 terkim ama merhamet gostermeliyim. Cunku bu hayatima gelis nedenim buymus.

Bunu ogrenince ne kadar koseli, sert cizgili biri oldugumu tekrar gozden gecirdim. Ay ben bildiginiz kotu kizim. Soyle ki, kankam kalkip bana tek bir yalan soylese, tek bir yamuk yapsa, bana gore olumsuz bir sey dese, kesip atarim. Atardim. Simdi biraz daha gevsemis durumdayim.

Sukurlere devam edersek, kapida beni karsilayinca ayaklari ile sabirsizlik yapan bir cocuk yaptigi icin kardesim ve kocasina tesekkur ederim. 

Bir de nihayet guzel bir Ank gununde uzamis haliyle de olsa saclarimin fotosunu cektirdim. Size de kafami gostereyim.

Ve gecen surede, hesapladim 5nci ilk yardim egitimimi aldim.
Bu egitimi almami saglayan bir iste ve gorevde calismak cok sukran. Kurtarmaciydik ama hic can kurtarmadim, hep olulerle oldu isim ama belki yaptigim is ile kurtarmisimdir. Bunu asla bilemeyecegiz.
Heimlich ve Rentek'e de sukran very much.

Bu egitimi 5nci kez aliyorum ama en kotusu bu kenttekiydi. Zira sinava yonelik, yani ilk yardimci karti almaya yonelik bir egitim oldu. Benimki yineleme oldugu icin sorun yasamis degilim ancak boyle de olmasin ya. Katilimcilari bebek yapacak kisilerden sectim cunku ben. 

Off neyse, ben simdi disariya cikicam. Operim, mick.


11 comments:

  1. "Şeb-i yeldayı müneccimle muvakkit ne bilir
    Müptela-yı gâma sor kim geceler kaç saat"
    demiş Sâbit, çok severim bu dizeleri, geceleri çok zor uyuyan ve çıt deyince uyanan, kafaya bir şey taktıysa yatakta dönerek sabahlayan biri olarak :)
    Benim kartım da geldi, çok teşekkür ediyorum, 2 gündür misafirim var, dalmışım. Bloga bakmasam unutacağım. (Bu aralar biraz salağım) Üstelik çok beğendim mor boncuklu kartımı, Leylak Hanıma mor yakışırdı yani, mektup ve madalyon içinse ayrıca çok teşekkürler, gerçekten çok mutlu oldum. Bu tarz karşıdakini düşünerek yapılmış minik şeyler beni çok mutlu eder, ellerine sağlık diyor sevgilerimi yolluyorum...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sevgileri kucagimla topluyorum!
      Mutlu yillar!

      Delete
    2. Tablette cevap yazamıyorum. Sorun olduğu için bugüne bıraktım.

      Şeb-i Yelda edebiyatta çok güzel. Özellikle yazdığınız dize çok ağır ve güzel Leyla Hanım.

      Bu başlık da osmanlıca hayranlığı, sistem yalakalığı değil. İran'da senelerdir kutlanan bir bayram.

      Delete
  2. Bana da geldi kart. Happy hibernation!

    ReplyDelete
  3. Bayıldım saçlara. İki kuyruk da çok şirin olmuş :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehe.
      Teşekkür ederim. Bir de yılbaşı saç modelim olacak, ondan sonra uzasın gitsin.

      Delete
  4. Saçlara bak yaaaa, yaramas çocuklar gibiii! :)
    Şeb-i Yelda, tamlamadaki müziğe bak, farsça mı? Farsça'nın bu müziği çok hoşuma gidiyor..
    1,5 litre miiiiiiiiii, nası, sen??? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Başka türlü saçlarım görüKmüyor Ceren :(

      Şeb-i Yelda farsça sanırım. Benim adım da farsça :) gizli bir sevgim olabilir farsçaya karşı.

      Valla ben artık Almanya'da yaşayıp, durmadan weizenbier içebilir hale geldim :))))
      Ich möchte einen Horst.

      Delete
  5. Ben bu yazılarının çıktısını alacağım öyle seviyorum işte, kitap gibi her an elimin altında olsunlar diye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay Ayşe, beni utandırıyorsun.
      Ben de senin yazıların için aynı şeyi düşünüyorum..

      Delete