Wednesday, March 11, 2015

Didaktik Çarşamba - Güvenli Sürüş 3

Yine bir Didaktik Çarşamba'da, Güvenli Sürüş ile karşınızdayım Sevgili Okur, Sürer, Yolculuk Eder, huevır.

Tüm görselleri kendim çizdim (salı günü ofiste ve postaya verdim dünden)
O yüzden Excel Bitch! diyorum. 
Bence güzel oldular. Takdir Belgemi imzalayıp, tarayıp, yollayın pls. Sinyalleri bile çaktım!

Tali yoldan ana yola çıkmak:
Konu akan trafik; özellikle de "Yol Ver" işaretinin bulunduğu ana caddelere, Ank'da iğrenç kapıları olan Konya/Eskişehir/Samsun/İstanbul yolu gibi yerlere yan sokaklardan/caddelerden kısaca tali yollardan trafiğe karışmak.

  •  Diyelim ki, tali yoldan ana yola çıkmak isteyen, yol ver levhasının oradaki beyaz arabasınız. B noktasında mal mal bakıp, arkadaki trafiği aksatmakla birlikte kendinizi tehlikeye atmamanız için, size A noktasında trafiğe bakmaya başlamanızı ve aracınızı sadece yavaşlatarak trafiğe karışmanızı öneriyoruz. Biz kimiz? Trafikte güvenli sürüş isteyenler Club! Sinyal vermiş olmanız çok da etkilemiyor ama tebrikler.
  • Diyelim ki, tali yoldan ana yola çıkmak isteyen turuncu arabasınız! Size bana gelen takdirleri kopyalayıp x2 gönderiyorum. Çünkü trafiğe o noktadan karışmaya başlıyor ve sinyallerinizi unutmuyorsunuz! Şükran.
  • Diyelim ki, ana yolda sağ şeritte seyreden beyaz araçsınız. Sola seğirtip, trafiği, "karışan" araçlara açıyorsunuz!! Oh yeah, x3 takdir geliyor! Artı 3 sevap points! Ah bir de sinyal veriyorsunuz ya.. Çok tatlış.
  • Diyelim ki, ana yolda sol şeritte basıp giden ve önceki aracı yakın takip eden yeşil renkli hıyarsınız, size de -20 sevap points ve 5 faktırname veriyoruz. Kendi canınızı, yolcuların canını tehlikeye attınız, bir de öndeki araç, karşı şeritteki araçlar ve yan şeritteki araçlar eksikti! O yüzden -20 sevap points! fakyu. Çok yanlış dostum. Rengini de yeşil yapmam tesadüfmüş.
  • Diyelim ki, mavi araçsınız ve sürekli sol şeritten seyrediyorsunuz. Hıyarın alasısınız. Eminim pencereyi açıp, çöpünüzü de dışarı atıyorsunuzdur. Üstelik herkese, her şeye de korna çalıyorsunuzdur. Tamam! Kesin Angaralısınız. Size -30 sevap points ve 10 faktırname veriyoruz. Bizzat kendim imzalıycam, suratınıza tükürücem. Sol seridi sadece sollama için kullanınız lütfen. Uzun süre işgal etmeyiniz.
Trafikteki takip mesafesini de aşağıya çızdım. Kendim yine.

50km/saatten hızlı gittiğinizde, aracın kontrolünü kaybedebilirsiniz. Kendisine "kırılma noktası" diyorlar. Üstüne çıkınca kırılıyormuş.

Ayrıca; 
30 km/saat ile gidiyorsanız, fren mesafeniz 4-6m
50 km/saat ile gidiyorsanız, fren mesafeniz 10-12 m
80-90 km/saat ile gidiyorsanız, sizi Allaha havale ediyoruz. 


Sollamak:

Bu konu benim ömrümü yedi canımı da yiyecek. Yolcu olduğum aracın sürücüsü araç sollarken, kalçamı kaldırıp, değmemeye çalıştığım vakidir.

