Monday, May 4, 2015

La Pedrera (Casa Mila)

Devam ediyorum.
Nerede bu evler, nerede bu Casa'lar derseniz, Battlo ile Mila aynı caddedeler. Caddeyi de şu yukarıdaki taştan ayırabilirsiniz. Bu taş aynı zamanda Casa Mila'nın içinde de mevcut.
 Hava bok ama Cas Battlo burada. Akvaryumlu, ejderha çatılı mekan. Fotoğraflar süper değil o nedenle :/
 Bu da çıplak gerçek, önündeki turist grubu. Sayı çok az yeminlen. 2 saat sonra sokaklara taşmışlardı.
 Ama yandaki binaları da kaçırmamak lazım. Bu St. Jordi'nin ejderhayı öldürmesi. Ejderhalara bayılırım, kendim de Çin'de bir ejderhayım zira: Jandragon.
 İşte La Pedrera veya Casa Mila.
 Dalga dalga.
 Bu da belgesi.
 İçi. Binada şu an ikamet edenler mevcut. Defalarca tekrarlıyorlar, "lütfen saygılı olun" diye ancak bir şey fark etmiyor, ergeni, yaşlısı heyecanla bağır bağır bağırıyorlar. Üstelik sevgili yeğenime aldığım inek sesli şey de burada satılıyor. Herkes döndürüp, mööletiyor o oyuncağı.
Ailecek bayıldık. <3
 İç mekan.
 Kapı. Ama buradan girmedik. VIP girişi bu, sanırım bir de ikametçilerin/ofislerin girişi.
 Mıhh kapı. O da kıvrım kıvrım elbette. 
 Bu da Aze'nin yeşil cam baca süsü.
 Gaudi!!



 Yukarıdaki kemerler, Gaudi'nin diğer iki eserini hedef alıyor. Biri elbette La Sagrada Familia. Diğeri de Tibidado'daki.
 :o
 Bu da çatının hali. Elbette düz değil. 
 Çatı arası. Aslında çamaşırhaneymiş. Off çok detay, çok bilgi. Ama kimse anlatmamış. Seyahatseverlerin yazısız anlaşması gereği anlatmıyorum. Gidin bence, görün.
 Maketi.
 Tuğlaların içten hali. Ö_Ö
 İçeride o döneme ait toplanmış mobilyalar mevcut. Bu da çalışma odası. Keşke bir çalışma odam olsa. Keşke.
 Romantiş.
 Ah yaban ellerde özlediğim.
 Bu da sabit bir kare. Merdivenler. Sanat galerisini gidiyor. Orayı es geçmeyiniz.
Galerinin özelliği, farklı sütunlar içermesi. Tabi galeri olarak planlanmamış evvelden. 
Yazacak o kadar çok şey ve gösterilecek o kadar çok fotoğraf var ki, iş yükü nedeniyle azar azar.

Çok güzel değil mi?

8 comments:

  1. ay onlar ne? o evlerin, kapıların güzelliğinden insan aklını kaçırır!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evin icini koymadim bir de. Bir kapi kolu tasarlamis, tam avuca oturuyor. Neden kullanmiyoruz anlamiyorum.
      Cogzel ya.
      Adam siradan degil.

      Delete
  2. Sen hala geziyor musun? Sınav falan diyordun :)
    Yalnız fotoğraflar masal gibi yaa, püfff ben hiç böyle yerleri gezemicek miyim :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Döndüm ve çalışmaya başladım.
      Bu konuda biraz terbiyesizlik yapmış olabilirim. Cuma da, hayranı olduğum sanat tarihçisi peşinden gidebilirim. <3
      Orada da çalışmaya devam ederim. Yollar uzun :)))

      Şu sınavı geç, gezersin. Hıdırellez bugün. Sabaha valizini aç ahesahreh
      Geçen sene öldüm seyahatten. Dur yazıyım.

      Delete
  3. Bayılmıştım o çatıya! Günlerce söylemiştim, cam kırıklarından harikalar yaratılmış diye. Bir de evin her yerine tabii.. Çok üzüldüm şimdi, resimlerimin gidital olmamasına. Taaa, 1999 da gitmiştim. Hala dün gibi hatırlıyorum. Ve hala gezi yazısı yazıp, yazıma Barcelodan başlamayı düşünüyorum. Ay zaman ne çabuk geçiyor..offf

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaz yaz!!!

      Scanner diye bişi var?!?!
      Dia bile taranabiliyor artık. Allaşkına. analog fotoların da hastasıyız.
      hipster tadı olur hem :))
      Bekliyorum!

      Delete
    2. Aaa! Güzel fikir verdin bak. Süpersin Pekkan:-)) Daha da hoş olabilir:-)) Mayıs bitsin, yazın bu işteyim.

      Delete
    3. Şu Mayıs bitende ne rahatlıcaz ya!!

      Delete