Monday, December 22, 2014

Temel İlk Yardım - 1

Eveet, sevgili okurlar.

Çoğunluğunuzun çoluk çocuk sahibi olduğunu bilerek, bir yazı yazmaya karar verdim. Belki seri bile yaparız. Ancak disiplinsizliğimden, blogun tamamını okuyanlar bilir, serilerin sonunu getiremiyorum. Bu da benim sarışınlığım. Ama bazı insanlar çok daha sarışın.

Ciddi konuşmak gerekirse, çocuk sahibi her bireyin bence ilk yardım eğitimi alması gerekir. Temel müdahaleler ilkokuldan itibaren öğretilmelidir.

Şimdi konuya döneceğiz ve burna / kulağa yabancı cisim girmesinden konuşacağız.

Çok basit, evladınız veya evlatlarınız burnuna yabancı cisim soktuysa, sokmadığı taraftan bastırarak sümkürtünüz. Olmadıysa, kendiniz almaya çalışmadan acil servise götürünüz.

Kulak için de, hiç zormalayın, hemen acile!!

Burna sokulabilecek/kaçabilecekler listesinde;

  • şeker,
  • düğme,
  • bozuk para,
  • gıda,
  • böcek,
  • oyuncak parçaları 

ve benzeri her türlü nesne var.

Ancak, şu aşağıdakini ben de yeni duydum. Kaç senelik ilk yardımcıyım, böyle burun görmedim.

Bakliyat. 

Bir arkadaş anlattı. Küçükken burnuna fasülye mi nohut mu bir şey sokmuş. Unutmuş onu orada. Bu nasıl bir psikolojidir Sevgili C!
Çocukların bunu yapmasının açıklaması var mıdır?

Pamuğa sarması gereken fasülyeyi, burnuna sokmuş! 
Unutmuş ve bir gün burnundan bir filiz çıktığını fark ettiklerinde, hastaneye götürmüşler kendisini. 
asedasşkdşfaskdşfksaf

Ben de burnumdaki damar paketlerini yaktırdıktan sonra, tamponlarımın yeşil ipi sarkıyordu, söylüyorlardı ve çok utanıyordum. O yüzden gülüyorum.

Ayh, neyse bakliyat kök salmış!!

Biz anlatan kişiye gülerken ve bir yandan da acımasız yorumlar yapıp, kahkaha şiddetimizi artırır iken, bir diğer arkadaş da "benim de evladım ağaç parçası sokmuştu" demez mi?

Çocuğun alnında bir göçük olduğunu fark etmişler. Tabi öncesinde bir ateşlenme olmuş. Sonra bunun bir ağaç parçası olduğunu ve dokuya tutunduğunu ve büyümeye başladığını fark etmişler!

Oh may gad! 

Ben de dün akşam bir baktım, bedenimiz hangi amaçlar için kültür bahçesi yapabilir diye. Bir adamın ciğerinde köknar büyümüş. 
Köknar!!

Güncelleme: köknarı buraya aldım.
Bu da haber kaynağı: tık

Kestane, gürgen, palamut ¯²
Altı yaprak, üstü bulut ¯²
¯²

şarkısını mırıldanarak, dağa çıkarım döne döne


16 comments:

  1. Bir öncekini yollayamadım diye ikinciyi atıyorum; 2014 ün getirdiği en güzel şeysin, Allah eksikliğini göstermesin, şükürler olsun,şükürler olsun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. İyi ki varsın Ayşe.
      Dün yeni yıl dileklerimi yazdım bir kağıda. Sana iki cümle ayırdım. Allah biliyor ya, kabul olur inşallah :)

      Delete
  2. Ahay, ben de o listeyi okurken "aa leblebiden hiç bahsetmemiş" dedim, çorumlu yok aramızda galiba :P Valla içgüdüsel galiba J., burda bi delik var, elimde de o deliğe sığabilecek bir oyuncak, hadi bi deneyeyim, bizimkiler böyle bişeyleri bişeylere soktuğumda pek seviniyorlar diyor olabilirler..
    Bu arada ben de diş fırçası yutan bir yetişkin duydum (bizzat annemden duymasam inanmayacağım..)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Leblebiyi gıda kategorisinde işledim :)

      Aslında hala öyle. Bizim kıza bir kalemlik veriyorum, doldur boşalt yarım saat oyalanıyor.
      Diş fırçasını nasıl yutmuş ki? Korkmuş, sıçramış falandır :/

      Delete
  3. En çok köknar a şaşırdım.çok fazla güldüm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Valla köknarın röntgeni burda:
      http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/04/14/article-1169861-04717A22000005DC-205_468x439.jpg

      Delete
  4. Demek ki öyle zararlı mikrop falan değiliz, insanoğlu istese doğanın beşiği olur.

    Lise ikideyken bir arkadaş (cinsiyetçi olmayayım diyorum, ama tabii ki erkek) tükenmez kalem yutmuştu. Teknoloji beşiği.
    ltg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dis fircasini yutan, kalemi hayli hayli, en azindan kaygan. Ya off

      Delete
  5. Ne acayip işler :D Ben de kedili bir örnek var. Naylon sütyen askıları oluyor ya şeffaf, yazın takılanlardan. Üzüm bir tanesini komple mideye indirmişti. Ucundaki demirlerle beraber. Kakasında görünce şok üstüne şok yaşadım, ölmedi de çıktı diye şükür mü etsem, şaşkınlıktan bayılsam mı bilemedim. Upuzun sütyen askısı demirleriyle beraber o bağırsakları düğüm yapmadan nasıl çıktı hala şaşırıyorum. Şimdiye kadar atlattığı en büyük tehlikeydi ve biz ne olduğunun farkına bile varamadan ölebilirdi cancağızım.
    Bir insan diş fırçasını nasıl yutabilir yau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hayvanlarinki ayri bir kategorya.
      http://www.veterinarypracticenews.com/Vet-Dept/Small-Animal-Dept/Vet-Xray-Contest-2012-Winners/

      Delete
  6. topraktan geldik toprağa gidicez sözünün sebebini sayende anladım. ham madde toprak, ne ekersen bitiyor anlaşılan :p
    erik çekirdeği yutsam, içimde bir erik ağacı büyüse, geviş getirir gibi arada yesem... hmmsss... olabilir...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmm
      bak evet. ama yutmayacaksın, soluk borusundan içeri kakalaman lazım :)
      aksi halde bağırsaklardan çıkıyor :)

      Delete
  7. bazenleri böğrüme fil oturmuş gibi geliyor gidip bir röntgen çektiresim geldi yahu! o.O

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ona biz ruhsal üzgünlük diyoruz. Benimkine öküz oturuyor genelde. Laylonlu tuhaleti olan şirket sizi röntgene göndermiyor mu?
      Sağlık gözetimi?!?!

      Delete