Monday, November 2, 2015

Kafamdaki Ampul Yandi!

Cumartesi gunu, fuatavni'nin hilekar listesine bakacagim tuttu. Bakmaz olaydim!
Koskoca Tubitak'ta bir tek benim oy kullandigim ve musahitlik yapacagim sandik saibeli sandikmis!
Bina sorumlusuna sordum, haberi varmis. Deneyimli biri ile degistirebiliriz isterseniz dedim. Olur ya, ben comezim. Sorun olmasin. Orada oy kullaniyor olmam avantajmis, bana zaten yardimci olurmus.
Endiselenmedim degil.
Hayatim neden bu kadar atraksiyonlu diye de dusundum bir sure yine. Layigim bu dedim. Yattim yine erkenden. Size gore erken.

Pazar sabahi 04:00te uyandim.

Saatim ecnebi sistem, bilmiyorum neden. O yuzden aslinda alarmi aksam 5:45e ayarlamis oldugumu sabah fark ettim. Zaten uyanik olunca kalktim.
Annemin bir gun onceden yaptigi borekten yedim, yuruyerek sandigima gittim.
29 Ekimdeki egitimden once bana x partisinin musahit kartini vermislerdi. O sabah, ayni partiden olalim diye kartimi degistirdiler.
Saibeli sandigimin yanina, elimde buz kirici kozum boreklerle gittim. Sandik kurulundan kimse olmamasina ragmen cuval acilmis durumdaydi. Iyi karsiladi beni, ben elimi uzatinca nazikti. Musahidim deyince bozuldu. Kartimi gormek istedi. Gosterdim. Sizin partinin kurulda musahidi var dedi. Peki, gelmezse ben girerim dedim. Akbaba gibi uzaktan gozledim kendisini. Bina sorumlusu da kasabin kedisi gibi, gitti gitti, geldi.
Sonra da partinin musahidi geldi. Beni baska sandiga otelediler.
Bozuldum biraz. Gorev adamiyim. Egitim beni kesmemis, bir gece once kanun, genelge okumus, altini cizmis, post itle sayfalari isaretlemisim.
Hay dedim ya. Ama kendi korkum, tirsmam veya bir kavga neticesinde olmadi bu durum. Hayata birak kendini Jardyz, yeter kurek cekme, yuzme akintiya karsi. Sen somon baligi ya da her ne ise ondan degilsin dedim.
Diger sandiga gectim. Tanistim. Baktim pusula damgalaniyor, ancak damga diger pusuladaki parti kismina bulasiyor.
Hemen ikaz ettim. Bakti, evet bulasmis dedi. Soyle yaparsaniz daha rahat olmaz mi dedim. Haklisiniz dedi. Sonra dayanamadim, ben yardim edeyim mi dedim. Cok iyi olur dediler. Basladik damgalamaya. Ford uretim bandini benden once icat etmeseymis, ben edermisim. Ya da meger onceki hayatimda Ford benmisim!

Eski banka personelinin neden islak sunger bulundurdugunu da anladim. Insanin tukurugu bitiyormus arkadaslar. Bana 2 litre su yetmiyor ustelik, yine de o 3 litre su bana tukuruk yapamadi.
Ben kurul sandalyesinde oturunca kurula girdim sanmislar :)
Isim bitince kalktim.
Uzun zamandir eglenmedigim kadar eglendim sandigimda. Detaya gerek yok. Hatta arkadas oldum ikisiyle. Bir tanesine gunun 3ncu mailini biraz once attim.
Gozumu korkutan musahitlik bu muymus da dedim.
Sandigim guvenilir, esitlikci ve esprili bir sandikti. Gun boyu birlikte borek yedik.
Bazi konularda benim resmi gazete severligim de onlara yardimci oldu. Tesekkur ettiler. Hic terslemediler. Oradaki niyetimi kotu almadilar. Kusursuzduk.
Haddimi asmadim. Kurul gorevine damga disinda mudahil olmadim. 
Bir tek isminde kardeslik gecen partinin musahidi ayrimci bir tavir sergiledi. Sutyensiz harika memelerini agzimiza soka soka secim bitmeden once 2 kere falan tutanagi istedi. 
Dayanamadim yine, anlattim. Bak bebisim, o istedigin o tutanak secim sonuc tutanagi, 17:00de sandik kapancak, su su yapilacak. Oylar sayilacak, sonra alacagiz. Ben de o amacla buradayim.
Hadi o arastirmadi da, parti neden bilgi vermedi. Tek kusurumuz oydu. Ama ayiplamadik, ayristirici tavrina da espirilerle karsilik verdik. Onun cevabi ise ben tekvando biliyorum. Oldu Kendisini uyardigimda da, ki komikli yaptim, keske hepiniz olseniz dedi. Komik degildi.

