Monday, June 15, 2015

Boynum Bükük

Ben sevmedigim yerleri ogrenemem. 
Seyahatteysem Moskova metrosunda bile yolumu bulurum ancak sevmiyorsam mutlaka kaybolurum. Bir de yeni ogreniyorsam,
Malum Ist'u sevmeye ve sokaklarini, caddelerini ogrenmeye yeni basladim.
Ustune bir de Ist'dan Gebze'ye gelmem gerekti.
En iyi yol, bildigin yol gibi, bildigin ulasimdor dedim. Kendime Adalar Ekspresi'nde tek basina, oksuz bir yer satin aldim. 
Ancak daha kolayi varmis, hop dolmusa atliyormussun.
Ohhh yeah. 
Bu sene satin alip da kullanilmayan biletlerim arasinda en dusuk meblaglisi olarak tren bileyimi heba ettim ve dolmusa bindim. Bostu. Toplamda 3 kisiydik. Biraz da urkerek surucuye beni indirmesi gereken yeri soyledim.
Sonra tabi dolmus adinin hakkini verdi. Hindistan seferleri gibi bir kalabalik oldu. Tabi bu esnada ben fobimle ugrasmaktaydim. Dolmus bosaldi. Adam beni unuttu diye dusunurken, indirdi ve dedi ki 'abla su asagidan 501e bin'. 
'501 ne?' Diye sordum elbette. Otobusmus. Meah taksiye binerim dedim. Bindim. Bindim ama adam yolu bilip bilmedigimi sordu. Kizdim biraz sert bir sekilde hayir dedim.
Telefonlar edildi ve dolmus ile geldigim yolda geriye gotmeye basladik.
'Niye hburadan gidiyoruz?'
'Bu yol oldugundan emin misiniz?'
Cunku 501 gormustum ve gordugum yeri dikye kesen bor yoldan donuyoruz!
Adam bana 'bakin sizi ilerde su mekdanilsin orada inspdirmesi gerekiyordu.' 
Avlatmaya calisiyor tabi. Darlandim tabi. Artik sustum. En tehlikeli oldugumuz zaman!!
Sonra yolda durdu, kokorecciye yol sordu. Adam da dogru yolda oldugumuzu 'devam et' diye aciklayinca rahatladim tabi. Ama burada kalmadi olay.
Taksi surucusu 'dolmuscu sizi yanlis yerde indirmis' dedi 4ncu kez. 
'Tabi siz de hakli olarak rahatsiz oldunuz ve bana sert davrandiniz'

Ouuuhha adam hakli. Dusundum, hakli. Sert konustum. 
Sonra devam etti, sakince tekrar acikladi. Bana cok guzel bir ders verdi. 

Tam adam ne hissettigini soylediginde gozlerime aniden boyle sel gibi yas geldi ama akmadi. Ozur diledim adamdan. O yine sakince bana hak verdigini anlatti. Detaylari hatirlamamam da ilginc.
Inerken tekrar ozur diledim.
Bana verdigi para ustu de 10tl fazlaydi.
Boynumu buktu bu.
Cok utandim.
Belki dolmuscu da iyi niyetle, daha kolay giderim diye beni otobus hattinda indirmisti.
Ikisine de uzuldum.

Ama oyle de sevindim ki adamin bana bunlari anlatmasina.
Bildiginiz dersimi verdi. 
Ustune de ben dersimi aldim. Dolmuscuya kizmadim.
Paraya uzgunum ama hala. Onun da yolunu bulurum.
Bence herkes bu kadar acik olabilse birbirine karsi, dunyanin gidisati duzelir. Uzuldugumden cok seviniyorum artik. Tesekkurler taksici bey. Sizi bir daha unutmam. 

