Monday, March 9, 2015

Hayallar hayallarr - Konteyner Ev

Bahar geldi değil mi?

Böyle kalbimiz arada hızlanıyor, harika müzik dinliyoruz daha da iyi hisssediyoruz falan.
Kötü haberlerle bile omuzlarımız düşmüyor. Benim düşmüyor açıkcası. 2 haber / gün. Gayet iyiyim.

Ben bu dünyaya niye geldim!!?!?

Pazar günü tevede eco-habitat olarak adlandırılan doğaya uyumlu ve doğa içinde yer alan evleri, otelleri tanıtan bir program seyrettim.

Ben zaten 2002-2010 arası hem konteyneri ofis hem de yaşam alanı bilmiş biri olarak, çok da uzak değilim.
Hatta deniz aşırı yük konteynerleri de dahil. 

O yüzden tekrar içinde yaşamak fikri tuhaf gelmiyor. 

Hatta bu konteynerlerin geri dönüştürülmesi, taşınabilir olması, çatılarında ayrıca bahçe yapılabilmesi muhteşem bir fikir! İzolasyon şartı ile tabi.

Türkiye'de yapan firma var ama onlar geri dönüştürmekten ziyade yapıyorlarmış gibi görünüyor. Henüz bakıcıyım, iletişime geçmedim. Ayrıca bu konteynerlerin kirası bile fahişti bir vakit. Eko ev yapıcam diye ekonomiden vazgeçmemek lazım. Hazır konteyner binalar da çok çirkin.

Ama hayal bu ya, şunları beğendim.
En meşhuru bu: Redondo Beach Residence 
Bunların kaynaklarını bilemiyorum. Ferah ferah.
Ama imkansız diye bir şey yok!




4 comments:

  1. Benim de ksravan ev hayalim var ama güvenli bir yere park edilmesi zor sanki günümüzde! Fotoğraflar da çok cazip bu arada,içim açıldı:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Karavan parki ulkede cok yok.
      Hani durup su doldurmak, sintineyi bosaltmak :)))
      Abd bu konuda on numara. Ozel parklari var adamlarin.

      Ulkede karavanla yasam da guvenli degil evet. Ay cok icim sisti valla. Pis kopekler uhuhuhuhu

      Delete
  2. Benim koca seni yıllardır "hani doğuda konteynerda yaşayan kız" diye biliyo hahahah bunu görünce "bey bey, bak şu eve, hani konteynerda yaşayan arkadaşım yazmış bak" diye haykırmışım "aaa yeni evi mi" dedi sabah sabah koptm yahu... Ne diyeyim hayırlı olsun, ya Afrika'da böyle hep konteyner malzemesinden gecekondularda yaşıyorlardı, metal çok aşırı ısıtmaz ve üşütmez mi (tabii en ucuz materyal orda bu ne yapsınlar kısmını geçiyorum da)?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaaa
      Doğu'da konteynerde iki sene yaşadım. Sonra evim oldu iki sene :)))

      Keşke yeni evim olsa ühühü.

      Afrika'daki konteyner evler hakkında biraz bişiler seyrettim geçenlerde. Onlarınki tamamen gölge amaçlı ayrıca mahremiyetleri yok, hepsi bir arada yaşıyorlar ya. Bir de sıcağın içine doğdukları için bizim kadar etkilenmiyorlar.
      Doğu'da bir de teneke kaplıdır ya çatılar. O da, ısı yükselince kar çözülsün diyemiş mesela. İnsan evladı yaşadığı coğrafyaya uygun habitat yapıyor.

      Delete