Tuesday, April 14, 2015

Spiridonov

Ouuv tüylerim diken diken, heyecandan.

Werdnig-Hoffmann hastalığına sahip Valery Spiridonov ilk beden transplantasyonu için gönüllü oldu!!!

Biz kadavralara don giydirirken, adamların üzerinde çalıştıkları konuya gel! Oha, süpers! diyorum.

Detayları yüzeysel olarak internette makaleler arasında mevcut. İlk 1970 senesinde Robert White bir maymunun kafasını başkasına ekmiş. Omurilik kısa gelince, maymun felç kalmış.

Ama Sergio Canavero bu konuda ısrarlı. 

Spiridonov da, istekli, başka çaresi olmadığını düşünüyor. 

Düşünsenize, kafayı kesecekler, hücreler oksijensizlikten ölmesin diye soğutacaklar, sürekli polietilen glikol enjekte edecekler, omurilik dikildikten sonra da zarar gördüğü için 12 ay boyunca fizyoterapi görecek.

Bir yandan dikilen uzuvları reddedip, çıkarttıran insanlar var.

Her şey bir yana, doku uyumu?? Doku uyumu yüzünden, yüz transplantasyonu başarısız olan kişi!
Ben gerçekten merak ediyorum.

Umarım gerçek zamanlı bir belgeseli olur da izleriz. uu yeah!!




7 comments:

  1. Gerçeğinin başarılı olup olmayacağı hakkında çok spekülasyon var... Ama burdan çok sağlam bir bilim kurgu romanı çıkar :) "Başkasının vücuduna alışmaya çalışan kafa"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya evet, onu da yazacaktım.

      Kavanozdaki Beyin bile süperdi bence.

      Başarılı olması bence mümkün değil. Şahsi görüşüm, kısıtlı tıp bilgimle. Ama süper olur, olursa da.

      Bu da ölümsüzlük olmaz mı bir açıdan?!

      Bununla ilgili bence oturup tartışmak lazım uzun uzun :)

      Delete
  2. Bu konu gerçekten ilginçmiş. Eğer başarılı olurlar ise, bu bir devrim olur.

    Hemen gidip makaleleri inceleyeceğim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Of ne devrim hem de ya!
      Revolution in Evolution!!!

      Delete
  3. Bakalım... :)

    Jardzy... :)

    Ben de beklerim Kafa'ya! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo Kafa,
      Alirim bir tok!
      Kafalari tokusturalim demek istiyorum burada!

      Delete
    2. :) :)

      Kafa dengi isek, Ters Düz adlı öyküme de beklerim... Videosunu koymuştum... :) :)

      Delete