Wednesday, March 25, 2015

Annenin adı ne lan?

Ortadoğu'da erkek çocukları annelerinin isimlerini söylemezmiş, anneler ilk oğullarının ismi ile tanınırlarmış. Çocuğun yoksa, derdin de yok. Mu?

En büyük olan Ahmet mesela, artık "Ahmet'in annesi" olarak biliniyorsun. Çünkü kavgada söylenirse annenin ismi, çok ayıpmış.
Sonra bir kampanya başlatılmış BM Kadınları tarafından. Annemin ismi diye heştegli. 

Yani; hakikaten kadının adı yok. Adı olmayanın cismi de olmaz = varlığı olmaz. İşte bunlar hep semiyotik.

Bu konuda bir yerlerde yine bağırıp, çağırdım ama sökemedim içimde büyüyen o öküzü. Kendi ahırıma, böğrüme ve kendi omuzuma geldim. Nasıl yaratıklarız biz yahu?!

Birisi çıksın anlatsın şu işin arkasını. Videoda gösterildiği gibiyse, bekleyin ortadoğu (bak sinirlendim yine küçük yazdım) biz de geliyoruz!

Erkeklerden o kadar nefret ettim ki şimdi, tuğçekazaz misali, erkek olmaya karar verdim.

Ameliyat oluyorum!

14 comments:

  1. Ümmü falan, Ümmü filan isimleri o yüzden Arap toplumlarında çok yaygın. Üm Arapçada anne demek ya... Fakat bildiğim kadarıyla babaların da ismi oğulları olduktan sonra söylenmiyor, işte Ebu falankes Ebul filankes gibi lakaplar alıyorlar. İlginç bir kültürel pratik. Bunun ne kadar etkisi/ilgisi vardır bilmiyorum ama kadının hâlâ değersiz olduğu ortada. Yazık.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo cok tesekkurler. Bunun kadina deger olmadigi ortada. Cok fena. Tokat gibi geldi.

      Delete
  2. Bizim bitişik komşu Kilisli Mehemmet emmi de karısının ismini söylemez, çağırması icap ettiği zaman oğlunun adıyla seslenirdi: Memmet, Memmet...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tokattan tokata donmekteyim bir meksika standoffu icinde. Kac tur attim bilemedim.

      Delete
  3. Nayır, nayır! Olma:-) O kadar uzağa gitmeyin efem, bu ülkede günde en az
    kadın öldürüyor, erkekler tarafında :-(

    ReplyDelete
  4. video açılamdığından bir şey anlayamadım, yazılanlardan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aypedde açılmıyor. Ama hastagi aratırsan bulabilirsin bence. Pek zor değil.

      Delete
  5. Bugün annem ile televizyon izlerken bir programa denk geldik( beyaz tv, nur viral ile yemek programı gibi bir adı vardı) spiker hanım,( köydeki kadınlara adlarını soruyordu) ayşe adı çok olunca aklına şöyle müthiş fikir geldi ve ;" Recep'in Ayşe, Hasan'ın ayşe, İrfan'ın ayşe diye kocalarının adını başa koydu... annem çok kızdı, mal yerine koydu kadınları dedi( mal diye bizim oralarda büyük baş hayvana derler)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Annenin ellerinden operim. Gecmis olsun dileklerimin yani sira. O da benim gibi dusunuyormus.

      Delete
  6. A Kıbrıs'ta da çocukların soyadı babalarının adı oluyor. Doğa Rutkay mesela :D
    Gereksiz bilgiler..
    ÜmmüMaya mı şimdi benim adım hahahah süpermiş yaaaa. Ebubekir de Bekir'in babası demek, yani bu sanırım sadece kadınlara özgü bir ayrımcılık değil, belki de insanı insan yapan çocuğunun olması sanıyor garibanlar (halbuki insanlıktan çıkaran oluyor genelde :P)

    ReplyDelete
    Replies
    1. A Kibris detayini bilmiyordum.
      E simdi ben mutlu ve kabul edilir olmak icin cocuk mu dogurmaliyim?
      Dunya beni kabul etmedi bir turlu :)

      Delete
  7. ÜmmüMiyavMiyav'ım demek ki ben...adımı sevdim :)
    Kore'liler de birbirlerine, "Son Mi'nin annesi, Jung Ha'nın babası" şeklinde hitap ederler. Sanırım belli bir dine, topluma ait değil bu yapılan. Kadının, daha doğrusu bireyin toplumdaki yerinin, "aile olma-çocuk sahibi olma" esasına dayalı olduğu kültürlerle ilgisi var.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senin adin guzelmis.
      Benim adim yok :)
      ÜmmüNull ehehe

      Delete