Thursday, December 24, 2015

İlçeyle Tanışma

Gittiğim yerlerde, önce sorduğum tarihi eserler olur.
Hem meraktan hem de sosyalleşmek için en doğru yol budur.
Bugün şoför de benim doğduğum yerde doğmuş olunca, hemşerilik işte, tüm işler mis gibi halloldu. Sandım.
Bankada hesap açtırmaya gitmiştik, yaptık ama İK belge, evrak istedi şimdi. 
Neyse hallederiz.
Eskiden kilise olan bir camiiyi görmeye gittik.
Çok yakışıklı di mi?
Binaya şu an mevcut dinsel gerilimden uzak bir mimari eser olarak bakmanızı rica ederim.



 Tavandaki el işine bakar mısınız?
 İmam dükkanda değilmiş. Karşıdaki kahveden tel numarasının duvarda olduğunu öğrendik. Şoför hemşerisi aradı, izin aldık ve içine girdik.
Böyle tavanlara bayılıyorum. İşte İzmir, işte Levanten kafası!
 Niş ve söveler kalp kalp kalp

 Cep telefonu ile ancak bu kadar, şu minber de çıksaymış iyi olurmuş.
Olduğu kadar.



 Küçücük minber.
Velhasılı burası Rum evi kaynıyor.
Sonbahara Rum evine mi geçsem diye düşünmekteyim. Hayallara daha varsa bir hesap yapıp tespit etmeli. Ona göre ilerlemeli.
Şimdi değilse ne zaman?
Ben değilsem kim? ehehe

4 comments:

  1. Çok güzel bir camiymiş cidden.
    Rumlar ne yaptıysa güzel yapmış işin özü.
    İlçelere yeni yapılan camilerin çoğu dandik ve de komik maalesef.
    Şehirler arası yolculuklarda çok dikkatimi çeker...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benim de dikkatimi çeker.
      bu güdük ve sempatik :)
      Doğu Anadolu'da öğrendim bunu; Ermeniler evlerini kaya üzerine yapıp, toprağı da bölmeden tarla olarak kullanırlarmış.
      Diğerleri diyeyim yanlış anlaşılmadan, tarlanın ortasına ev yapıp, kayayı kaldırmaya çalışırlarmış :))

      Eski bir Rum evinde yaşadım 5 sene. Özellikle yüksek tavanları ve pencerelerini, söve taşlarını çok severim.

      Delete
  2. Ay geç valla.. Ama uğraştırmasın bazısının yalıtımı içindeki zımbırtısı çok fena uğraştırır eskilikten.
    Bu arada kiliseden bozmaları yetmemiş bir de duvarına imamın telefonunu mu yazmışlar :D Genişlik bu olsa gerek..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben yaşadım Rum evinde 4-5 sene :)
      Yüksek tavanlarını ve yüksek pencerelerine bayılırım.
      Duvara kağıtla yazmışlar, panoya asmışlar.

      Ahşap işine odaklan Cerencim, ahşap :))

      Delete