Friday, April 29, 2016

Apr 29

Otelimiz cehennemin dibinde ve bizi almaya baska sehirden iki taksi geliyor. Ben fiziksel temas olmasin diye kucuk mersedese, yani soforun yanina oturuyorum.

Bu sabah farkli biri geldi. Ben muhtesem Almanci Almancamla 'halooo' dedim. Amca koyverip gitmesin diye de, selamun aleykim demis olabilirim. Yola koyulduk. Trabzonluymus. O da diger tum Turkler gibi Almanlari kotuledi. Is cikisi sokakta gorse selam vermezmis bunlar. Cok cikarcilarmis. Ne ogrendilerse Turklerden ogrenmisler. Evleri cok pismis, disardan kanmamaliymisiz (bunu ecnebi blog enistemiz de, bunu Sevgili C'ye soylemisti).

Trafik tikandi. Tam bir Turk gibi, arabayi sola atti, 'niye ilerlemiyorlar' diye sordu. Kac gunluk banal, hareketsiz Almanci hayatimiza bir hareket oldu adam. Kendisini hemen takdir ettim. Tam bir Turk gibi davrandiniz dedim. Ayrica her sofore aynisini yaptik. Memleketi neresiyse, eh biz de oraliyiz dedik. Yanliz hissetmeyelim hic birimiz diye. Tam da Trabzonluymus. 'Bize her yer Trabzon' dedik. 
O hala, Iklim ile Almanlari ozdeslestirdi, ne havasina ne de kendilerine guven olmaz'dedi de dedi..

Amca, Alamanlari kotuleye dursun, ben artik herkesin Ayi dedigi Herr Ziker de mi boyledir diye dusunuyorum. Evlilerin bile hesaplari ayriymis. Tamam, sahsiyet hayatimda bazan ben de kuralciligim, dakikligim ile tipki bir Alaman gibi davraniyor olabilirim ancak evlenecegim bu Alman, zaten beni sirtimi dayayip, 'yeter ya biri bana baksin artik, calismak istemiyorum' diyebilecegim adam olabilecek miydi?
Ahaha yok ya adamla aramizda bir iliski yok, ama geyigi guzel iste.

O esnada, meshur tren gecidine geldik. Hemen gecmeliymisiz yoksa yarim saat beklermisiz. Daha once 4 dakika beklemistik. Eh durum buysa, isik da sariysa, napar sofor? Gaza basar. Bastin tamam ama ondeki arac, kirmizi yandi diye durunca, arkasina yapistiriyorduk. Ben hafif bir cirtladim tabi. Sofor, hemen sola segirtti ve kirmizida tren gecidinden gectik. Elim kalbimde. Sofor soyleniyor. 'Bunlar ileride mum gorse dururlar iste'. Ay sinirden gulmeye basladim. 
Hem hareket geldi hayatimiza, hem adam kural tanimiyor, hem de Almanya gibi trafik polisi bir ulkede trafik kazasi gecirirsem, reklam olurum hani.

Egitim alanina geldigimizde, en eglenceli sabahin onunla olduguna kanaat getirdik. Diger arac bizden once geldi diye ben saskin, ofise Herr Ziker'ime kostum. Onceki sabah da gec kalmistik. Ama oteki adam konusurken yolu sasirmisti ahahahha

Cok kotu bir yolcu koltuguyum ben.

Halooo, morgin diyerek iceri girdim. Siritiyor Alman ayisi. Ben zaten surekli siritiyorum. Insanlarin birbirlerine surekli selam vermesi, beni de siritik bisi yapti. Hosuma gidiyor. 

Eh bugun cuma. Bunlar yarim gun calisir. Calismasalar bile cuma namazi kozumuzu kullandim dun. Kimse sen kadinsin, ne cumasi diye sormuyor cunku. Almanya'da ise yarar hep.

Ayimla foto cektirmedim. Zaten buraya koymak ayip olur. Ayi iste, tam hayalIMIn erkegi. 

Vedalasirken oyle malladim ki, bana yine Almanca! 'evine iyi ucuslar dilerim' dediginde, haa? Diye baktigimdan su an eminim. Cunku aklim her biri kangal sucuk kalinligindaki 5 parmaktan olusan ellerindeydi. Elim nerdeydi? O kangallarin arasinda kaybolmustu. Ben temas ediyor muyuz, ne hissediyorum diye dusunurken, calismadigim yerden sordu. Ev anlamina gelen 'hause' kelimesini, acaba beni evine mi davet ediyor diye dusunerek, bir 'grinin 50 tonu' bir Danielle Steel romani yapabilirdim gullu dalli pembe mukavva kapak. Ahahha

Ay oyle mallastim iste. Of neden ingilizce konusmuyor ki ayi?

Zaten bizdeki emeklilik yasinin aramizdaki bazilarinin 39 olmasindan oturu, birden ulkeye gelmek istemesi benim beynimi sulandirmisti. Lan ayi, daha dun ben sana 'gelceksen ben sana Turkce ogretirim' dedim de, ekranin sagina gecmedin mi?

Neyse, askimla boyle dallama bir sekilde vedalastik. Uzansam opcekti bile. Ama bu sefer, tek mi cift mi? Ay o tek opcek, ben ikinciye yanagimi tipki bir isa gibi cevirirken dodagindan oper miyim gerilimine girecektim.

Elimi skti da, nerden cikti o kadar uzun bir cumle kurmak? 
Anlamadim ki ben naptik?!

Ay sonra, muzeye gittik 4 kisi. Muze super ama sosyal medyaya koymucaz diye kagit imzaladim ama su an diger 3 kisi fotolarina aldiklari layklari sayiyordur.

Bir tanemizin akrabasi gelip bizi alicak, hava limaninda sacma sapan pahali cikolata yerine buranin bim, sok, a101 dengi marketlere birakacakti. Sonra da evlerine caya gidecektik.
Yapmayin yav, ev olmaz dedim. Zaten son 1 haftada hayatima bir suru erkek girmis. Ben sosyalci degilim yav, yabanci dilciyim ahahah
Bu kadar yabanciyi kaldirmaz bunyem.

Hadi akraba gelene kadar yuruyelim dedik. Muzede beklemeyecektik. Kik adli ucuzcuya girdik. Muadili Istanbul Ucuzluk Pazari. 
Bizim akrabali, akrabayi aradi. O da 'bir Turk bul, benle konustur, adresi ogreneyim' demis. Baktim kosede 3 tip var, Anadolu Palas tabelasinin onunde duruyorlar. Aha bunlar Turk. Zaten Kucuk Bartin diye adlandirilan bir mahalledeyiz. Al bunlara soyle. Bak su kasketli ufaklik Turk iste diyorum. Akrabanin telefonu mesguldu. Bekledik. O sirada koseye geldik. O 3 adam, ki biri obezdi ve kolumdan tutup ustume otursa, Akrep Nalan'in kopegi gibi, yagli kagida donerdim. 
Adamlar bende o The Sopranos olsun, 'my name is Caligero but you can call me C' diyen Bromx Tale olsun, italyan mafyasini hatirlatmisti bir kere. Ben kapinin disinda iceriye bakinca, sigara icen pembeli, tombik bir kadin gorunce, 'aha keraneye geldik' dedim icimden. O sirada akrabaliyi, akraba aradi. Iceri girdi. Icerisi karanlik. Digerleri sigara yaktilar. Ben iceri bir daha baktigimda, adam kadinin arkasina gecmis, kulunclarini aciyordu. Kafami cevirdim. 

Akrabali cikti. Iceri girelim, cagiriyorlar dedi. Ben girmem, beni de mi satsinlar dedim. Digerleri baktilar oyle. Cok cirkin seyler gordum dedim. Ayrica sigara icilen kapali ortamlardan tiksiniyorum. Kiyafetlerime sinerse, olurum tum gece.

Yagmur yine basladi. Iki dakka durmustu halbuse.
Mecbur kaldim. Iceri girdik. Allaam tam bir kumarhane, kiraathane. Kadin cay getirdi tombil memeleri ile. Ic odada kollu makinalar var. Kadin gel gel diye israr ettiginde, yok mok dedimdi de, 'iceride ozel oda var' demisti. Bosuna demiyorum ki ben! Hissiyatlarim kuvvetli iste. Kumarkerhane!

