Sunday, May 1, 2016

Gidis Donus

Gidisi de anlatmaliydim.
1 ay evvelinden bana iscinin biri (cok kotu bir adam bu), 'Almanya'ya gitcez senle' demisti. Cok sukur o gelmedi ama niye ve nereye, ne zaman sorularima yonetimden net cevap alamamistim. Zira pazar uctuk, ben cuma gunu bildiginiz ikamet, nufus cuzdani fotograf pesinde kostum. 4 muhtar yahu! Ilki zaten esas muhtarin dukkanini tarif etmisti ama olsun, 4 muhtar bir azanin elinden gectim o gun. Ustelik, fotografimi vizeyi ayarlayan fotocu begenmedi diye, pazar gunu fotografci actirdim.
Pazartesi saat 11 gibi tel geldi, acentadan; 'bu fotograf uygun gibi gorunmuyor, Izmir'e gelin'. Aradim IKyi, gitmiyorum dedim. Ucak mi duscek nolcak, bir suru aksilik. 'Olmazsa, hayri yoktur' dedim.

Bu acenta, gelen hic bir fotografi begenmeyip, tek bir adrese yolluyormus. Bir takim insanlar komisyon aliyor diye dusunduler zira bizim sirket araciligi ile gonderilen herkes, ben haric ikinci kere fotograf cektirmisler. Gunahi boynuna.

Vizeyi aldik. Tam 7 gunluk sengen. 7 gun. Saka gibi. Merkel tam bir politikacisin.

Sabahin 4:30unda evden ciktim gecen pazar ve simdi geldim.

Avropa'ya alistim, siz Turkler gibi bu saatte ayaktayim.

Isin bu girizghhindan sonra konuya gelelim.

Dedim ya, ben kucuk mersedese biniyorum diger 3 kisi ile. Oteki vito ve 8i minibuse biniyor. Minibus once geldi. Bizim kucuk mersedes 5 dakika sonra. 'Bir sarkya takildim hadi size de dinleteyim' dedi. Cal kardes dedik, ayfonu takti ahahaha

Cem Karaca deyince, uryan geldim, uryan giderimdir insalalala demsitim ama yeni bir dizi baslamis. Hic ilgim, alakam yok. Toplum muhendisliginin en temel araci teve, seyretmiyorum. Japon tv seyrediyorum, en fazla bir ahtapota asik olurum bence.

Iste, ay acti muzik ama zaten yine yagmur yagiyor. Icimiz karardi yeminlen. Bir de ben cok tesekkur ettim, iki almanca konustum hatta enistem de sizin orali diye selfi cekindim. Adam bir sevdi bizi amk. Sevdin de, Iboyla ne dagladin icimizi?
Bak dedim 'olmaz boyle, karamsar sarkilar hayatin olur, ac mezdeke dinle!
Varsa Ankara'nin Baglari'ni ac, sozleri aciklidir ama eglenirsin,'
Bilmiyorum dedi ya adam. En son 90larda Ibo'yla kalmis Almanya'da. Zaten trt seyredermis. 
E peki, tavuklari pisirmisem de mi yok, 'bilmiyorum' dedi.
Bizimle fark etmis hep huzunlu sarkilari yukledigini.

Neyse geldik zaten limana.
Indik, el skistik. Vrvrvrvrvrvrvvrvrvrrrrr (ileri sardim)
Ucak binise geldik, oh rotar var. Cunku aciz.

Acsam ben bir canavara donusuyorum. Yanimda benim gibi ac 12 adam var ve domuz yememek icin cok dikkatli davraniyorlarrrr! Cooookkk diiikkkaaattlliii!! 
Omrumden 1 sene gitti bunlari beslemek, Turk lokantasi bulmak icin. Buldum da iki tane, rahatladim. Ama biri ile oyuncak almaya gitmedim diye sucluyum. Cunku o benden boyle bir sey istemese bile, ben dusunmeliydim. Essseklok ettim. Dusunmeliydim. Bunun cocugu var. Gideyim de oyuncak alsin benle diye.
Kasada karti takip, pini sen giriyorsun. Iletisim sifir ama ben yapmaliydiimmmm!

Burda yine yemek konusunda is bana dustu. En cok ulke gormus biri olarak bana guveniyorlar. Off nasil bir sorumluluk anlatamam.

