Monday, March 9, 2015

Kopeklere Veda

Biraz once kardesimden dönüyordum yuruyerek.
Iki cadde arasinda bulunan merdivenin son basamagindan indim ki, sagdan sari kìrçilli bir kopek havlayarak uzerime dogru kosmaya basladi.
Ben kopeklerle konusan ve cogunlukla anlasan bir insanim.
Hemen durup, 'dur' diye bagirdim. Durdu. Hemen kopek duasi okudum; Babaannemin ogrettigi.

Sonra cantami sirtimdan elime aldim. Geri geri giderken kopek duruyordu, tam arkami dondum, fiti fiti gidiyordum ki, sagdan baska kara bir kopek havlayarak geldi yine. Cantami kendimi koruyacak sekilde savurmaya hazir tutuyordum ki, bagirinca kactiklarini fark etmis olmakla birlikte, ikiye karsi bir. Olmazdi.

Imdaaat diye bagirdim. Yardim edin! Sesim caddede cinladi.
Bu durumda arkada kalan ucuncu kopek de surpriz yapar mi diye dusunurken, benim aleme haykirmam ile durdular. Temas yok, temas yok.

Asagida bir kadin ve cocugu vardi. Korkup uzaklasmislar.
Gitmeyin dedim oradan. Ileride baska merdivenler var, orayi tavsiye ettim. Yuruyerek eve dondum.

Ha tabi evi aradim. Duydunuz mu diye. Oh mis. 'Yoooo, hayir' dediler.

Zaten kimse de pencereye cikmamisti.

Šu 3 köpek hayat felsefemin icine tükürdü yani. Pislendi yalniz yašam prensibim. 

Yine de bacaklarimi titretecek kadar korkmamisim. Ama ofkeliyim. Sokaktaki basibos hayvanlara, onlari sokaga birakanlara, bu yazi uzerine, uzerime uzerime geleceklere.

Valla cok ustume gelirseniz yayinlamam yazilarinizi.
Bastan uyarayim. Kedileri zaten sevmem, korkarim. Ustune de kopekler. Ben gitmek istiyorum bu dunyadaaaaan!

Kucukken de Nato'nun o zaman devasa gelen ic yollarinda sekerek havuza giderken dobermanlar etrafimi sarmisti. Topuklarim popoma degerek geri kacmistim. Girise geri gidip, su icirmislerdi.

Bitti, bitti. Hayvanlara iliskim bitti. Artik ben daha hayvanim!!!
Inanclarim da yikildi.

25 comments:

  1. Mevlut'la dalga gecmicektim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mevlut'un ahı tuttu valla.. Ben köpeği de kediyi de aşırı severim ama yok olmaz sokakta hayvan, yazdım valla ben de napiim..

      Delete
    2. Doğru yazmışın. Yorum yapmadım galiba o yazıya ama.
      İki kişinin ölmesini istedim ben. Belki ondandır. Kötüleşmişimdir. Ama biri hasta, diğeri de dünyaya hayrı olur ölürse. Hani because reasons.

      Delete
  2. Mevlüt le dalga mı geçtin?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mevlut. U ile. Orhan Pamık'ın kitabındaki kahramanç

      Delete
    2. U ile mevlüt:)
      hayat çok karmankarışık Jardyz

      Delete
    3. Değil değil :)))

      Biz yapıyoz karman çorman.

      Delete
  3. Ben hayvanları çok severim. Düşün, sokak köpekleri ile güreş yapan bir insanım. :D
    Ama bu hayvan sevgime rağmen defalarca köpek kovaladı beni Türkiye'de. En son geldiğimde, Ankamall diye bir alışveriş merkezi var ya, onun arka girişi varmış, orada da bir köfteci varmış. Oraya gidecektim. O bahçe gibi yerden geçerken 9-10 tane köpek havlamaya başladılar bana. Türkçe de sınırlı, ne diyeceğimi bilemedim. :D En son ben önde köpekler arkamda konteynır evlerin arasında köpeklere hoşşşttt diye bağırıp, kaçıyordum. Sonrası küçük bir tansiyon düşmesi ve kalp spazmı. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben de köpek severim.
      Kalp spazmı?!!?!

