Thursday, January 22, 2015

Öfkenizi Anlıyorum

Gerçekten anlıyorum.

Çünkü bende de var o öfkeden. Ama çok politik olmak istemiyorum. Özel hayatta bunun kavgasını çok yapıyoruz, şiddeti ile yaşıyoruz. Benim blogum böyle bir yer olmamalı. 

Ve şu hayatın pisliklerine göz yummuyorum!

Size Şamanlar'dan bahsedeyim. Ortaokuldaki kallavi ingilizce ders kitabında bir hikaye okumuştuk. Orada tanıdım Şamanları. 

Sonra öğrendik ki, "Kızılderililer aslında Türkmüş" ve aslında Asya'nın tee tepelerinden Amerika'ya geçmişler. Biz kardeşiz vs. Malta'dakiler de aslında Foça'da artık bir tane bile göremeyeceğiniz ağaçlardan gemi yapıp, adaya göçen Türklermiş! 

Aradaki benzerlikleri anlatan onlarca tez, kitap mevcut.

Yine dağıldım, konuya dönersem. Şamanların çadırları yuvarlaktır, tıpkı bizim atalarımızın Yurt'ları gibi. 
Güneş, ay, dünya hep yuvarlaktır.

Yuvarlaktır ve döngüye inanırlar. Mevsimleri, güneşin doğuşunu, batışını gözlemlemişler ve hayatın döngü üzerine kurulu olduğuna karar vermişler.

Kötülüklerin şiddeti çoğaldıkça, o döngüde daha hızlı dönüyoruz! Devran dönüyor!

O kadar çok konu var ki öfkelenmek için:

ŞİDDETTEN ÖLEN KADINLAR İÇİN DİJİTAL ANIT
Bu da burada arta dursun.

Ne olursa olsun, dünyayı güzellik kurtaracak, bir insanı sevmekle başlayacak her şey. O bir insan da, benim için benim.

Hadi, touch the screen! :) 
Öfke sadece size zarar verir. Hiçbir faydası yok!

6 comments:

  1. Seni tanımak, okumak, iyi şeylere olan umudumu artırıyor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. İyi görmek için iyi olmamız lazım. Ben buna inanıyorum.

      Delete
  2. ¨o insan da benim için benim¨ nirvana bu değilse nedir?
    ltg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Etiketlere baktın mı? :D
      Ben de noluyor bana dedim açıkcası. Umarım ulaşırım.

      Delete
  3. Öfkeleniyorsun öfkeleniyorsun, değişen bir şey yok.. En iyisi kendine odaklanmak, kendi çevrene odaklanmak, yakınında olanı iyileştirmeye, güzelleştirmeye çalışmak belki de?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ofke kanser yapiyor ve bir suru baska hastalik.
      Ama once kendi kapimizin onunu supurelim. Boyle dalga dalga falan hayallar vs.

      Delete