Sunday, July 26, 2015

The Legend Of Ararat | Yashar Kemal


Bu sene okudugum en rahat kitap oldu bu The Legend of Ararat, Turkce adi ile Agri Dagi Efsanesi.
Son gidisimde caldim babamin kutuphanesinden.
Her gittigimde bir kitap isteyip, birkacini cantama attim. 
Dedim ki, 'eh ilahi adalet, kitap hirsizinin kitap hirsizi kizi'.
Sanki caldigi kitaplardan Efes Kutuphanesi kurmus gibi. Oysa toplasan 2 kitap calmistir babam kutuphanelerden.
Ayrica sizin iade etmediginiz kitaplar olmadi mi hayatta?

Babam gecen hafta öldü. Bana da bir kismini onun onayi ile aldigim, bazilarini vermek istemedi, kitaplari miras kaldi. Vermek istememesi beni sevmediginden degil, hala donup donup okudugu icin. Beni arayip, yanina gitmemi istedi.

Fotograftakiler de en degerli kitaplarindan bazilari. Yasar Kemaller. Bunlar calinti degil. Olsa bile boynum egilmez. 

Ben acilarimi kolay paylasmam. Paylastigim insanlar da cok ozel insanlardir. Haksizliklari paylasirim, anlatirim virvir ama acilar farkli.

Bana destek olan kisilere de tesekkur ediyorum buradan.

Haksizlik paylasmak demisken,
Bas sagligi dilemek icin arayanlardan, mail atanlardan bazilarini anlatmak istiyorum. Cunku icim sisiyor hatirladikca.

Biri mail atmis. Uzun uzuuun kendi omuz agrisindan, cektigi dertlerden bahsetmis. Sonunda da 'cok uzuldum cnm' demis. 'Gecmis olsun' diye bir cevap yazdim.

Birisi aradi, 'babani en son ne zaman ziyaret ettin?' de dahil olmak uzere bir suru soru sordu.

Biri de 'bir rahatsizligi var miydi babanin?' diye sordu. Ona da cevabim; 'olsa ne fark eder?!' oldu. Dayanamadim artik.
Son ikisinin milletvekili yakini olmasini da bir kenara yazdim. 

Nasil insanlarsiniz siz?!

Dunya ve uzerindeki insanlar cok karanlik.

Merhamet istemiyorum kimseden. Belki tek bir kisiyi isterdim yanimda olsun. Olmadi. 
Napiyim?!

Sizden de teselli beklemedigim icin yorum yazmanizi istemiyorum. Aranmak, sorulmak istedigim sure bitti. Su an bana kim ne soylese acim depresiyor.

Cok lesim oldu ama hic yakinim olmemisti. 

Simdi yetim kaldim.

No comments: