Monday, May 2, 2016

Ho ho ho Hover!

Cumartesi gece geç gelince, sabah neyle karşılaşacağımı biliyordum. Karanlıkta görmediğim tozlar, pamukçuklar sabah 9da gözüme gözüme batmaya başladı. 
Ancak süpürge ben gitmeden bozuktu zaten. Yenisini de alamazdım, Merkür geriliyor malum.

Pencereyi açıp, çiçek kokan bahar havasını içime çekerken, yan komşum aşk kadını teyzenin kafasını gördüm, Saat 10du ve zilini çaldım.

Açması epey uzun sürdü ve ben evde olduğunu bildiğim için bekledim. niahaehrsker

Nasılsınızlar sonrasında, "1 hafta yoktun" dedi. "Şirket Almanya'ya gönderdi" dedim. Ayyyy! Kadın elini ağzına götürüp, "kıyamaaaamm" demesin mi? İçim parçalandı. Çok kötü bir şeymiş bu. Dolayısı ile bu üçüncü be teyze demedim. Aç bir kedi gibi, boynumu büküp, "kıydılar bana, kıydılar" diye baktım. 

Sonra laf çogzel evin pislenmiş olmasına geldi. "Tozlanmıştır tabi" deyince, "ya evet ancak süpürge bozuldu" dedim. Ondan ödünç istedim. Neticede evimde biriken dnalarım (ölü deri, sümük falan işte) toz torbası ile onun evine geçecekti. "Veriyim tabi" dedi.

Aldım süpürgeyi. Evde şegi denilen şu uzun tüylü halılardan var. Hiç sevmem. İkişer kere süpürdüm. Koltukların arkasını, altını, köşelerdeki örümcek ağlarını, kornişlerdeki örümcek ağlarını hep süpürdüm. Biraz da oyalandım, "kısa sürdü" demesin diye.

Torbadan da bir paket çikolata alıp, kapıyı çaldım.

Kadın şaşkın!

"A kısa sürdü" demesin mi?
"Yahu şerefsizim aklıma gelmişti bunu diyeceğiniz" demedim tabi. Ben bu sefer iki elimi ağızlarıma götürüp, "hakkaten mi?" dedim. 
Daha ne yapayım süpürgeyi? Temizlik bitmedi ki, süpürme kısmı bitti. Esas olan silinmesi bence yaneaa.

Baktım kızarıyorum. Çikolatayı tutuşturdum. Yine çok sevindi. "Ay gel bir öpeyim seni" dedi. Hmppfff

Süpürge esnasında terlemişim, yataktan kalktım zaten, duş almadım. "ya leş gibiyim ama" deyince, roller değişti "aaa öyle mi?".

Sonra kardeşim gittikten sonra bir ara ona uğrayabileceğimi söyledim. O vakit istersen sıkıştır yani. 

Sonra, evde "ben pis miyim ki?" diye diye evi 3 kere sildim. Beyaz sirkeyi yeni almıştım, yarısı bitti yani.
Buzdolabının raflarını da yıkadım. Aynaları da sildim. Ama içime sinmedi. Kardeşimle arkadaşına sorayım dedim.

Ev temiz dediler ama şimdi buna takarım ben. Üstelik hafta sonları "temizlik hastaları" programını seyrediyorum. Ya günde 18 saat temizlik yapana ya da 8 senedir evini temizlemeyene dönüşeceğim. Hayırlısı.

Sabah da çöpü kapıya koydum, pencereleri kapatıp, çıkıcam.
Vuuuuu diye bir ses başladı.
Aha dedim, elektrik süpürgesi sesi. 
Botları giyerken fark ettim ki, karşıdan geliyor.

KamranTeyzem bana temizlik dersi veriyor demek, akşam geldiğimde de o makine sesini duymazsam!!

Bak işte böyle süpürülür! 12 saat!

Ama var ya parkeler gece karşı kıyıdan yansıyan ışıkta bile parlıyor, şerefsizim.

22 comments:

  1. kisa sürdü diye pissin diye dememistir o. ege'de adettendir, karsindaki rahat hissetsin diye "acelesi yoktu" manasinda denir. ;-) tabii bir de birseyi 2 saatligine alip 2 hafta/ay getirmeyen komsular da olabiliyo nadiren, kadincagiz öyle bir deneyim yasadiysa, seninkine ondan da öyle demis olabilir.
    neticede, sirke iyidir...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yok ya, "kısa sürdü" dedi alenen :D

      sirkenin her türlüsüne hastayım, içerim bile ama beyaz sirke temizlik için iyidir.

