Sunday, March 27, 2016

Eyvah Misafir Geliyor 1

Hatirlayanlar varsa, bunun bir yemek tarifleri kitabi oldugunu bilirler. Bir de ne vardi? Bereketli Olsun.
Bayilirdim o kitaba.
Neyse, cumartesi tum gun malak gibi yattim. Sabah elektrikler kesikti. Benim duzenim bozulmaya gelmez. Toparlayamam.
Bu pazar da, yine gevsek gtumu yaymisim. Tam supurcem ortaligi, elektrik kesildi. Amaan kalkiyim bi siler yiyim dedim. Guney yarimkuredeki mudur mail atip duruyor. Ona laf yetistircem diye sovanlari yaktim. Ama yilmafim, tekrar yaptim ve guzel bir yemek oldu.
Yemek uzeri gebeślesmeyim dedim, supurgeyi calistirdim, klorakli silme kisminda kapi caldi.
Ust kattaki Haci Anne mi Nine mi? Nine. Annem kadar cocugu varmis ya.
Gelcez, musait misin? Dedi,
Oh yeah, gelin tabi dedim. Temizlik yapiyorum.
Tamam karsi komsuya da soyliyim dedi. Anammm, bu muteassip mumin kadin yaninda benim karsi komsum ne anlatabilir ki?!
Haci kadina, ne zaman gelirsiniz dedim. Aksam namazindan sonra dedi.
Haa hazirlanirim o vakte dedim,
Saclarimi siksam yag akcak kadar dussuzum.
Hadi sen ort kapini dedi. Karsi komsunun ziline davrandi.
Once aksam namazi saatine baktim internetten.
Ohh daha varmis, napsam diye dusunmeye basladim,
Bir yandan nevresim degistiriyorum.
Fincan kek yapiyim dedim.
Cok uzun is. Ne geregi var alengirli islere? Fincani tencereye mi koysam, evde nutellas yok vs.
Kolay kek tarifi diye googledadim.
Benim en yakin arkadasim google.

Iki tarif buldum. Listeli olani actim. Karar vermede kriterim bu.
Sekeri az koyayim dedim, yasli simdi bunlar. 3 su bardagi yerine 3 yarim su bardagi sekeri koyup, mikser olmayan evde Arnold Sivardzeneger gibi kol yaparken, tarifte sekerin miktarinin 2 cay bardagi oldugunu gorunceeeee, yogurdu cogalttim, yogurt da suzme yogurt amk.
Batti balik yan gider, tarcin attim, bir de zerdecal.
Hamuruna da parmak attim. Guzel olmus yeahh.
Uzerine limon siksam b,k gibi olur mu ki diye dusunuyorum, iki borcam yaptim.
Ben kendim yogurtla yerim artik da.
Onlara boyle servis mecbur.

Sekerin kontrolden cikmasinin nedeni ozel hayatimla ilgili gelecek sorulardi temelde. Ya yalan soyliyim, hem heyecan olur diye dusunuyordum.
Mesela kocam oldu diyim. Aaaaaa yaziiiikk, neden oldu, nasil oldu dediklerinde maden kazasi mi desem, trafik kazasi ki diye dusunuyordum.
Sonra annem geldiginde catir cutur anlatir, en iyisi hic bisi demiyim dedim. Sonra da ya burasi kucuk yer. Nufusta tanidiklari vardir, off diyordum ki, sekeri kacirmisim.
Ustelik nufus cuzdanimi en son bu ilcedeki nufus idaresinde degistirmistim.
Ya iste amaaan, hep ayni seyleri bastan yasiyorum ya. Ona sinir oluyorum.
Temmuz gibi tasinmayi planliyorum, gelmek isteyenler buna gore davransin. Ayrica tuvaletin kapisi sismis, kapaninca acilmasi zor, ehehehe

Ona gore.

 Simdi buzdolabindaki ekmegi kurban eti gibi kesip, uzerine savak tulumu, domtes rendesi firina atmistim.
Cikarip, dusa gireyim.
O sirada da yalan dusunecegim. Evi de isitayim ki ayip olmasin.
Ikinci yariyi da sonra yazarim. Firinda yemegim var.

12 comments:

  1. Replies
    1. Sahane gecti :))
      Kek begenildi, yorum yok ama fiiliyata baktim.

      Delete
  2. Pratik kek tarifi yazayım, gugılla uğraşma, mikser gerekmez, çatalla iki karıştır tamam, asla bozulmaz:
    2 yumurta, 1 su bard. şeker, yarım su bard. sıvı yağ, 1 su bardağı yoğurt ya da süt (ben bazen yarım yarım ikisini karıştırıyorum ama yoğurt daha iyi oluyor), hepsini şöyle bir karıştır, aldığı kadar un ve bir paket kabartma tozunu ekle karıştıra karıştır. Tahin gibi falan bir kıvam, dök yağlanmış kalıba, 180 derece. O kadar, istersen üzüm fındık fıstık ekleyebilirsin. Kolay gele :) Misafir faslını merakla bekliyorum

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben buldugumdsn vazgecmicem, tesekkurler, anneminkinden de guzel yapmisim.
      Yarin yazayim artik. Basariliydi ama!

      Delete
  3. Çalışan bir bağyanın evine pazar gecesi misafir mi gelinirmiş bea!
    Ah bir de kek mek debeleniyor.
    Aman iyi hazırlan da hep gelsinler :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hafta ici gelselerdi, daha mi iyiydi? :))
      Ya annem geldiginde, evdeki cayi begenmemisti. Yeni paket almis. Ben de ayip olmasin diye acmsya calistim, acamadim Zeugma!
      Aklimda sen vardin o paketi acmaya calisirken.
      Kekim super olmus bea!

      Delete
    2. Ama başlık ''Eyvah'' diye başlıyordu. Pazar iyi değildir. Cuma gecesi atlatmak en uygunu bence :)
      O paketlerin ''çıldırtmak için'' dizayn edildiğini yazmıştım di mi? Bir de yere aktığını düşün :S

      Delete
    3. Bana misafir kelimesi ile eyvah kelimesi ayrılmaz bir isim tamlaması gibi geliyor :D
      Okuduğum için yere akmaması için azami gayret gösterdim :)

      Delete
  4. Olağanüstü bir anlatım. Bu konunun devamı az sonra... !. :) :) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daha yeni gittiler. Arkasi Yarin...

      Delete
  5. Zamaninda oradan oraya tikladim, bisiyler oldu, bu bloglar öbegine geldim ben... ne blog okuma merakim vardir, ne de baskalarinin özel hayatina ilgi duyarim, magazin programi hayatimda seyretmemisimdir... ama nasil bir derin stalker damarima dokunduysa artik bu blog, arada unutsam da, 2 ay sonra bile gelip okuyorum.. :-)))) haci nineye selamlar, üniversite zamanlarimi hatirladim, eve gelen erkekler dert olmustu komsulara, bir de haci babalari gelmisti almanyadan, bize namustan bahsedip, sonra ev knusunda kaziklamaya kalkmislardi filan... simdi komik geliyo da, walla hic özlemedim o anlamda memleketi... gerci o zaman da komik geliyodu, kendi capimizda eglnemistik, pek kafaya takmamistik... :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahahah

      gıybet, dedikodu, stalkerlık bizim işimiz.
      hoş geldin :D

      bu hacı amca safmış, anlatmaya geldim ben de tam.
      aleyks :D

      Delete