Friday, January 15, 2016

Rahatlık

Deniz kenarı insanlarında var.
Ben de deniz kenarında büyüdüm ama kanımda Karadeniz var, çok melezim. Dolayısı ile sosyal etkiler ile kanımdaki etkilerin bazAn çakıştığı doğrudur.

Anlatayım.
Dün işi kırdık. Hemşerim bey ile benim banka işim onun da bir sürü işini halletmek için kasabaya indik. Gittik muhallebi yedik birlikte, yolda Ege köylüsü ile Doğu köylüsünün gıybetini yaptık. O muhallebilerin parasını ödedi ya, kimle konuşsam bir yavşama söz konusu olduğu için, hah dedim bununla da sözlendik sayılır şimdi, hayırlı uğurlu olsun. 
Burada işi kırmış olmanın yanında muhallebiciye gitmek Ege'nin gevşekliğinden. Sonra bankadaki işim bitince, saraca gittim. Hayallarımın peşinden koşuyorum zira. Ama amca, ki 1937 doğumluymuş, ondan istediğimi söyleyince peh dedi. Şaşırdı. "Yok" dedi, "olmaz" dedi. "Tamam" dedim boynumu büküp. 
O sırada bir kadın geldi evladı ile. Ay yaramazın teki, alıyor eline kesici aletleri, benim dede kızıyor falan. Kadın "ayağım şişti" dedi. Birbirlerini tanıyorlar, belli.
Bana döndü, "çok şişti" dedi. Geçmiş olsun dedim, ne diyeyim?
"Al bak" dedi ve pabucunu çıkardı. Çorabını çıkardı, gösterdi.
Anlatsam kimse inanmaz dedim, telefonu sessize alıp, çektim aherkashrkere
Sonra da konuştular kime iğne attırsın diye. Gitti kadın. Ben anlamadım noldu. Akraba değillermiş. 4 çocuğu varmış vs. Ülkem insanının özel hayat ve gıybet sevdası.

Sonra dede "çay iç" dedi. Ayh sıçtım dedim. Tamam "içerdim ama arkadaşım bekliyor beni" dedim. "Onu da çağır" dedi. Sıçtık dedim bu sefer. Aradım "vaktimiz var mı çaya davetliyiz?" "Geliyorum" dedi, geldi. Dedenin zihin ve çene açıldı. Başka bir komşu kadına da çay ısmarladık. Hemşerim artık farkında gitmemiz gerek, müsaade istedi. Ama işte ülkede var, bir de ayakta sohbet ettik.
 Tabi o esnada ben kendime deri bir bileklik aldım. 2,5 teleye.
Aslında köpek tasması kendisi. Ama deriyi seviyorum. Ay durun tükürmeyin, zaten Türkiye'de deri bitmiş, dışarıya satıyorlarmış. Bulunmuyormuş. 
O yüzden başka renk ayakkabı aldım da hala giyemiyorum.
Neticede, ayağını gösteren kadın, işi kıran biz, sıcak hava, deniz, kum, güneş bir rahatlık var. Kanda olmasa da, artık kana işlenmiş.

Bu rahatlık yüzünden çok çektiğim doğrudur başka ellerde. Heh memlekete döndüm diye sevinsem mi, bu gevşeklikten ötürü ağrıyan belim, çıkan kamburuma mı üzüleyim...


8 comments:

  1. Çok inandığım bir tezim var deniz kenarı insanları ile karasal bölge insanlarının mizaçları hakkında. Farklıyız. Havanın, toprağın, iklimin tarzı yaşam tarzlarımızı da etkiliyor bence.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet ilkokulda ogretmislerdi. Karadeniz insani cografyasi geregi atiktir, hizlidir diye. Deniz kenarinda mal mal denize bakmaktan hicbir sey yapmiyorum evde. Cok fena.

      Delete
  2. Ay çok güldüm. Tanımadığı insana ayağım şişti dedikten sonra çok şişti diye açıklamada bulunmak. Sonra da inandırsın diye tanımadığı insana ayakkabısını ve çorabını çıkarıp ayağını göstermek. Hala gülüyorum. Amcaya da ayrı güldüm. Çay iç diyor, arkadaşım bekliyor diyorsun, adam engel tanımıyor, o zaman onu da çağır en son beş kişi çay içiyorsunuz benim anladığım. Çay içmek. En önemli icraattır bu memlekette. SEVİYORUM ULEEEEEN BU MEMLEKETİ. Seviyorum. Benim Fransa dönüşlerinden birinde olsa bunlar duygulanıp ağlardım salya sümük.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet bence de cok komik ve evet toplu cay icme ayini yaptik ama ben oralet ictim.
      Ulke cok guzel hakkaten ya. Sahip cikmak lazim.

      Delete
  3. Rahatlıktan kafayı yedik, ben hiç atamadım o ruhu üstümden, mesai bende kafamda perşembe akşamı biter. Cuma arazi. Ptesi de zira çakması. Ayyyynı ben dmasljdas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehehhe

      bana öyle bir sakinlik geldi ki, tembel hayvan tadındayım.
      geçen yemek yaptım adama, önüne koydum.
      arkamı dönüp, bıçağı çıkarıp kesene kadar, o kesip tabaklara koymaya başladı.
      aserhekrhekr
      dedim çok yavaşım hakkaten.
      üstelik aracı 70km/saat ile kullanıyorum.
      durumum çok fena.

      atalet huzurun temeliymiş.
      deniz varsa insanlar denize mal mal bakmaktan çalışmıyormuş.

      Delete
  4. neyse ya ayak çok fena değilmiş daha beteri de olabilirdi iyi yırtmışsın:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. eheheheh

      ağzıma ve gözüme de sokabilirdi :D

      Delete