Iceride, birbirimize bulututla foto atiyoruz. Malum muzede cok eglendik, herkes fotograf cekti birbirinin. 
Icerisi adam dolmaya basladi. Turkce konusuyorlar ama kufurler ucusmaya basladi. Sigara da bogazimi yakti. 'Ben cikiyorum, kosede bekliyim daha guvenli' dedim. Ciktim. Telefonumdaki beyin gelistirme uygulamasini oynuyorum. Haaa bak yarim kaldi ya offf. Gelistirmem yarim kaldi.  
Bir sure sonra onlar da cikti. Meger bizi Romanyali sanmislar. Yahu ben Almanya'ya ne zaman yanimda yakisikli adamlarla gitcem ki zaten?! O yuzden kufrediyorlarmis. Goz dagi vermek istemisler. Sanirim iceride yine 'memleket nere' sarmalina girdiler. Begenmisler neyse ki memleketleri. Caya para odemedik. Zaten akraba da gelmek uzereymis.

Akraba geldi. Dostum Turk demistin, kadin sarisin cikti. Gorsen Turk demezsin. Kisa boylu Alman dersin. Opustuk ve yilis yilis Turk israrciligi basladi. 'Sizi alisveri merkezine birakicam, aksam da caya bekliyorum eve'. Ben avm deyince, iste bu aldi, lidl falan bim muadili saniyorum. Eve gitmeyelim diye aramizda konusmustuk ancak Turk Turku bulunca olmuyor iste oyle. Benim acliktan zaten kan sekerim dusmus. Biraksalar bayilcam acliktan. Uykum var saniyorum. Kadin yolda bir de evli misin, nesin, coluk cocuk var mi deyince, tee allam. 'Bana mi soruyorsunuz?' Diye goguste yumusatip, beyler diyerek arkadakilere pasladim. Yav tanimadigim birine ne anlatcam ahahahah 

Ela da guler buna. Ulan hepinize Emreleri anlattim ya, bir de Ziker Beyi ahahha

Ama yani 3 isci yaninda ayiyi mi anlatayim? HayalImIn erkegi iste. 'Yurudum ama o kaciyor, Evli galiba ya, ama bu Almanlara da guven olmaz diyorlar' mi dicem. Ya da cocuklarim hakkinda bilgi mi vericem. Olmaz.

Ama agzina tukurdugum israrcilik bitmedi. Bizi 70km uzaktaki bir sehirdeki avm onune birakmadan once de tekrar sordu, 'kararin degismedi di mi?'
'Yaaani baska sehirdeyiz, yuruyerek de donemeyiz, kacacak yerimiz yok' dedim.
Ama var ya, beni zIndana atsalar boyle hissederim. Nedir bu israr? Iki sor, gec. Iki diyoorum bak, zwei. Zivay, iki, du, two, dos ühühü

Aractan indik, arkadakilerle goz goze geldik. Sictik dedim. Evet mavi yakalilara sictik dedim. Akrabali, abla dedigi teyzesi ile vedalasiyordu. 'Birer cay ve kalkariz, tamam' dediler. Ama hala gonlum zIndanda.

Kmlerce oteye gelmisiz. Herkes sigara cikarmis, birbirine ikram etmis. Mal mal etrafa bakiyoruz ve avm kapisindan uzagiz. Teyze bagirdi arkamizdan, 'kapi burda'. Biz karsi sokaktayiz ve etrafa bakiyoruz sadece. Cok sictik dedim. Tipik Turk kadini. Emin olmak istiyor. Sigaralari gosterdiler de, aracina geri bindi. Ben de gulumsedim. Cok sictik.

Biz buraya neden geldik? Yahu cikolata alicaktik marketten? Iki sehir degistirmenin ne alemi vardi. Ustelik 2 saat sonra bizi alicak. Evi temizlicek herhalde diye dusundum. Insanlik hali. Kadin calisiyor. Tamam ama neden 12ye kadar otururuz dedi. Neden 12? Neden 24:00 veya 00:00?