Grubun picleri zaten beni kafaladi. Anlattim, hep birlikte geziyoruz, alem asamasinda ben odama cekiliyor Dukuju okuyorum.
Piclerle onden onden bakiyoruz yemeklere. Gozume ekmek pizzasi carpti. Domates, peynir ve ekmek. Ben bundan yiycem dedim. En pic, para verdi 'bana da al'. arkasindan kucuk pic, 'ben de bundan yiycem', sessiz pic de. Hadi biz yine dortlendik. Onumuzde bir kadin var. Sadece kumastan olusuyor bu kadin. Eline orak versen Avrupali Cebrail. Ama bir surati var tabi. Ben anlatiyorum 'bak, domates, mozarellaa, bundan yiyebilirsiniz' derken, dondu arkasini. Fisildayarak bisi dedi.
'Efendim?' dedim.
'Haram bunlar' dedi. 
Bak acim dedim kadin, ustume ustume gelmeee!

'Nesi haram? Domates, peynir iste?' Sesimi yukseltmisim.
'Olsun, haram bunlar' dedi, 
Kadinin surati alt ortusu kadar karanlik renkte. Icinin pisi, cildine yansimis.
'Gunahi benim boynuma' dedim. Yanindaki artik evladi mi, torunu mu, kocasi mi bilemedigim, elindeki suyun parasini odedi, gittiler.

Ben parayi oderken, baktim diger 6si da arkamizda. Satisci, 'bir tane daha?, bir tane daha?' diyor ahahaha

Ben tabi o esnada mikrodalgada isinmis seyin kokusu ile, yine siritmaya basladim. DankIsööön diyerek ayrildim. Picler arkamdan geliyorlar. Bir ara baktim, az kalmisti bu ekmekten, 'bir tane daha'lar ac kalmasin diye baktim, yeni tepsi gelmis. Dondum masama.

Surunun gizli kocu olunca, hepsi yine yanimiza geldi. Ben bitirmistim o vakte, tuhalete gittim. Picleri ve digerlerinden bir kacini sigara odasina soktum.

Dolaniyorum.

Bitti mi? Hayir. Koca koca raflarda, 39 numara ayagim kadar kirmizi renkte fiyat yaziyor. Yavsagin biri, (hani don, sutyen de bile benim pesimi birakmayan) 'Jardzy hanim bir bakar misin?' Deyince, tamam dedim, simdi kenara cekicek. Adam bana iki kere koluyla surtundu, rahatsiz oldum. Benim picler de ne hissettilerse, unvan olarak ustte oldukari icin onu almadilar sonra yanimiza. 

Neyse, essek kadar 9 yöro yaziyor, bu kac para diyor. Yaziyor orda iste dedim. Uzaklastim. Bu bir de egitim boyunca karsi sirada ve egitmen de solda olmasina ragmen hep saga, bizim oraya da bakiyordu. Ben de 'umrumda degilsin' diye hic bakmadim kendisine. Belki de lan onune don demeliydim. 
Otobuste tacizciyi tartaklamislar gecen gun kadinlar <3
Ses cikarmak lazim aslinda.

Neyse, siyrildim o adamdan.

Piclerle takildim. Serviste "soda" aldik, benim picler bira demlendiler. Simdi de aradilar, vardin mi diye.

Bunlar guzel seyler. Benden ozur dilediler. Cunku adimi ilk gorduklerinde ve beni ilk gorduklerinde 'ne kadar gicik' demisler. On yargili olmamayi ogrenmisler bu gezide.
Elimi kalbime koyup, tesekkur ettim. Goz dagi veren bir tipim varmisss! Bunu ilk duymadim, o yuzden sasirmadim. 12 tanimadigim erkege, helo, hay demeyecektim zaten.

Dunyanin derdi bu. Bize pompalanan kalip disindakileri hep yadirgiyoruz.
Ve biz de aslinda onlara donuyoruz. Bosanmis kadina kotu gozle bakiyoruz, biz de bosaniyoruz misal. Ben hep bu tur seylere sahit oldum.
Esnemeye devam.

Asil "haram bunlar"
:))

Cok sukur evdeyim. Arabayi park edip, deniz kenarina gittim, usuyene kadar. Zaten hep usuduk, hep usuduk. Yarin gunese ciplak gozle bakip, denize girmeyi hayal ediyorum. Ve simdi sicak bir uyku...

2 comments:

  1. Haram diyen kadına "beni" (bak nazik şekilde yazdım) ye, haram diil deseydin.
    ltg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahahah
      Beni yerse, bana haram olurdu o vakit :)))

      Delete