Monday, March 28, 2016

Eyvah Misafir Geliyor 2

Hafta sonu beyni, bedeni pelteye dönen birinin evine misafir gelince, tabi kek yapar, çay koyar. Şahane olmuş valla. Bugün 6 dilim yedim iş yerinde. Kimseyle paylaşmadım. Oh yeah!

Neyse, akşam ezanı 19:35 falandı sanırım. Ben de çayı koyayım dedim. Çay içmeyen birisinin çay KOYMASI ne zor bilemezsiniz. Zeugma'nın boğuştuğu gibi Çaykur poşeti ile boğuştum ama çok okuyan mı, çok gezen mi? :D
Çayı dökmedim, poşetin ağzını kestim.

Saat 20:30u geçiyordu geldiler. Onlar gelene kadar, kaynaya kaynaya su bitti, su!! ahehuerher
Lafıma bakmayın. Bulgar göçmeni bir arkadaşım der ki; "misafir 10 kısmetle gelirmiş. Birini yer, 9unu bırakırmış".

Neyse, sükseli karşı komşumu evde bulamamışlardı. İki kapı arası 2 metre bile olmayınca biliyorsun kapı çaldı mı, açıldı mı, kapandı mı....

Kapım çalınınca, açtım. Karşımda Hacı Amca! Yav, gıybet yabcaz, hayırdır dedim. Benim bu aralar, aklımdan geçeni karşımdaki okuyor. Kafatasım şeffaflaştı vallayi. Nine dedi ki, "biz hanımlar oturcaz dedim, sen de hanımsın, gel dedim. Getirdim Hacı amcanı" dedi. İçeri bir misk amber kokusu yayıldı, buram buram.
Hacı Amca terliklerini bıraktı yere, giyindi geçti. Hacı Nine de, arkasından. Amca elini öptürmedi. Nine annem gibi, hemen uzatıverdi.
Karşı Komşum yok mu dedim. Gelicek dediler. Geldi. Kadına telefon etmişler xD

Hoş geldiniz, sen de hoş geldin vs. 
Hiç özel hayat sorusu yoktu. Ama onlar anlattılar, bakalım ne anlattılar.
Hacı kadın ile adam aslında öncden tanışmışlar. Kadın, rahmetli kocası ile adamın evinde kalmış oğlana kız bakmak için. O derece tanışmışlar. 15 sene önce de evlenmişler. Hacı Amca için "çok akıllıdır" dedi. Sonra anlattı. Hacı Amca'yı tokatlayan tokatlayana. Ay biz pek güldük bu duruma Karşı Komşum teyze ile. Sonra da destek çıktık tabi.
Ancak kendisi, diktatörsevdalısı olduğu için de teyzem, laf sokmaktan geri kalmadı. Hayatımız laf sokmakla geçiyor. Bana sokan varsa, anlamıyorum ben, girmiyor vallahi.

Neyse, Hacıgiller 92+, teyzem 75. 
Bana da hakikaten bir talebeymişim, gencecik biriymişim gibi davrandılar. "Yav popiler, bu sene 40a giriyorum, meaşallah" demedim. Niye diyim?

Hacı nine, İzmir'e ilk yerleştiklerinde evde üşüyen 3 yaşındaki benden iyi olmasın kızını üşütmemek için komşunun külünü istemiş. Komşu, komşunun külüne muhtaçmış. Komşuluk yokmuş artık hiç. Keşke olsaymış vs. İşte tam o anda annem olmalıydı. "Anneaa H'nin evine artık taşındım" diyende, annem "eee komşuluk var mı*" diye sormuştu. Ben de yeah nabcam ben komşuyu ya, işten eve, evden işe demiştim.

Evet, komşuluk varmış. Pazar gecesi 20:30dan sonra misafir ağırladığıma göre. Ay ben bir de bu yüzden evlenmiyordum ha. Ahahah

Ay, meyve getirenle evlencem. Sorun yokmuş meğer. 

Teyzemin de eşi vefat etmiş. Aslında İst'da yaşıyormuş ama bu sene kışın burda kalmayı tercih etmiş. Eh benim de son model mersedesli, gri saçlı, atraktif bir manitam olsa, ben de gitmezdim ;)

Konuşmanın çoğu, Hacı amcanın iyi niyeti ile defalarca tokatlanması ve her gün haberlere çıkan ilçemdeki sığınmacılar, onların yazlık evlere yerleşmeleri, balkondaki ahşap korkulukları bile parçalayıp yakmaları falan oldu.

Ben katı olmadım. Nabacaklardı? dedim, biz de atılabiliriz yurdumuzdan. reteeğsever amca zaten, "dünya sahip çıkmadı, biz çıktık" dedi. Teyze yumuşadı falan. 

Netçede, beni sempatik bulmuşlar. Keklerde performans yüksekti. Diğer peynirli ekmek de nineye tuzlu geldi ama yedirdim işte çok şükür.

Bir de işte küçük memleket olunca, onun bunun gıybetini yaptık. Ha o mu? H bey şimdi Ank'da, çalışmıyor, ayrıldı. F bey atılmadı. Kayyım gelince Zyi işten çıkardılar, yurt dışına çıkma yasağı var vs. Ayh ben bunlardan ötürü arkadaşlarımla görüşmüyorum, komşularla onları konuştum. Olur öyle.

Gece 22:00yi geçiyordu, kalktılar. Temmuzda taşıncam dedim. Üzüldüler biraz. Evi temizlerken ninenin gelmesi +10 takdir poyints sağladı. Evimi de temiz buldular. Kiramı sordular 2 kere :D

Falan filan. İyiydi yani. Saatler değişti ya, bir de nerede hareket orada bereket, gece yarısına doğru anca uyuyabildim. 
Oysa bir önceki gece 21:00de sızmışıdım. 

Oysa, atalet evimin direğiydi benim.

2 comments:

  1. Eyvah misafir geliyor serisini bir solukta okudum, okuyanını mutlu eden bu yazıyı çok kıskandım, ilham aldım...

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)

      bende sıkıntı yarattı oysa ki :)

      Delete