Wednesday, April 27, 2016

Iste Burasi

Almanya is seyahatimin ozeti bu.
Sabah 6:30da Ibbenbüren'e yola ciktik. Elbette cok soguktu. Is bitip disari ciktigimizda gunes vardi ve hava ilikti bile, goreceli tabi. 
Sonra iste donerken bizim sehre 12 km kala yagmur basladi :)))

Bugunu ayri anlatmam lazim dedim ama anlatayim. Almanya'nin 2018'de kapanacak madenlerinden birine gittik ziyarete.

Bize kiyafet, baret maret vercekler tabi. Kadinlar icin ayri yer var mi, bilmiyorum. Zira madende kadinin isi ne? Ustelik ziyaretci sayisi 12 ile kisitli ama biz 13 kisiyiz. Dun sordular zaten, inmek istemeyen var mi? Kimse bisi demedi. Hepimiz inecegüz dedik.

Pozitif ayrimcilik, ucuncu beni aldilar iceri. Kalbim bu aralar boyle zaten pat pat atmaya basladi. Beni yonlendirdikleri yer bir oda! Züper!

Neden dertlendim? Cunku bu tip yerlerde, Alman olsun, Rus olsun, Cinli olsun ciplak dolasirlar. Dolayiis ile de duslari cok rahat gorursun. Bazilarinda perde bile yoktur. Ya da soyle anlatayim, bu yahudileri bayilttiklari gaz odalari gibi olur. Spor salonlarindaki duslar keza.

Neyse, baktim iceride 3 dolap, bir dus, bir lavabo. Tuhalet yok. Olsun dedim ve donuma kadar degistirdim. Don da mavi erkek donu. Cogzeldi. Fotografini cektim ahahah

Ciktim, tuvalete giricem. Sonradan fark ettim. Dunyada gordugum en iri ve cekici erkeklerden biri olan hayalImIn erkegi, soyadi da Ziker okunuyor bu arada, yanimdan corap ve gomlekle siritarak gecti. Gomlek uzun neyse ki, bisi goremedim. Ama onlarin kulturunde normal bunlar. Ah be Ziker. Neyse.

Bizimkilerden birine actirdim kapiyi. Zira ortak tuvalet. Karsima pisuvar cikti. Adami kapiya diktim. Alafrangaya oturdum.

Sonra asagi indik kuyudan. Uretim aynasinda sira ile dizildik ama emekleyerek gidiliyor oraya. Turklerin onunden gitmem elbette. Sona kaldim. Ileride adam detay bilgi veriyor, ben yanimizda dolanan fotografciya poz veriyorum. Hic mi kadin inmemis madene anlamadim. Sonra ilerden bir adam geldi emekleyerek. Gel dedi. Foto. Te allam, ama tamam dedim. Yani kac kadinla yer altinda fotografi olabilir ki? Tam poz vericez, almanca van minut dedim. Bir dur. Aldim elime bir parca komur, surucem. O bana bir dur dedi. 7,5 saattir komur madeninde kullandigi eldivenle suratimi sildi. Bir yandan da schön foto, diyor. Fotograf guzel olacak diye diye, elinin karasini suratima aktardi.
Elini de omzuma atti, poz verdik. Karsimda fotografci ve Almanlar gulduk. Cikarken tekrar foto. Uc kisi foto cekiliyor, 'gel'. Grup foto cekiliyor, 'frau sen one gel'. Arkada saklanmama ragmen. Anlayacaginiz, burada komur madeninin reklam yuzu oldum. Sonraki fotograflarda poz verdim yahu. Saga donmeli, sola bakmali, elimi yerde comesen adamlarin omuzlarina koymali vs.
Ama Zikerle basbasa fotograf cektiremedim. Oysa iliskide, birbirini yari ciplak gorme esigine de gelmistik ucuncu gun.

Ciktik yukari. Elimizi yikatmadan 'madenci elini yikamaz, farz edinki yer altindasiniz' dediler. Kara ellerimizle ekmek yedik. Bizim Turkolar alismis tabi her kumanya bir ekmek. Onlara peynirli ekmek veriyorlar. Bizimkiler peynirde domuz vardir diye kenara atip, ekmegi yiyorlar falan.