14 comments:

  1. Sevgili J. sen çok iyi bir insansın :) ( bu arada her yorumda sevgili J. diye başlamak çok hoşuma gidiyor)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkur ederim Sevgili Ahu!
      Umarim oyleyimdir :)))

      Delete
  2. daha bugün harika bir kitap bitirdim: the art of possibility diye. tamamı bu seninki gibi yaşanmış hikayelerle dolu. tavsiye ederim. gavur kitabı ama istanbul'a yanaşmak isteyen herkese bir teselli, bir umut, bir hazırlık da olur bence, net.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmm
      Bir bakinayim ben kitaba. Ist bana yanasiyor, ben edilgenim :)))

      Delete
  3. Resmen hayat dersi gibi olmuş. Keşke herkes dediğin gibi açık olsa. Valla yaşadığın olaydan ben bile dersimi aldım

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne guzel.
      Bence olacagiz. Once kaoimizin onunu supurup, yakin cevreye ornek olursak yapariz :)

      Delete
  4. olacak olacak
    alışacaksın az kaldı
    sabah yedi de metrobüse bindin mi tam istanbullusun demektir :)

    ReplyDelete
  5. Taksiye binince insan ister istemez baştan tepkili biniyor, beni kesin dolaştıracak, 5 kuruş fazla almak için bir sürü numara çekecek beklentisine giriyor. Böyle ince ruhlu taksiciler de işte insanı utandırıyor. Bana da oldu birkaç kere.. Ama şu taksilere birer GPS takılsa, müşteri de görse gidilen yolu, olmaz mı yaw

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bubay internetimi patlattim.
      Ben de bakabilirdim gpsten. Ama iki inatci keciyi bizim kiza dinletmek daha onemliydi. Ehehhe
      Ama genel bir gps uygulamasina ben de varim. Change.org'dan kampanya baslatalim :))))

      Delete
  6. Gecen aylarda yol ustunden taksiye bindim, genelde duraktan binmeye gayret ederim ama dalginligima geldi. Bulvardan 365e gidecegim, ulastik. 21 lira tutmus, cuzdandan cikardim 21 lira verdim. Bir yirmilik bir teklik, inerken "yalniz abla 21 lira" dedi sofor. Ne kadar verdigimi sordum elinde 6 lira var. Aa elim ayagima dolasti, aldim 5i 20 verdim yerine, bir de ozur diledim ustune.
    Sonra seytan durttu, actim cuzdani yirmi eksik, bes fazla :(
    O olaydan beri durak haricinde binmem, her turlu esnafa para verirken de sesli sayarak veririm.

    Bunu daha genel bir ortamda yazmam lazim ki, baskalari da bu oyuna gelmesin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kotu insanlar da var tabi.
      Iyileri tercih ederim.
      Isik taksinin bana aku sarj kablosuna ragmen yardim etmedigini okudun mu?

      Delete
    2. Okudum :(
      Işık taksi benim burnumun dibi. Çoktan kara listeye aldım bile.
      Kızılay'da işyerimin önünde bitti bizim akü, köşedeki duraktan iki şoför geldi, ellerinde kablo, lazımsa yirmi liraya yardım edebilirlermiş.(!)
      İstanbul'da da arkadaşımla yürüyoruz, yanında kızı var, kaşla göz arasında kız suratını reklam panosuna çarptı, kaşı yarıldı. Cuma akşamı, trafik o biçim. Çocuğu kucakladığımız gibi anayola çıktık. Taksiler durmuyor, ben özel araçlar durur yardıma sanıyorum, yok. Çocuğun kanı kucağımıza akıyor. Bir tane taksi durdu, "abla son seferim, geri dönemem" dedi. Nihayet biri durdu, aldı acile götürdü.
      Ben de iyileri tercih ederim de, büyük şehirlerde azlar maalesef, Anadolu'nun gözünü seveyim ben.
      Benim taksi anılarım çok ama uzattım iyice, zaten ötekiler herkesin başına gelebilecek şeyler.
      Ha, şunu da yazayım, gülümsetir belki. Üniversite yılları, dört kız İstanbul'a gezmeye gittik. Bir akşam vapurdan indik, Sultanahmet'e gideceğiz, taksiye bindik. Her birimiz şoföre ayrı ayrı "bak bizi dolaştırma, turist muamelesi yapma, bak şikayet ederiz, vır vır" deyip duruyoruz. Adam sahil yolundan vurmuş giderken U döndü, bizi aldığı yere bıraktı. "Şurdan yukarıya doğru yürüyün siz" dedi.
      :)

      Delete
    3. Burnunun dibi mi?
      Yav hastanenin sokagindaydim ben.
      Gorusseydik :(
      Artik insanlik olmus geyigi gercek.

      Delete