Thursday, April 28, 2016

Genele Inat Komun Yasam

Uzun zamandir kendime yoneldigim icin elle tutulur bir sey yazmadim. Zira ele gelecek bir seyler de pek olmamisti.
Ama bugun.
Fatih, ki dedim ya, kendisi ve diger 10 adamla yeni tanisiyorum, dedi ki, 'Jardzy hanim, bu oglen yemek getiren gozluklu bayan var ya (bayanbayanbayan...) teyzesinin kizi bizim mahallede.'
Hee cogzel dedim. Dunya kucuk.
Sonra basladi bu genc.
Bunlarin mahallesinde, evin kapisi hep acikmis. Bir yerlere gittiklerinde, koye falan (Balikesir) anahtari komsularim bildigi bir yere birakirlarmis.
Gecenlerde yine koye gitmisler. Komsular kapinin altindan su grldigini fark edip, eve girmisler. Evi su basmis. (Öff ya bizimkini de cok basardi Izmir'deki evlerimizi) Evi temizlemisler, halilari yikamaya vermisler ve aramislar bunlari. Fatihler de 'gelelim' dediklerinde, 'gelmeyin, gelseniz de biz bunlari yapicaz'. Tatil bitince donmusler. Halicinin parasini kimin verdigini bulamamis, soylememisler. Kendisi de tesisat isinde iyi oldugunicin, birisi yeni ev yaparsa, tesisati o ustlenirmis. Cok ciddi bir dsywnisma varmis.
Anlattikca gozlerim bir manga ana karakteri kadar buyudu, ki gozlerim kucuk de deYildir.
Oha dedim ya, Balikesir mi burasi? 
Meger Manisa'daki bir ilceymis.
Vay bea dedim. Züper! (Ne de olsa Almanya'ya gelin gelicem, Almancami ilerletiyorum). Züper ya, saka gibi.

Hasetlendim iyi anlamda. Guvenligi var diye ev secmis olmami dusundum. Mezarliga bakan guvenlikli ev. Mezarlik dedigim de tümülüs yav.

Ya iste, boyle ütopyalar da varmis, biz distopyada yasarken.

Cerkezmis bunlar galiba ya da dernekleri varmis, ihtiyaci olan soylemezmis ama bilirlerse, herkes para verir, ihtiyac sahibine iletirlermis. Bedelsiz, karsiliksiz.

Bu sene bahcede cok ispanak dikmisler. Komsulara dagitmis babasi. Guvenlikli ev. Mezarlik manzarali...

Herkes boyle olsa keske.

Almanca maceralarim 'ispanaaaaak'larla devam ediyor. Su hissiyati bozmayayim diye sonra yazicam.

Anahtari komsularin bildigi bir yere birakmak ve komsularin su basmis evi temizlemesi, lemesiii, lemesiiii, messii...

8 comments:

  1. Ay ne guzel! Ben de isterim...Hep birlikte Manisa'nin o ilcesine tasinalim. Sen de Almanya'ya gelin gitme, ic guveysi alalim Ziker'i :))) O bize gelin gelsin ehehehe.
    Meltem

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bir sen begendin Herr Ziker'i :)
      Bugun konu acildi ds, Turkuyeye gelecekse, ben ona ogretirim Turkce. Eyvallahla baslariz dedim. Adam odadan kacti.
      Ama benimle Almanca konusmaya devam ediyor.
      Bende de ne artizlik varmis, cok iyi anliyormusum gibi cevap veriyorum. Yarin bir de 'yah natürlih' dersem, bitti. Yerlesirim bu lanet ulkeye. Taharetsiz nasil yasicam bilmiyorum. Bir plastik ibrik almaliyim Corum'dan.

      Delete
  2. Tam şu an ne düşünüyorum: devrimdi, ideolojiydi şuydu buydu bunun için sokaklara dökülenleri, hatta zavallım ölenleri. Japonlar için adamlar yapmış diye bir laf vardır ya. Manisa'lı yapmış ablacım. Yalan mı? Yalansa yalan de.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet, dogru. Sadece abla kismi yalan ahahhaa

      Belki bir firsatim olur, o mahalleye giderim.

      Delete
  3. Kıbrıs'ta da varmış böyle bir hayat akışı. Daha çok taze bir zaman diliminde hem de. Sonrasını aynen kendilerinden aktarıyorum:

    "Türkiye'den gelenler oldu, tecavüz, hırsızlık başladı. Biz de evimizin arabamızın kapısını kilitlemeye başladık"

    Biz ıspanaktan değil de kökündeki çamurlardan besleniyoruz :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oha tespit super. Simdi Almanya'da Turkler Bulgar Turklerini ve Suriyelileri istemiyor. Devrwn donuyor iste.
      Almanlar hic birimizi sevmiyor.

      Delete
  4. O mahalledekiler birbirlerine çok iyi baksınlar, sıkı sıkı sarılıp bırakmasınlar:) Bu devirde nadir bulunur çünkü böylesi. Helal olsun!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bizi de aralarina alop, bu sevgi yumakligini bulastirsinlar...
      Bos bir ev varmis.
      Talip olsam mi bilemedim, zira severlerse rahat birakmazlarmis :))
      Kapiyi acip kahveye gelirlermis. Ben oyle sosyalci degilim. Ama takdir ettim ve ziyarete gidecegim.

      Delete