Öncelikle;

  • virajlarda,
  • yoldaki yol çizgilerinin kesintisiz olduğu yerlerde kesinlikle sollama yapmayınız. Bir de tabi önünüzü göremiyorsanız.


Hadi diyelim önce öndeki, hemen arkasından arkadaki trafiği kontrol ettiniz, uygun. Sinyali de çaktınız! Bu arada trafik polisinin bile göz ardı ettiği kural; sinyal varsa, hayatta geçmemek lazım. Aldı önceliği ilk sinyali veren. Bur'da uygulamadınız, gelişmiş ülkelerde uygulayın.

Her şey uygun. Solladınız, hızınızı da arttırdınız. Artık aracın önüne, yani sağ şeride geçeceksiniz!
İşte bu noktada, daha sol şeritte iken, solladığınız aracın dikiz aynasının yarısını kaplamasına dikkat ediniz, öyle sağ şeride geçiniz. Aksi halde, aracın önüne kırmış olursunuz.

Solladığınız araçta bir acemi vardır, trafik canavarı vardır, size bir köşeden çarpar, döner durursunuz Mevlevi gibi. Benim var böyle iki kere dönmüşlüğüm. Hiç hoş değil.

Bir de, trafik lambasıdır, sol şeritte dönen araçların arkasında kalmadır gibi durumlarda trafiğe geri dönebilmek için, öndeki araçla aranızda mesafe bırakın. Bu da, öndeki aracın tekerini yere değerken görebileceğiz mesafedir. Aksi halde, geriye takıp çıkmaya çalışırsınız, kimse de size yol vermez. Buradaki sınırlar ön camın sınırlarıdır. Yukarıdaki dikiz aynasının.
Trafikte asla geriye takılmaz! 
Siz suçlu olursunuz. Suçluuuu! Suçluuu!
Bu plakayı da özenle seçtim. Bu sabah Atatürk Blv'dan Emniyet'in bulunduğu yolda seyreden kadın sürücü yaya geçidinde yayaya yol vermedi, üstüne kararsız kaldı. Onu da çirkin gri aracını da buradan kınıyorum. Gri trafikte en kötü renktir.
Sıcak iklimde beyaz, soğuk iklimde siyah öneririm.

Yayaya Yol Verin lütfen! 
Araçtan inince siz de yaya oluyorsunuz. Trafikte saygı gösterin birbirinize.

Ek bilgi. Bazı yollarda, çizgiler sarıdır. Bu o yolların sise maruz kaldığını ifade eder. Siste görünsün diye sarıdırlar. 

Sis varsa, yoğun yağmur varsa trafikten uzağa çekip beklemek en iyisidir, güvenlisidir.

Bu kadar bilgi yeter sanırım.

Sevgiler, 
trafikte küs uyumayın, ay pardon. Bu benim lafım değil.

Trafikte saygı gösterin ve uyumayın.

6 comments:

  1. bu görselleri çalıp kullanmazlarsa neyim.

    amerika'ya geldiğinde ''canımın istediği şeritte giderim'' cinsiyle karşılaşmaya hazır ol. en sol şeritte cruise'a alıp aheste aheste gider, yanındaki şeritteki de (cruise'da ve tabii aynı hızda) tam onun hizasında. Kaç kere 4 şeritlik highway'de yan yana giden (!) 4 araba arkasında kurdeşen döktüm.
    ltg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yooo!!
      ühühü
      Route 66 planlarım!!

      Dünya ne boktan bir yer!
      Avustralya kurtarılmış bölge! Oraya mı gitsem?!

      Delete
  2. AHahahahahahahahahaha canım hatlar karışmış iyi akşamlar

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehkehkeh
      iyi geceler bebiş
      bu başkalarının laflarını alıp kullanma trend oldu galiba bir süredir. ben de o trene biniyim dedim :))

      Delete
  3. Görseller bence de güzel olmuş öncelikle. Sonrasında, bu ne bilgilendirme azmi:-) takdir ettim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaptigim is beni tatmin etmeyince... :))

      Delete