Darlaniyorum. Ben cuma gecelerine ozel, ortalama bir tavuk gibi 20:30da sizarim. Hafta ici 22:00 en gec o da birisi varsa yani. Genelde 21:00.

Avmye girdik. Yozgat Yimpas daha buyuk. Dolandik. Yemek yiycez. Bu Turklerle de cok zor yemek yemek bilemezsiniz. Oglen daha rengi pembe dolayisi ile bu domuz eti diye dalga gectiim somon baligini yemediler. Her yer balik kokuyor, yemegi akrabalinin mahalle komsusunun kizi (bizim mahalle hani) yani bir Musliman (Musliwoman) getiriyor. Hala domuz var diye duruyorlar, yemiyorlar. 

Ben sorgulamayin diyorum israrla. Yahu senelerce Almancilarin getirdigi domuz jelatinli Haribolari yediniz?

Ben zira anaokulu egitimimi Avropa'da tamamladigim yillarda eve gelip, 'bugun kurbaga bacagi yedik' demisim. Ama su da var, ailem benim bu sakaciligimi hic umursamamistir. Bir 1 nisanda babami is yerinden arayip, 'hamileyim' demistim de, sasirmadim demisti.
Artik guvenmediginden mi, basima buyruklugumu kabullenmisliginden mi, 15 yasinda, saclarim ucusurak bir erkekle dans ettigim bir fotografim 3ncu sayfada yayinlanmisligindan mi, senelrece yasadigim travmalar sonucu ayriksi olacagimi onceden bildiginden mi.. öldü artik soramayiz da..

Kurbaga bacagi hah. Ya iste, donerci vardi. Off cok cirkin ya. Tiksiniyorum Alamanya'da donerden ve donercilerden, 'ispanaaaaaak' diyerrk beni asagilayan donerci aklimdan cikmiyor. Hepsi bana bakiyor ne yesek diye, oysa yukarida gayet sekilli, resimli, turkce isimli menu var. 

Icime sinmiyor, sevmiyorum dedim. Kosarak ciktilar. Artik yasimdan mi, unvanimdan mi, kadinligimdan mi bilemedim. Yarin 'Cin lokantasina gitcez' desem, 'yapma sef' derler biliyorum ama belki yerler yani.  

Italyan'a girdik. Makarna yedirdim, domuzsuz. Artik sormadilar ama ben domuzsuzlari goster dedim elbette.

Off neyse, yedik, ictik beyaz sarabimizi. Teyze degil, kocasi geldi bu sefer. Oh dedim :)
Akrabali, 'enistem daha israrci' dedi. O sirada ben nereye kayboldum bilmem, 'bas muhendis bizi cagirdi ama akrabaliya ozel izin aldirdik' diye yalan bulmuslar. Ve ben soyleyecekmisim.
Yahu ne bir sutyen ne de don ne de her zaman yaptigim gibi hijyenik kadin bagi bakamadim. Surekli dibimde bir erkek. Bir dakka yalniz kaldim, hemen yalan uydurmussunuz,
Neyse, onlar soyledi de yalani, gece yarisina kadar icmedigim cayi reddetme (hic kibar degilim bu konuda. Az ic, acik ic diye diye, kesin ve sert biir cevap vermeye ittiniz beni senelerdir), kahvaltida sut icen cocuklardik biz hikayesini 985048363ncu kez anlatma derdine dusmedim.

Oteldeyim. Surprizz!!! yagmur yagiyor. Hava soguk. Ikinci battaniyeyi omzuma ve bogazima yerlestirdim.
Yarin gece evdeyim insala.
Orlar da sogukmus, ben denize gircektim.

