Sunday, October 18, 2015

Ulubey Kanyonları

Arabaya bindiğimde bulamadım. Fotoğraf makinesinin hafıza kartı yok! "Amaaan yolda bir şey çekmem ki zaten, hep gördüğüm yerler "dedim. Evet, öyle bir bıkkınlık. Sadece bende yok, hepimizde var.

Uşak'a vardığımda, kanyona uğrasam mı diye düşünürken, levhayı gördüm. "Hmm en iyisi şehir merkezine gireyim de, oradan hafıza kartı alayım, şur'daki dönel kavşaktan döner, geridekinden de içeri girersem" diye düşünürken sağa saptım. Solda bir fotoğrafçı gördüm. Hala ilerliyorum, sonrasında dükkanlar bitti ve bittiği yerde yine kanyon levhası gördüm. U yapıp, fotoğrafçıya gittim. Kartı satan dükkan yoksa, satanı bilen fotoğrafçı vardır?!

Hakkaten de biliyormuş. Hemen 2 dükkan sonrasındaki telefoncuya götürdü beni. Ellerindeki 2 adet 4 gblık karttan birisini aldım. Dönüşte tekrar fotoğrafçıya teşekkür ettim. Çünkü böyle insanlar az ve kıymetlerini bilmek lazım. Amca yerinden kalkıp, bana o an fark etmediğim yeri göstererek "şuradan dön" dedi. 

Döndüm.
Karnım acıkmıştı ben değil, güneş tepedeydi. Fotoğraf için hiç uygun değildi. Yine de gittim.
 Güneş bari azıcık da olsa yatsın diye yemek yedim. Güzeldi.
Her yerde tartışma var, ben de ilk okuduğumda "hade len" demiştim.
Bu kanyonun dünya sıralaması hakkında çoğu kişi yazmış, etmiş.
Gerçek şu; bu kanyonlar silsilesi dünyanın EN UZUN ikinci kanyonuymuş.


Beslenmemi tamamladıktan, ona buna inat, nispet yapmak için fotoğraf yolladıktan sonra kalktım. Niye nispet, çünkü Kula'dan sonraki gezi noktası burasıydı.
İşte kafaya koyduğunu yapma, işte determinasyon!!!
Sonra da cam terasa çıktım.  
 Cam terasa cüzi bir para verdim. Yakınına geldiğimde birçok insanın ensesinden mandallanmış kedi gibi kaskatı kesildiğini görmüştüm. Cık cıkladım içimden.
Sonra bana verilen galoşları yeşil kısımda ayağıma peh peh diyerek geçirdim. İlk altı betonlu cam kısmı geçtim ve alttan boşluğu görebildiğim yere geldiğimde, eh benim de kaskatı olmam gerekiyordu.
Geçenlerde yayınlanan Çin'deki cam köprüde insanlar emekleyerek geçiyorlardı ya, o vakit anladım.
Korkunç. 
Çok ürkütücü!!!!
Ben de uçak sallanınca koltuğa tutunanlar gibi, çelik kirişlerin birleştiği yere basa basa yavaşça uca geldim.
Geldim de, sallanıyor koca teras.
Çocuğun biri ardına neft yağı yemiş at gibi bir oraya bir buraya koşuyor. Aşağıya da bakıyor eşek!
Herkes ince çığlıklar atıyor. Sallanıyor, sallanıyor!!
Anası laf etmiyor çocuğa. Ben de titreye titreye fotoğraf çektim. Tam döneceğim baktım neftli çocuk sakin sakin dolanıyor terasta.
"Noldduuu?" dedim. İnadına yapıyormuş, başladı yine koşmaya. 
Te'Allaaamm!
Koşma dedim ben artık ama korkar bir halde. Annesi artık müdahale etti. 
Neyse, indim oradan.
Gidince anlarsınız.



İşte böyle bir yer. Sağda cam terası görebiliyor musunuz? Bir fikir versin.

Fotoğraflar ışık koşullarından ötürü şahane değil. O yüzden boyutunu küçülttüm. Makine ile henüz zaten kaynaşamadık. Bana bu makineyi neden salı günü verdiniz ki zaten :Ü

Bu ülkeyi, dünyayı sevmek için binlerce neden var. Yeter ki kötü insanları olmasın.

18 comments:

  1. Çok güzelmiş, çok merak ettim, bir şekilde yolumu düşürmem lazım ama cam terasın ucuna kadar gidebilir miyim o konu biraz şüpheli...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keske daha iyi cekebilseydim.
      Denemeden bilemezsiniz :)
      Ben de yaparim diye dusunmustum ama algiyi kapatmak zor :)
      Hic asagi bakmadan yapilabilir. Tavsiyem bu olur,
      Donerken bakarsiniz :))

      Delete
  2. . Geçen ay Safranbolu'da çıktım ben de cam terasa:) Güzel bir deneyim değil mi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Korkutucu cunku turk muhendislerine guvenemeyecek kadar cok sey gordum :)
      Yazdim yazdim sildim sonra. Yeterince mutsuzuz.

      Delete
    2. Üzerinde turlar atıp uca falan gittikten sonra "Japonlar yapsaymış iyiydi." dedik annemle. Delilik:)

      Delete
    3. eheheheh

      Safranbolu'dakine internetten bakim.

      Delete
    4. Demek bizde de böyle cam teraslı kanyonlar varmış. Allah alla yaa:-) Tamam biz de cahiliz ama, buraların tanıtılmamasında da biraz suç var ama yani.
      Kanyon turları düzenleyelim:-)

      Delete
    5. Kalem Nasırı'nın bahsettiği terasa da baktın mı?
      İlk oraya gidelim bence. Cts?

      Delete
    6. Ay şaşırmışım ahahha
      affedin

      Delete
    7. Neye şaşırdığını anlamadım ki :-) Geçen hafta sonu istanbul'daydım çook yoruldum. Sonra:-( pls

      Delete
    8. Zaten Safranbolu üzerine yazmışsın, ben de şaşkın şaşkın sanki okumamışsın gibi sormuşum. Ona dedim.

      Tamam, sen dinlen.

      Delete
    9. Bir boy büyüğü de yapılacakmış oradaki bir diğer kanyona. Onun bitmesi de beklenip kanyon turlarına başlanabilir:)

      Delete
    10. Anlaştık!!!
      Ama içine de girmek lazım. Yukarıdan bakınca en fazla 1 saat.

      Delete
    11. Şeker Kanyonu yürüyüşleri de varmış orada. Girilir keyifle:)

      Delete
    12. Tebrikler!
      Kanyoncu basi secildiniz!
      Kanyon listesi ve her kanyonda yapilacaklar icin takipteyiz :P

      Delete
    13. :) Gezi yazısı yazmayı sevmiyorum ama yeni keşiflerden haberdar ederim.

      Delete
  3. çok güzel bir deneyim olmuş..son cümlene ayrı bittim.

    ReplyDelete