Wednesday, May 27, 2015

İzmir ve Heykeller - Rüya

Keşke çizebilseydim rüyamı.

Tepede bir yerdeyim ve sol tarafımda ahşap bir köprü var. Bu köprü gerçek hayatta da var, bulacağım. Unutmadan rüyamı yazmalıyım.

Ahşap köprüden karşıya bakınca sanayi kenti görünüyor. Etraf döküm alanlar ile dolu ufak tepecikler halinde ama. Tam karşıma baktığımda sfenks kafalı dökümler, beton santrali / elek dökümleri görüyorum. Mesleki deformasyon.

Daha ileriye bakınca da, deniz. Özlediğim.

Tekrar karşıya bakınca yine deniz ve ufak adalar. "İzmir burası" diyorum. Kamera açısı yine değişiyor.

Bir dikili taş, sütun. Üzerinde Nasreddin Hoca var kavuğu ile. Ama saf, beyaz mermer!! Çok nadir.

Hemen karşısında yine bir heykel. Yanında da "masal yolu". Harika ince bir ark var, orası çok meşhurmuş. Fotoğraf çekmeye uğraşıyorum. Benjamin'in lens pislikle dolu ama biliyorum ki, çektiğim fotoğraflara yansımayacak. Gerçekte de öyle.

Birinin fotoğraflarını çekerken, arkamdan gelen arabalar yüzünden kenara çekiliyorum ve karşıdan iki turist geliyorlar. Masal masal diyorlar.

O arkın yan tarafında başka bir yere giriyorlar. Meğer hazine oradaymış!!!
commons
Bu kafayı kulak memeleri bu kadar uzun olmayan ve siyah (Diyarbakır taşı gibi). 

Muhteşem heykeller var. 
Adamın kıyafetlerine bakıyorum, budist kıyafetleri günlük hayata uyarlamış. Beyazlı turunculu. 
Heykeller için diyor ki, "bunlar **dalar ama birebir aynısını buraya yaptılar"
"Köle heykelleri bunlar" diyor ve dokunuyor. Siyah süngersi görünümlü (ponza taşı gibi) heykeller insan eti gibi tepki veriyorlar. Fotoğraflamaya çalışıyorum.

Sonrası karmaşık. 
Avustralyalı, flört, kitap, ah o kitap.. 
O kalın, muhteşem, nadir kitap...

Köprünün yerini henüz bulamadım.
Sfenkslerin yeri beli
Buda kafası Kamboçya'da
Heykeller de Afrika'daymış.
Arkı bulamadım.
Ama şunun gibiydi.

9 comments:

  1. Hayırlar olsun inşallah! İlginçmiş :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ağmin.
      Çogzeldi yav.
      Bu arada, 31ine kadar inzivadayım. :(
      Kararlıyım. O yüzden vatzaplamıyorum.

      Delete
    2. Anlaşıldı. Ben de aslında1 Haziran'da özgürüm. Değerli oyumu sunmak üzere bir İstanbul yapacağım, gitmeden bir akşam görüşelim ama:-) Gelince de bakarız.

      Delete
    3. Ne zamanlar döneceksiniz?

      Delete
    4. 7' sinden sonra burada olurum.

      Delete
  2. O hafta sonuna geliyor. Sonra da iş ve okul durumuna bağlı olarak buralarda olacak sanırım. O,değerli oyumu kimseye vermem, bana ne diyordu en son:-)) Bilemiyorum..

    ReplyDelete
  3. ark deyince benim aklıma şöyle bişi geldi: http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/14794120.jpg ama rengi tutmuyor, bir de ince demişsin.
    ltg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet evet!
      bu daha uygun. ama kapı gibiydi işte, 3 m genişlikte.

      Delete