      Delete
  4. Ben o anda orada olsam hücceten gitmiştim, ödüm kopar ödüm :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bende içimdeki güce şaşırdım. Normalde trafikte falan bacaklarımın titrediği vardır.
      Jandragooon köpeklere karşııı!

      Delete
  5. yazına sonuna kadar katılıyorum. geçmiş olsun.

    ReplyDelete
  6. Şahsen ben İstanbul sokaklarındaki insanlardan daha çok korkuyorum. Ödüm kopuyor biri gelip bişi sokuo çantamı alacak diye :(:(:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. İnsanlardan daha çok korkuyorum ben de. Hatta merdiven başında dedim ki, "burada birisi beni kıstırsa, hmm aydınıkmış"
      İnsandan korkmadan ilerlerken hoop köpekler.

      Sonra yolun devamında, siyah çöp poşetlerinin hareketinden bile ürktüm.

      Sokaklarda sevdiğim köpekleri düşündüm eheh
      Amaan.

      Artık bahar da geldi, arabala gider gelirim sonra evin önündeki parkurda koşarım, yürürüm vs.

      Delete
  7. Geçmiş olsun :( Çok üzüldüm, hem senin yaşadığın korkuya hem de köpeklere veda etmene. Belki vazgeçiririm seni diye bir yazı yazdım, umarım beni yanlış anlamazsın.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Videoyu seyredemedim.
      Uzaktan her hayvani sevebilirim, kedi haric :)))
      Kendime yeni sevgi nesnesi bulucam! Ooo yes

      Delete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Maalesef ben fazlasıyla korkarım köpeklerden. Daha bugün kızımı parka götürdüğünde bir anda 3 köpek belirdi ve hemen eve döndüm. Hiçbir canlıya zarar gelsin istemem ama benim yaşamımi çok kısıtlıyor sokak köpekleri. (Köpekten kaçmak için araba önüne atlamisligim var o derece vahim durumdayım)

    ReplyDelete
  10. Merhaba geçipgiderkenzaman,
    Şarkı geldi aklıma, "gelip geçen hu huu, zamanları uuu"

    Anlıyorum sanırım. Bazen Milli Egemenlik Parkı'nda bir grup kızla karşılaşıyorum. Kızlardan biri kafasını kapşonu ile kapatıp, "köpek yok di mi?" diye diye tedirgin bir şekilde geçiyor parktan.

    Umarım iyi köpeklere denk gelirsiniz.

    Ben de o gece, arabanın önüne atladım. Neyse ki yavaş geliyordu.

    ReplyDelete
  11. Geçip giden hu huu şeklindeydi sanırım şarkı:)
    Kusura bakmayın yorumumu gönderemedim sanıp yeniden yazmıştım.
    Umarım.
    Bir de şu duayı merak ettim. Paylaşır mısınız acaba?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kehkeh
      'Havada bulut
      Agzi kilit
      Var git sen beni unut'
      Saldirmadiklari icin, ise yaradigini dusunmeli miyiz?
      Bazen kopekler kafalarini ceviriyorlar.

      Delete
  12. Köpekleri severim ben de ve iyi anlaştığımı düşünüyorum ama şehirde korkuyorum onlardan. Ne yapacakları daha belirsiz, doğalarına yabancılar sanki. Eskişehir haberini de görmüştüm, artık daha korkuyorum valla. Geçmiş olsun. Köpekleri seviyor oluşumuz onların sokakta başıboş ve tehlikeli biçimde dolaşmalarını destekleyeceğiz anlamına gelmez bence ayrıca.
    Selamlar,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Izmir'de caprazdaki yarim kalan insaatta bir kopek dogurmustu.
      Bir kopek cetesi geldi bir gece. Nasil bir kavga, nasil bir gurultu. Ertesi sabah cetenin tum yavrulari oldurdugunu ogrendik. Disi kopek agladi gunlerce. Bir sonraki sene yine ayni yerde dogurdu.
      Kopekler cetelesiyor. O zaman cok tehlikeli oluyorlar.
      Ben cok severim kopekleri. Ama artik cok korkuyorum.

      Delete