Sabah da gec kalkip, valiz yerlestircem. Akrabali, sarisin teyzesinden bos valiz alicak. Mallari ona doldurcaz.
Ha bu arada Akrabali arada bana abla dedi evet. Uzun zaman olmustu abla lafini duymayali.
Ziker'e yarancam diye '39,75 yasimdayim, bekarim, mutsuzum, deniz kenarinda evim var Herr Sari Benizli, gel de deniz, gunes (kum sevmem kaya var) gor' diye aciklamasaydim, yasimi bilmeyeceklerdi. 
Zira 28-29 gosteriyormusum. Ziker de 46 falan gostermekte ama evettt 57 yasinda, ahahahha

Simdi Zikercigimi merak eden herkes bir dakikalik 'hadilen' durusuna gecti, ben size arkadan cenaze marsini calarim. Yasamadigim askimi gommeniz icin.

Ehehehe herrrrzziiikkeeerrr

Uyuyor musunuz gencler?

Burda bile saat 00:00. Oysa su an sikintidan patlamis, ustelik gaz yapmis, bir ayagim digerinin ustunde 'hadi ya, gitsek artik' diye kendimi darlamak yerine sizi darladim. En azindan gazimi cikarabiliyorum.
Amerikali anonimuslarim yazdiklarimi okur belki hemen <3

Hepinizi sevgiyle alninizdan oper, son soguk ve bebek uykusuna yatmak uzere cise giderim.
Dukuju'da okudum. Ben de tipki bir bebek gibi uyuyorum evet. Her 2 saatte bir uyanip, agliyorum icin icin :)))
Goz yasi dokmuyorum ama neden usudugum, neden buraya geldigim, neden Izmir'e dondugum, neden bazi insanlari hic gormek, okumak istemedigim gibi sorularla tekrar uykuya dalamiyorum. Kizi 3 yasina dogru buyutup, tekrar uykuya dalma ustasi kardesimden ogrendigim teknigi de unutuyorum.

Biraz daha oyalanirsam, zaten gunun hareketliliginden oturu sizicam.

Sevgiler,

Almanya
Nisan 2016

Soyadim Ziker olursa naparim? Bu da bu gecemin sorusu olsun. Bu en azinda komik olur, gulerim dort soguk duvarimla.



6 comments:

  1. frau ziker, tabii ki de okudum! thriller, suspense desen burda, romantizm, macera... yok yok.
    sen hep gez, hep yaz e mi?
    ltg

    ReplyDelete
  2. Cok utandim bak hay allam simdi. Birak cuma sen yazar yazmaz okumayi, ustunden koca haftasonu gecmis ben anca bugun okuyorum. Haftasonu kosturmacali gecti, cumartesi kargalardan once misafir geldigi icin kahvaltiya tum ayarlarim alt ust oldu.
    Cok helecanliymis gurbet gunlerin...Tren yolunda kalmamissiniz ya, ohhhh! Okurken once gerilip sonra rahatladim. Kumarkerhane super fikirmis, boyle girisimci ruhlara hastayim ben:))
    Sucuk parmakli ayicik belki de gercekten evine davet etti seni? Hiii? Olamaz mi? Miril miril herkes duymasin diye agzinda yuvarladi daveti belki. Ben sahsen agziyla git goZleriyle gel evimin kadini ol demeye calistigini saniyorum. Jardz Pekkan-Ziker. Cok bi anlamli, hos tinili oldu bence;))
    Dur daha mail yazicam sana ama once biraz calisip sonra da en son yazdiklarini okumam lazim.
    Meltem

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eheheh

      ya nossun benimki jetlagden arda arda yazmaktan falan. alışmadığınız türden de o yüzden.
      ay misafire karşı mesafeliyim ben ya, hizmet etmekten rahatsız oluyorum aaaaskjhfkhdfks
      içimdeki köle karşı çıkıyor.

      Ahh Frau Ziker.
      Valla son gün, gelmek isterim falan deyince ben de heveslendim. Mayıs 14te gelicek onların şirketten birileri. Belki o da çıkar gelir.
      O vakit gel işte sana der hausen diycemm
      aeasrkehrere

      Delete
  3. Ahahaha durum komedisi. Türk taksi şöförü türk müşteri alınca başla damardan, sanki hava atmak için uymaz kurala falan ay çok acaip bu alamancılar ya, tez yazamadım ama kitap yazsam mı ki..

    ReplyDelete