Tuesday, March 17, 2015

Ziyadesi ile Aptalız

Birçok şeye senelerce sustuk. Belki de direnmek, ses çıkarmak o zamanlar çok sosyalist, komünÜst ve tabi ki adı kadar kötü bir şeydi. Ailelerimiz de istemedi, onlar da korktular. Bunun sosyal analizini yapacak değilim.

Ancak, artık her duruma baş kaldırmak istiyoruz. Bazen yanlış topa girip, kendi kalemize golü atıyoruz.


Örnek vereyim. Bir zamanlar Küçük Prens kitabı yasaklandı diye ayağa kalktık. (burada birinci çoğul şahıs olarak konuşacağım, çünkü ben de ak kaşık değilim çoğu durumda ama ak da değilim!)

Allam o zamanlar fb da bu kadar aktif değildi ama bir isyanlar, profil fotolarını Küçük Prens yapanlar vs.

Galeyana gelmiştik yine. İşte zaten bu nedenle güzel yönetiliyoruz ülke olarak.

Şimdiii! şu hayran belki de aşık olduğum adam yazdı geçen gün. Ya dedim bu muydu o olayların sebebi!
Meğer yasaklayan Türk Eğitim-Sen, Atatürk'e diktatör dendiği için yasaklamış kitabı. Biz "sekülerciler" de, sebebini bilmeden isyan etmişiz "bu kitabın ne zararı var", "ay ben bu kitapla büyüdüm", "çocukluğumu elimden alamazsınızzz" diye.

Yani bu durumu da elin Macarından öğrendiğim için acayip utanıyorum.

Ama buna benzer o kadar durum var ki, "protestanlar"ın peşinde koştuğu. 

Bilgi sahibi olmadan söz sahibiyiz çoğu zaman. Hele bir Mayıs gelsin, bakalım neler olacak! 

4 comments:

  1. Sen komik şeyler yaz ..zaten ünlü astrologlar içimi şişirdi.bu dünyadan da bıktım.insanlardan da.her birşeyden bıktım.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peki.
      Goge bakalim, goge bakalimmmm

      Delete
  2. Evet şapka devrimi ile ilgili galiba, bir diktatör insanlara ne giyeceklerini dayattı filan gibi bir cümle geçiyor içinde. Sonra kendi memleketlerinde türban giymeyi yasakladılar ama o diktatörlük olmadı nedense. (fransızlardan bahsediyorum).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet.
      Igne cuvaldiz tevazusu yok artik.

      Delete