Bizim genel sorunumuz, vatandas olarak, anayasamizi da, kanunlari da bilmemek.

Ayrica, bu secim ile de kafamin uzerinde ampul yandi.
Biz aslinda tenkit ettigimiz kisiyiz. Tenkit ettigimiz partiyiz. Karsimizdakinin dogrusunu asla kabullenmiyoruz. Kendi dogrumuz yolunda gitmeyi, karsimizdakini degistirmeyi seciyoruz. Bosuna kurek cekiyoruz. Ampul falan dedim diye de, taraf, tavir degistirmis bu puuuu sana demeyin. Devam edelim.

Ben kendim bu bahsettigim gibiyim. Illa benim dedigim olacak. 
Cok sevgili mudurum bana dedi ki, 'biz Avusturalyalilar soyle deriz; ati suya goturursun ama su iciremezsin'. Aslinda bunu 4 hafta once dediginde aymaliydim.

Peki ne yaptim?

Bu sabah her seyi oldugu gibi kabul etmeye calistim. Hayatim tepetaklak evet. Ama bir birak kendini dedim. Gelen gelsin. Bir sus artik. Tenkiti birak.
Sonra isler biraz yolunda gitti. Dunun verdigi bir tatmin de var. Arti arkadaslik.
Biraz once de dusta, 'hani ilkokulda dusunuyordun ya; hayatindaki insanlar hep birer oyuncu. Senin istedigin hayatta onlar yer aliyorlar. Bak, iste olan bu. bu hayatta tek onemli sey sensin (bencillik anlaminda degil). Karsina cikan her kisi sana seni anlatiyor'.

Eger anlamazsan sana anlatilani, bir daha karsina cikariyor. Kesinlikle! 
Amac tekamul mudur nedir, bilemiyorum ama kendimiz icin bu hayat bir egitim ve sinav.
Ben iyi oldugum zaman karsima iyi insanlar cikiyor.
Ama kotuysem, en alasi.

Ben yalanciysam, karsima da yalancilar cikiyor.
Bu biraz agir oldu sanirim. Ancak 3ncu maili yazarken ozur diledim sandik baskani arkadasimdan. Cunku onlara OveOnden degilim dedim. X parti musahidiyim dedim. Ayrica oyumu x partiye attigimi saniyorlar.
Demek ki neymis, ben yalanciymisim!

Hirsiz?
Farkinda olmadan baskalarinin hakkini ellerinden almis olabilirim. Bugun mesela, ogle yemegine durdugumuzda arac havalansin diye, kapiyi ardina kadar actim park yerinde, uzerimi giyiyorum. Kapiyi biri kapatti, kapsonlu olunca gormedim.
Yandaki aracin soforu araca binmis, kapilar denk geliyor. Onun kapisi acik bu sefer.
Evet birisinin hakkini calmisim. Farkinda olmasam bile. Kendi aracina binmesini engellemisim.
Cok konusan birisinden mi rahatsizim? Bakiyorum, aaa ben de bu salak kadin gibi car car yaptim zamaninda! Ogreniyorum. Ben de baskalarina salak gelmisim bir sure.

Dolayisi ile su an benim hayatimdaki kisiler bana bir seyler ogretirken, siz de dahil sevsem de sizi sevmesem de, siz de kendi hayatinizda insanlardan ogrenmelisiniz.
O yuzden de kalpten inandigim su soz de gercek; 'insan kinadigini yasamadan olmezmis'.
Benim sizden ogrenmem, sizlerin sevdigim veya sevmedigim davranislarinizla bana ayna olmaniz gibi.
O hic sevmedigim mudurun aslinda benim de vakti zamaninda yaptigim seyleri bana yansitmasi gibi, dun sandiktan ayrilirken, son yarim saatte tanistigim ama bana sarilan cehapeli aydin Turk kadini gibi.
Ben dun yalanci ama iyi bir insandim. Cunku tek kotu, tek iyi insan yok. Her seyiz biz. Amac iyilik yuzdemizi artirmak.
Dolayisi ile ben dersimi alip, iyiye dogru yurumeyi tercih ediyorum.
Ah basimiza gelen demeyecegim.
Bunda bana yansitilani gormeye calisacagim. Goremezsem gitmeyecek veya tekrar karsima cikacak.

Ha bir de ders calismam lazim tabi :))
Ama bunu yazmak daha onemli benim icin.

Umarim kendimi anlatabilmisimdir.
Tenkiti birakmak, giybeti birakmak lazim. Kisileri degil sistemleri tenkit edebiliriz ama kendi sistemimizde hata yapma olasiligimiz var.

O yuzden 'ort ki senin de ayibini ortsunler'.

Simdi yukaridaki tenkitimi silmeden, herkesten ozur diliyorum.

