Thursday, October 8, 2015

Postahane


Bu sene noterleri ben kalkindirdim. Bu kacinci oldu!?

Ofkemi sevgiyle kabul edip, yolluyorum. Boyle mi yapcaktim?

Ilceye indik, notere. Cok kalabalikmis diye de yakindaki eskiden koy olan mucavir sahadaki peteteye gittik. Arada 17 dk yol var.
Meger kargo kabul etmiyormus. Uzerinde fotosen olmayan kelle fotografim olan kiymetli evraki alip, ilceye donduk.

Benim kellemi red eden kisi aslinda o koyun (eski sinifiyla koy) postacisiymis. Kapimiza gelen, selam veren, herkesin baktigi, merak ettigi.
Sonra bir dukkan acmis petete kendisine. Oturtmus. Dukkan buyukmus eskiden. Simdi yariya bolmusler. Tostcu dukkani. Zaten arabayi durdurdugunda sofor, ha? Ne? Geldik mi? demistim.

Bizim sirket yardim dagitacagi vakit (sosyal sorumlulugumuzun bilincindeyiz ama kendi calisanimiza zarar vermeyi onlemeyiz) kolilerin dolu oldugu arabaya atarlarmis onu, sunun evi surda, bunun evi burda diye gezerlermis.

Noterde bir adam vardi. O da kaza sonrasi pert olmus arabalari satin alir, duzeltir kazali halde satarmis. Degisik. Benimkini verelim dedik, istemedi. Virajda tepetaklak gelmis bir arac varsa yollamamizi istedi. 

Iki aracimiz vardi aslinda. Ama nedense normal hizda virajda devriliveriyorlar. A! Bak sen, arac kendi kendine devrildi, diyorlar. Kendileri gibi olan patronlari da a bak gordun mu, ozur dileriz, bizim hatamiz deyip altina yeni araba veriyorlar. Cunku sosyal sorumlulugumuz var. Yanlis arac kullanip, ciddi zarar veren calisanimizi, koydeki fukaralari besliyoruz, iki paket makarna, bir kutu salca ile ama kendi calisanimizi ogle yemegine gondermiyoruz. Beslensin fakirler.

Postaciya 'sen senelerce gezdin, simdi otur, dinlen' mi dediler? O adama oturmak ister misin diye soran oldu mu?

Bizim sirket dedigim, genel. Kendi sahip oldugumuz, kayinpederin dukkani, adini cok duydugumuz mafya otobus firmasi yolcu katili, koca holdingin en buyuk cirolu sirketi veya devlet kamu ve kurulusu olabilir. Herkes ustune alinsin. Sanki farklisi var.
Ya dur bak, belki noterler farklidir. 


No comments:

Post a Comment