Sunday, January 18, 2015

'Onun opusunde kendimi begendim'

Dun biz; Zip, kaytan biyiklari ve ben tiyatoraya gittik.
Zip ve biyiklari cogzel. Cok keyifli bir geceydi. Zip'in beynini yedim, yedim Pierre'lerle. Neyse.

Gittigimiz oyun, Kadinlar, Asklar, Sarkilar.
Mekana girdik, bangir bangir Bergen caliyordu. Tavan, taban, duvarlar simsiyah. Zip, 'dark side'a gectik' dedi. Gecmisiz hakikaten.
Biraz tedirgin olduk, zaten ne ile karsilasacagimizi bilmiyorduk. 
Ama cok etkileyici bir performans ve oyunla karsilastim. Aklima Eylul Cansin ve safransari'nin yazilari geldi hep.
Ahmet Melih Yilmaz cok basarili idi. Ancak seyirci kitlesi olarak cok banaldik. Zaten oyun esnasinda bizi kovdu. 'Cikin, gidin' dedi.
Hakliydi.
Hakliydi ama ben trajediyi sindirmeden, Ahmet'in gozyaslarinin ardindan sarkiya gecemedim. Bana ayip olacakmis gibi geldi. Travmalarimi derinden yasamayi tercih ederim. Sarkilari da bilmiyorduk, pek elittik. Bir daha bu yollari ayni sebeple yurur muyum dedim misal. 'Ayni hevesle'ymis. Ogrendim.
Oyun kismen interaktif. Oturup, seyredip gelmeyin bizim gibi :)))

En iyi performanslarindan birini Izmir'de 250 kisilik bir oyunda yasadigini anlatti. Ah rahat olur Izmir insanlari.
Ben birkac, yok tamam, 5-10 gozyasi dokmus olabilirim. Yasima verin ehehe

Neticede, mutlaka gidin. Homofobikseniz de gidin. Facebook sayfasindan takip edin.

Basmane'deki oteller kismina gittiniz mi hic? Ben gitmistim. Oraya da gidin. Fotografladilar gecenlerde. Onlari da bulayim, koyayim burlara.

Ankara'da gecirdigim en guzel gecelerden biriydi. Kwakla da tanistim. Gec oldu ama guzel oldu.
Ay lutfen gidin. Ben tekrar gitmeyi istiyorum. Belki drama olaylarina da girerim. Belli olmaz.

20 comments:

  1. Duydum bu oyunu, bugün sayende bir kez daha araştırdım
    hayat bana olduğu gibi sunmuştu bazı trans hikayelerini, biraz biraz yazıyorum arada; ama eminim ki kurgulanmış olanı çok daha etkileyicidir
    izlemek çok isterdim..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oyun da, oynayan da muhtesem!
      Umarim firsatin olur.

      Delete
  2. Allem ünlü olmuşum, bıyıklarımın sırrı badem yağı bebeğim =)
    Şaka bi yana, darmadağın ediyor oyun adamı, hani içime öküz oturdu derler ya öyle bir şey işte. Çok fazla acı var bu dünyada, sanki hepsinin sorumlusu benmişim gibi dokunuyor artık.
    Jardzy iyi ki de bulmuşsun bu oyunu da gidelim demişsin. Güzel insan, tatlı insan. Nice Kwak'lara.

    ReplyDelete
  3. Ağğğğğğ çok istiyorum bunu görmek! Facebook sayfasını beğendim hemen, bir dahaki oyunu kaçırmam artık. Taa ne zaman bir fragmanını görmüştüm, "Hayat, kadere inat, seni silbaştan yaşayacağım" diye şarkı söylüyordu, taburenin üstünde, tek başına. Hala tüylerim diken diken oluyor.
    "Kaçak" o senin şarkının adı, bir daha bu yolları aynı hevesle yürür müyüm. Demek gidince biraz dahil olabilicem, çok heyecanlandım!

    ReplyDelete
    Replies
    1. O zaman öne otur :)

      Ben kendimce "tükürük gelmeyecek kadar uzak, kendisini görecek kadar yakın" düsturu üzerine yer seçmiştim.

      Ama Mek'an'da, kendi yerlerinde gidersen daha iyi olur. Sen de bizim gibi Dark Side'a geç.
      Valla o çaldıkları Bergen'leri söyletseydi, mikrofonu bile elinden alırdım.

      Delete
  4. Ama yani hani biz:-((
    Ben geldim,:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoşgeldin.
      Seninle bir başkasına gideceğiz.
      Seninle gideceğimiz farklıydı. Hak yemedim :)
      Halktan Biri - AST

      Delete
    2. Merhaba. Teşekkür ederim. Eğer bu oyuna tekrar gitmek istersen gidelim. Yoksa, ziyanı yok tabii ki, rica ederim, ben giderim.
      Halktan Biri oyununa gittim, tekrar izleyecek kadar muhteşem değil. Dur ben Behzat Ç. kovalayayım bir yandan,ona gideriz ya da:-)

      Delete
    3. Enee.
      O zaman
      Bernarda Alba'nın Evi
      veya
      Hiçbi' Şii Eskisi Gibi Olmayacak Sil Gözyaşlarını
      Aynı kişi oynuyor hem :)))
      Ayrıca tekrar da gideriz yani, bıkmam.

      Delete
  5. Anlaştık o zaman. İki koldan bakıyoruz, kim hangisini denk getirirse önceden haberleşip gidiyoruz.:-)
    Sevgiler,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oleeeyyyss!

      Anlaştık! Mail atarım. Bu hafta sonu da ilk yardım sınavım var :/
      Bu ay çok yoğun geçiyor.

      Sevgiler,
      J

      Delete
    2. Ya ama çok meraklandım şimdi?! Ben hemen bakayım bu oyunun tarihlerine...

      Delete
    3. Attım ki ben programı şimdi sana :))
      27si!
      Ama burada olursam :(

      Delete
    4. Araya girmek gibi olmasın ama Genco Erkal "Bir Delinin Hatıra Defteri"yle Ankara'da. Şubat 9-10-11. Biz aldık bilem biletlerimizi. Hani onu da bir düşünün derim.
      http://www.biletken.com/eventdetail.aspx?id=10

      Delete
    5. Zipppp,

      Ben o oyunu İzmir'de lisedeyken seyrettim. Genco Erkal'dan.
      Beni soğutan da o oldu diyebilirim.
      Tiyatrocuların, özellikle de devlet kökenli olanlarının ses tonları beni rahatsız ediyor :))
      Sana whatsapptan böyle bir tonda bir cümle söyliyim.

      Delete
    6. Sahnede şarkı söylemiyolar diye tüm bunlar di mi :))

      Delete
    7. heheheh
      bir dahaaaaa o yollarııı aynı sebeple yürürrrr müyüüümmm!?!

      Delete
  6. Teşekkürler zip işleri. Ben bakayım:) Ölmeden bir daha izlemek isterim kendisini. Siz hangi gün gidiyorsunuz? :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah gecinden versin aman diim... 9'unda gidiyoruz biz, gelsene gelsene :)

      Delete