Sunday, January 10, 2016

Sen beni ne sandindi?

Artik eve geceyim dedim, haftalardir suren kalorifer sorunun cozuldugunu soyledi cunku evsahibim ve kayincosu. Cuma aksami girsem, mazot alabilir miyim diye petrolcuye telefon ettim. Mirin kirin edince, cts sabah ararim dedim.
Bu petrolcu ile de hikayemiz var tabi, uzaktan.
Ilk geldigimde kazanin durumunu bilmedigim icin, birkac litre yakit alip eve gececektim. Oradaki kadin onun yerine bana pazar gunu kaloriferci bulmustu. Sonradan da anladik ki, kizini taniyorum. Bir kere bir araya gelmistik, cunku arkadasima asiliyordu. Arkadas da fikir almak icin su an icinde bulundugum evde bize mangal yapmisti. Cok birbirine girik degil mi? Benzin istasyonlari var diye de kiza, pompaci lakabi takmistik.
Ehehe
Cts sabah evin onunden aradim petrolcuyu. Pompacinin teyzesi acti. 'Ay kac litre laaazim? Bizim sabit musterilerimiz var, 100, 150lt gonderiyoruz'
'Bilmiyorum ve eminim ki, ev sahibim de bilmiyor.' Ev sahibi benim eski mudurum, arkadasim, en son onceki sirkette birlikte calistik. Kaderin aglari ayh.
Teyzeye diyorum ki, tankerde sayac yok mu? Ne kadarsa alicam.
Teyze de, ay az alirsan iade edemem, yasak. Bizim sabit musterilerimiz var. 100, 150lt gonderiyoruz.'

Baktim, teyze pompacinin ona yuz vermeyen askinin arkadasina yamuk yapiyor. Sabit musteri olamicam, hadi bays, cok tenks dedim. Tabi oncesinde, neden yardimci olmuyorsunuz diye sordum. Oluyorum ama iste siz tank kapasitesini bilmiyorsunuz dedi.
Tamam, bays dedim.

Sen daha benim adimi sanimi duymamissin dedim. Komsu ilcedeki, eski isyerimin yakit tedarikcisini aradim. Hatirliyormus adam beni elbette. 25 dk mesafeden geldiler.
Ben artik komsu ilcenin sabit musterisiyim. 

Ha tankin kapasitesi 500mus. 1500 tl para odedim. O kisim ayri. O mazot bitene kadar, agustos bile olsa yanicak ūleeen!

Merkezi sistem negzelmis.

Tabi simdi diger hikayeye gelirsek, mazot dinlenirken evi temizledim. Ayakkabi ile girmistim kendim. Arap sabunu ile siliyorum, dizlerimin uzerinde. Baktim kurumuyor sildigim yerler. Islak. Kalorferi aciyim da neme donsun dedim. Calismiyor!

Kayincoyu aradim. Calisiyormus, 4ten sonra dedi.
Ve ben cok sansliyimdir. Vatzaptan mesaj; kalorifer isinden anlayan arkadas, J hanim, nasilsiniz diye sormus. Ayh dedim yine yanmiyor bu. dugmelerin gostergelerin fotografini yolladim. Yaninda M varmis, gelelim mi, dedi. Kayinco da gelcek isterseniz gelin dedim.
Actim klimayi bekledim.
Neyse ki hava iyiydi. 
Kayinco arayip, elektrikci arkadas gelicek dedi.
Sonra kaloriferden anlayan arkadas geldi, M ile gelmis ama bir M daha getirmis. Bunlar eski sirketten. Yahu dedim sirketi getirmis.

Tum bunlardan once esyalari tasidim, evi dolaniyorum kapi caldi. Yasli teyze. Ust kat komsummus. 1927 dogumluymus. Kocasi Haci amca erkek tasindi demis te, beni arabadan esya ile inerken gorunce geleyim demis. Evli miymisim, bekar miymisim.
Bunlari konusmayalim dedim.
Aaa kizim, olur oyle, bizim kiraci var yan binada. 2 cocugu var, bosanmis, hastanede calisiyor. Nolcak, olur oyle dedi.
Hayirlisi dedim sustum. Ne soylesem anlatcak.
E eve erkek atma potansiyelimi sorguladi, annem gelcek deyiverdim. Babami sordu, cok kati, öldü dedim. Annene sevindim, sana sevinmedim dedi.
Bir ihtiyacin varsa soylersin dedi. He sagolsasin muhterem teyze dedim, adimi anlamadi sanirim bana bir sure Zubeyde diyebilir. Olur oyle.

Iste, baktim 3 erkek geliyor, oo senlige bak dedim pencereden. Tan o sirada tel caldi. Kayinco. Elektrikci gelmis dedi. Ohhh oh 4ncu erkek. Hepsi eve girdi tabi. Kaloriferden anlayan arkadas ve elektrikci her santimetrekaresi mazot olmus balkonda, yikadim cikmadi dunyaya zarar :(, biz de sektor ayni olunca yeni sirketin giybetini yaptik. Herkes birbirini taniyor. Toplanti masasina yer etiketi yapistiran adam da cok tatliymis falan. Oyle dedi. Hasta o, hasta dedim.

Kalorifer calisti, elektrikci gitti. Biz 4umuz evde, kahkah kihkih. Bekledim, teyze gelmedi. Kulagi agir isitince, bir de namaza durduysa evdeki erkek bollugunu takip edememis olabilir.

Sonra evde bisi yok. Alisverise gittik. 3 erkek arkamda market dolastik, kendimi anne ordek gibi hissettim. Bir tanesi elimden sepeti aldi tasidi falan.
Sonra da deniz kenarindaki restorana gidip ictik tabi.
Burda hayat boyle.
Simdi de bir dus alip, pazar ogle yemegi randevumcumdan telefon bekleyecegim. Aramasa iyi olur ama arar bence :/


6 comments:

  1. valla ben de aynı bayansilviya gibi mehehe diyebiliyorum:)

    ReplyDelete
  2. Koca yazıdan vatzapının çalıştığı cümleyi dördüm.. gizli mi kalmak istiyosun bacım? anlarım ama unuttuysan hatırlatayım, yeni numarayı yollıycağm demiştinizzzz sizzz, acelesi yok :D Yine koy sol cebime ama..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sana ansiklopedi tadında bişiler geliyor
      şimdi acil çıkmam lazım. ansiklopedinin "Sik"i bekliyor çünkü ahershekrhsekrek
      ay başıma gelen :D

      Delete
  3. ayrıca arkadaşlardan ayrık olmasın bence de mehehe

    ReplyDelete