Thursday, March 19, 2015

Bir biradan oteye 20 Mart yorumu

Siz hic pavyona gittiniz mi?

Ahahah ya anlatcam. Iki konu var yine +18lik. Cocuklari ekrandan uzaklastirin. Siz yakinlasin kehkeh. Kirptim tamam. Safransari'ya selaaam!

Dun ofiste oglenleri yemege cikmayi tercih ettigim, kotu gunlerde yakinlasmanin ornegi arkadasin is yerinde son gunuydu. Cikista bira pattes yapalim dedi, biz de gittik.

Sakarya'da bir mekan. Disarida herkes sigara iciyor. Ay les. Hic sevmiyorum ya! Buna dikkat.

Iceriye oturduk. Bir adam almis eline gitari, iki kiz da her sarki sonunda alkislara boguyor. Yenge herhalde dedim ben. Ses cok yuksek. Bir ara adam sarkida sustu izleyiciye soyletti. Allam kiz korosu! Ne zaman dolustunuz?!

Tuvaletten donerken, durdum ikiser ikiser kafa sayimi yaptim. 38 kiz 3 erkek vardi sahnenin yakinindaki masalarda.

Orada iken tel geldi. Ank'daki insanlarla gorusmememin nedeni varmis. Hadi suraya gel. Tamam dedim. 

Ikinci durak rakihane. Orada iyice dagitmisken, ark 'kalk gidiyoz' dedi. Sordum soylemedi. Bir pavyona girdik. Kriterimiz neydi bilmiyorum, hemen ciktik. Bir baskasina girdik.
Orada da ictim. Insanin genclikte yapmadigi seyleri bu yasta yapmasi cok yanlis yaaa!

Yani sadece icki olsa neyse de, kons aldik masaya. Ark sagolsun beni escinsseven olarak tanitmis masaya gelen adama. Yaaa! 

Kadin durup durup, 'ben daha once bir kadinla...' dedikce, arkadasima baktim. Bir ara kadinin elini tuttugumu ve arada sarildigimi hatirliyorum ama #nohomo. Bunu yazinca cinsellik olmuyor gencler. Sempati ve 'yanindayim dostum, kafasiydi.
Kadina surekli soru soruyorum. O da anlatiyor. Cok boyle aglamakli seyler degil. Tam kapitalist denebilir, calisanin is hukuku denebilir.
Bu mekan senden komisyon aliyo mu?
Garsonlar aliyor mu?
Siddet goruyon mu? Gibi sorular sorarken, kadin bana sorularimin kapsami disinda, yemin ederim, cok ayip seylerden bahsetti. 
Sonra ben, kadinin bana o an dondugunden haberdar olmami saglayan pazarlikla ilgili bir soru sormasiyla, uyandim. Eve geldim. 
Yolda ark'a 'kadin soyle soyleymis' dedim de, 'inandin mi?' dedi. Ya ben sana bile inandimdi.
Neden inanmasaydim bilemedim. Hala da inanmayi tercih ederim insanlara.

Dusumu aldim, yattim. Saclarimi kurutmadim. Kiyafetlerim ve cantam les gibi sigara kokuyordu. Hala kokuyorlar, balkonda olmalarina ragmen saatlerdir!

Sabah her zamanki saatimde zimba gibi kalktim ama yoga yaparken dunyanin yonu tersine dondugumu fark ettim. Midem de donuyordu! Oturdum koltukta, yagan kari seyrettim bir sure. Mail attim ise, yarim gun evde ac bilac yattim. Ogleden sonra anam anam, caremsin diyerek annemin yanina gittim. 2 kase corba ictim. Daha iyiyim simdi.

Simdi 20 martla ilgili soylenen, korkutucu seyleri dun okuyabildim. Benim yorumum anahtar kelimede sakli: Franz Ferdinand!

Meali:
Eskiden yaptiginiz aykiriliklar daha once size olumsuz yansimamis olabilir ama bu donemde katlanarak kotu sonuclar ile karsilasabilirsiniz.

Benim bir biraya cikip, kendimi pavyonda sey icinde bulmam gibi. 

Ya da arabada giderken rimel suren kadinlarin, bu defa bunu yaptiklarinda trafik kazasinda olebilmeleri gibi. Yani bu tip kadinlara ustelik bununla ovundukleri icin cok kotu laflar soylerdim de, 20 mart iste.

Veya, Ampulu degistirirken hic kapatmadiginiz salter nedeniyle elektrige kapilmaniz gibi.

O yuzden sakin olmak ve sonuclari dusunmek gerek diyorum.

Pavyonu belki sonra anlatirim. Bilemedim. Ama bildigim seyler; kadinlarin bu tur mekanlara asiri meraki. Tepecik Kerhanesi'ni gezmek isteyen bir grup kadinin ogrencisiydim ben. Ya da bizim 'ayy pavyona biz de gelmek isitiyiruuuuz, revüye biz de geleliiiim'lerimiz gibi.
Tipik bir sosyokulturel arastirma yapma bahanesi ardina siginip, o dunyaya ilgi duymak.
Ama var ya, pullu atletim ile oradakilerin hepsine 10 bastim, valla nazara da gelmisim ehehhe.

9 comments:

  1. Pavyona değil de, burada gentlemen's club dedikleri yere gittim. Pole dancing yapıyorlar ya, ondan. Kendimizi orada bulmuş da değildik, gelen bi arkadaşı gezdiriyorduk. Bile isteye girdik (tahammüden). Ben bir süre sonra sıkıldım tabii, bir şey ifade etmiyor memeler tangalar falan. Bir de farkettik ki, masada ben olduğum için gelmiyorlarmış. O bahane ile ben çıktım, arkadaşlar orada kaldılar. Her yerin kendine has kültürü var demek ki.
    Ltg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kendi bloğum yorumlarımı yiyor yahu!
      Demiştim ki, ilginçmiş.

      Bize gelen kadın da, kumaş pantollu, penye yarım kollu bluzu olan biriydi. O yüzden diyorum ben daha mekana ait görünüyordum :/

      Delete
  2. Aboo, nasıl bir gece yaşamışsın öyle :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya, eskiden derdim neydi, sabah kaç saksağan gördüm, kaç tilki geçti önümde, bugün şehre indim, yan şehre bim'e alışverişe gittik" falan iken hale bak.
      hiç sevmiyorum bu kenti. keşke fırsatım olsa hemen gitsem.

      Delete
  3. Replies
    1. Yok ya.
      Kotu bir sey bu. hala duzelemedim.

      Delete
    2. E, o zaman geçmiş olsun:-)

      Delete
  4. Çok değişik hayatlar onlar aslında çok sade, gerçekten samimi insanlar çoğu, bir belgesel izlemiştim de, ordan biliyorum yoksa sosyolojik araştırma falan yapmışlığım yok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bir escinselle tanistim bir vakit once.
      Hayat bana dar geldi. Bu dunyalara dusmuyorlar bence. Bn pyle anladim. Isteyerek bu ortamlara giriyorlar. Cok tanidigim yok tabi. Birden genele.

      Delete