Lessie'nin bize anlatmak istedigini cozduk, hayatimizi cozemedik :)

Simdi o evliyalar, suskun ve sabirli insanlar neyi biliyorlarmis ben goruyorum.

Umarim iyi bir insan olabilirim ki, hayatim iyi insanlarla dolar. 

Su aralar en sk soyledigim sey de, 'umarim her sey iyilerin istedigi gibi olur'.
Herkesin gonlunce degil, iyilerin gonlunce.

Olmamiz gereken, gitmemiz gereken yol bu.

Dermis ve yarin ölermiśim :))

Ya bir de ne diyecektim.
Aksam evde, twitterdan tanimadigim insanlarla konustum. Ama onlar saldirmayi tercih ettiler. Ben sakince onlara. Neyi elestirdigimi tekrar anlatinca, benden biri ozur diledi. Digeri yazdigi cirkin seyleri sildi. Hatasini gordu. Ama amacim kisiligine hakaret olmadi ikisinin de. 
Bunu da gorunce hayatim yoluna giriyor diye bir neśelendim hani.

Boyle bir yasam kocu, soyle bir didaktik tavir sahibi bir sey oldum ama aydinlandim. Kafamda ampul yaninca, baska ampuller patlayacak. Eminim.
Dunyanin duzeni bu, kesintisiz devri daim.

En derin sevgilerimle,
Umarim gelecegimiz iyi insanlarin gonlunce olur.
Jardzy Z. Pekkan
Ege'nin en kotu havasina sahip ilce, Turkiye
Kasim 2015

Bu da benim yalniz ve guzel oyum:


12 comments:

  1. Bir seçim nelere kadirmiş:) Şaka bir yana, esprili anlatımın dünden beri mutsuz olan yüzümde bir gülümseme oluşturdu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bir müşahitlik yaptım, dünyam değişti :P
      Bir gülümsemenin kelebek etkisi olmalı. Ben de gülümsedim. Bir bakıyorsun, 1 ay sonra dünya kahkaha atıyor
      ahehshere

      teşekkür ederim.

      Delete
  2. türkiye'yi sen kurtaracaksın j. (en ufak bir kinaye olmadan, samimiyetle yazıyorum bunu)
    ltg

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)))
      "dünyayı güzellik kurtaracak, bir insanı sevmekle başlayacak her şey!!" O insan kendimiziz.

      Yapamasam da, "denedim" derim ehehe
      Teşekkür ederim.

      Delete
  3. Meme ne yaa:-))
    Güzel yazı güzel dilekler... Ben de görüyorumbiliyor musun, ama senin gibi anlatamıyorum gördüklerimi. Ben sinirleniyorum, kırıp dökmek istiyorum. Öfke var içimde...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Son 2 haftada yaşadığım öfkeyi anlatamam.
      Ama şimdi kötü insanlar arasında gülümseyerek dolaşıyorum ve o kadar rahatsız oluyorlar ki, yollarını değiştiriyorlar :)

      Daha iyi, kötüler zaten hayatımdan gidiyorlar bu şekilde.
      Ben gerilmiyorum, ben üzülmüyorum. Onlar gidiyorlar.
      Sana sadece gülümseme ve güç kalıyor!

      Ampülün yanmadıkça o öfkeyi atamayacaksın. Ama iyi düşünmek lazım.
      Seni motive eden, gülümseten neşeli şarkılar dinlemeni öneririm. 2 hafta boyunca.
      Romantik, duygusal vs müziklerden uzak durup, bir Eye of The Tiger, bir Danger Zone oh mis :))

      Öfkeni yenmeye çalış. Sağlığına zararı var.

      Ay tam motivasyon teyzesi oldum. Turkuaz kolye de takiim tam olayım :P

      Delete
  4. valla çıktısını alıp döne döne okuyacağım ellerine sağlık ha bir de allah gecinden versin deli kadın:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayyy çok teşekkür ederim. ihya oldum çok.

      ya hakikaten hayatın şifresini çözdüm ya da delirdim. hayırlısı.
      daha biraz önce konuştuk. uzun değil de, kısa, kaliteli ve sağlıklı bir hayatım olsun isterim.

      ayrıca bu tabiri "allah gencinden versin" diye bilir söylerdim.
      :P

      Delete
    2. hah iyice:)) öldür milleti erkenden:)))

      Delete
    3. ehehehe

      gençkendi o.
      öğrettiler sonra. şimdi bişi demiyorum.
      Allaan işi o diyorum :)))
      politik kanatlarım yokmuş, eski ikcı öyle derdi.
      şimdi kanat uzatıyorum.
      :)))

      Delete
  5. canım ya alamıyorum ben bunun çıktısını bana acaba mail olarak yollamanı istesem çok mu şeytmiş olurum...:)))

    ReplyDelete