Monday, October 12, 2015

Birkac donum zeytinlik alip, zeytin isine mi girsek?

Arayan soranlara tesekkur ederim. Ben orada degildim ama ablam oradaydi. Iyiyiz.
Ama ben yine bu toplumsal buhrandan siyrilmak istiyorum.

Biz o gun Bergama'ya gittik.
Altimizdaki tipi sikimsonik, kendisi biyonik Duster ile o daracik sokaklardan gecebildik. Sanirim bir duster bir de esek girebiliyor oralara. Hic bir yeri de cizdirmadik.
Az gittik, uz gittik bir kopruye geldik. Kopruye arac gecisi yok. Bakalim, ustune cikalim derken, kopru basindaki evden bir amca cikti. Az once el salladigimiz bozuk Turkcesi ile uvey babamin merhaba dedigi kadinlar da geldi. Motoru kapatip, sohbete basladik.
Oncelikle zeytin su an yapildigi gibi surekli sulanmazmis istifa-edip-egede-zeytin-isine-girelimciler. Ilk uc ay sulanirmis, sonra birakilirmis. Ve bu yuzden de zeytinlerde hastalik baslamis. Bu sene zeytinlerin yaginin fiyati fahis, tebrikler.
Sonra bize nar vermis, ben o sirada koprunun diger ucundaydim. Turbeye gidip dua ettim :)))
Konus, konus, amca anlatiyor. Iki cocugu varmis biri polis biri hemsireymis.
Otur dinlen diyorlarmis ama o calisiyormus. Marangozmus eskiden. Simdi babadan kalma bahcede calisiyormus. Sebze satiyormus, hormonsuz; organik demedigi icin opcektim. Kendi yasitlari emekliler heep amelyat olmuslar. O bir bu sene cok calismis, cok terlemis. Motora binip terli terli yol yaptigi icin usutmus. Bobrekleri agriyormus.
Biz nerden geliyormusuz. 
Bu sohbetin sonunda bana tanidik gelen adam 5 sene birlikte yakinen calistigim hemsirenin babasi cikti.
Dunya cok kucuk. O yuzden uzun uzuuun anlattim.
Ha bu arada o iki kadin bana turbeyi tarif ettiler. Sonra arkamdan gelmisler, icine girdik beraber. Bir tanesi kafayi optu. Hani o esarp baglanan kisim. Digeri ortuleri cirpti.
Bana da dua et dediler. Allah kabul etsin, dunya barisi istedim tipki bir kainat guzeli adayi gibi...
Oysa para istemis biri bol bol. Para istemek dogru degil bence bereket istemeli.

Hala nasil calisir diye kurcalayamadigim ve ad bile koyamadigim yeni makinamla birkac foto cektim. Sabirsiz adamlar bunlar. O yuzden durdurup foto cektiremiyorum. Nazimi cekiyorlar ama ayip. Halbuse size uzerinde eyfel kulesi olan demir fabrika kapisi, kanatlari olan bir orca balina ve daha bir suru kitsch unsur fotografi gosterebilirdim.
Beni cok heyecanlandiran, senelerdir hayalini kurdugum geziyi dun yaptik. Onu da fotograf ayiklamasini yapip post eylerim.

Da kopru.
Yukarisi Akropol.
Bereket Ya Rabbi
Bu da kediseverlerdenprimtoplama fotografi.
Instagramda en beYendigim fotolarin hep yol olmasi. Sevgili C.'ye ben de bu noktada selllektor cakiyorum.
Bu Guduk Minare. Sehir icindeki eserleri kirletici olmadan cekmek cok zor.

Bu da turbedeki mezar. 






No comments:

Post a Comment