Sonra da hep beraber dusa girdik. Ben aynaya bakinca anladim tabi. Sag tarafimi simsiyah yapmis. Benim fotomodel oldugumu gormeyen kisima teker teker aciklamak zorunda kaldim durumu tabi. Bir de buradaki madencilerin gomlekleri cogzel. Bir tanesine el koydum, hediye ettiler, beden elbet Alman Hans, Horst bedeni ama umurumda degil. Bir sure iste giyip, sonra pijama yapacagim <3

Sonra son 9 fotograftan sonra araclara bindik. Fotograflari sonradan yollayacaklar. Kendi sirket dergilerinde kullanirlar eminim.

Iste yol yukaridaki gibiydi.

Ben az yemistim. Simdi acim. Ya Cin lokantasina ya da markete gidip bir seyler yiyecegim. Turk lokantalarini pek sevmiyorum Almanya'da. Zaten hic biri esas damak tadimizda olmuyor.

Ayrica yorulmusuz yahu. Uzun zamandir ekmek, peynir ye ve sinifta ders gor, hepimiz kilo aldik. Ben az bira ictim bu sefer. Bu adamlarla baglantim az zira. Cinlilerle calisiyorum ben <3

Ozledim ama Zhu'yu. Ona da bisiler alicam.
Simdi nefsimi doyurayim. Besleneyim. Optum. Bays. Cussss

9 comments:

  1. Almanya'yı çok seviyorummmm. Ama dengesiz bir havası var kendilerinin. :)

    Ziker enişteye sevgiler, saygılar. :))

    Madene inmek nasıl bir duygu? Çocukluğumda kuyuya düşmüştüm, ondan beri yer altına girme konusunda sıkıntılarım var ama gel seni madene indirelim deseler, giderim. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Almanya'nin havasi '1 gunde 4 mevsim' olarak aciklaniyor ehehhe
      Ziker enistenin Ellen diye bir karisi var sanirim. Oysa ben ona 'hobi olarak buyuk kopegimle ilgileniyorum' dedigi icin yuruyordum.
      Madene inmek siradan bir duygu benim icin. CO ve CO2 tadini alinca birakamiyorsun :))
      Yer alti beni hep heyecanlandirir.

      Delete
  2. Uuuv Ziker enisteyi cok merak ettim ;))
    Bekar olsaydi hemen transfer edelim diycektim... Tuh!
    Alamanyalara selamlar.
    Meltem

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kehkehkeh evli galiba ya.
      Sana mail atarim kendisini.

      Bugun 'I sink (think) you need a shower' dediginde, Danielle Steel romani gibi 'and some of your loving oh baby' demeliydim ahahha


      Benimle Almanca konusmasi da beni tesvik ediyor. Ama detaylari anlatinca kizacaksin :)

      Gobegine kivrilsam sigarim ahaha

      Delete
  3. Değişik bir hayatın var Jardzy. Madene inmek. Herhalde şu dünyada hiç yaşamayacağım bir şey. Enişteyi ben de merak ettim. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tutunamiyorum :)
      Eniste kumral ipiri, ensesi uzun kisa sacli tipik bir Alman.
      Hani ulkeye gelse beyaz corap sandaletle gelir.

      Delete
  4. Mail adresi bulamadim. Buraya yazayım dedim. Uzuun zamandır acccaip hayran olduğum bir blogger'in beni okuması filan. Oyhyhuh. Gördüğüm en cool blogger. Driver'daki Ryan Gosling'in hatun versiyonu. Mutlu oldum. Ziker'o nedense Hugh Jackman tipli hayal ettim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohh may!
      Dun gece ve bu sabah okudugum kadar okudum.
      Ben cok egleniyorum okurken. Ama her posta yorum birakmadim.
      Vayss.
      Ve ben cok siradan bir insanim ama insanlara karisamiyorum.
      Ziker'in fotoyu cektim. Sunumu ceker gibi yaparken yakalandim da, sonra baktim poz vermis.
      Klasik Alman yav. Ensesi uzun saclari var. Yana

      Delete
    2. Belki yazdiklarimi bir sen anliyorsundur. Semiotiklerimi falan.

      Mail adresim jardzy nokta pekkan cimeyl

      Delete