      Delete
  2. Süpürge bizde eşimin görevi, öyle bir hırsla bastırıyor ki aleti, ikinci defa kırdı sapını. Koli bandıyla doladı onu, ucube bi süpürgemiz var bizim de. İdare ediyik. Şegi denilen iğrenç halılardan bizim de vardı, değiştirdik birer birer. Tam bir deli işi o halılar. Hele bir de evde kedi olunca, tam şenlik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay çöpe attınız inşallah. yıkatıp birilerine vermediyseniz sorun yok :D

      valla bana süpürge markası önersin o zaman :D
      1800 walt bana yeter.
      Bir de şu robot olanlar var ya, evde yokken temizlik yapıp, acıkınca şarja oturanlar. onlardan bir tane alayım istiyorum. para biriktiricem.

      Delete
  3. Temizlik imandandır boşuna söylenmemiş. Bence insanın önce kalbindeki ve ruhundaki kirlilikleri temizlenmesi gerekir. Buna zihinsel kirlilik ve insanın ruhunu çökerten metabolizmasını bozan kalp kırıklıklarını da bir çöpe koyup kapı dışarı etmek lazım. Biz buna gönül temizliği de diyebiliriz. İşte o zaman yeniden dirilir ve kuş gibi hafifleriz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. gönlümü temizlemeye başlayalı seneler oldu. varsın ev pis olsun :D

      kalbi kıranları çöpe atmak lazım. atıyorum teker teker.

      ama şu da var ki, Mari Kondo ile yapılan temizlikle de insanlar kilo veriyor. Ben 3 kg vermiştim :D

      Delete
  4. Temizlik deyince böyle sırtımdan bir ürperti geçiyor. Temizliği hiç sevmeyip ama sırf annemin diline düşmemek için ev temizlemek ne acıdır, bilir misin? :D

    Kahrolsun toz almak!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ben seviyorum ama anne zoru ile yaptığım vakitler de vardır tabi.

      Dün düşünüyordum, hani statik elektrikle toz alan gökkuşağı renkli toz alıcı tüyler var ya. İşe yarıyorsa neden kullanmıyoruz?
      Bilmez miyim yav, bilmez miyim?
      Annemin iki parmak kalınlığındaki kaşları halaya durdu mu, kalkar temizlik yapardım. Camlar ve perde ama işi fiks bana kilit :D

      Yeni evde toz birikecek yüzey oluşturmamaya dikkat edicem.

      Delete
  5. Neeee? Hemen Mari Kondo'nun kitabini alip uygulamaya basliyorum. Ooooh ben bu kitabi 8 kere okurum bak, 3x8 gitti butun fazla kilolar:))
    Meltem

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay sana bunu söylememiş olabilir miydim ki?

      Bir kere okusan yeterli. Ruhu da temizletiyor :D

      Kilo vermek istiyorsan, bugün bir ara kilo verme yazısı yazıyım ben. Belki faydam olur

      Delete
    2. Istiyorum istiyorum istiyorum. Yaziyi bekliyorum bu durumda;)
      Su ltg'nin asagidaki yorumda bahsettigi hoarders'i ben de izliyordum bir ara. Her bolumden sonra ne atsam evden diye dolaniyordum ortalikta. Ben de bi hoarder olabilirim diye. Neyse artik o kanal yok bende de izleyemiyorum ve kendimden suphe etmeyi biraktim. Biraktim mi ki? Yok ya birakmamisimdir :D
      Meltem

      Delete
    3. ahahahahahah

      ya patronun oğlu geldi, arkadaş geldi vs
      yazamadım.
      ama taslağını hazırlayayım en azından akşam. en kötü mail atarım :D
      bende var hoarderlık. instada görmedin mi?
      aynı şeyden üçer-beşer
      yazık ya

      Delete
  6. Aha! O robottan bana kardeşim hediye etti. Bitince şarja oturmayan yani ucuz olanından. Ama pahalısında da yüzeyler arası geçiş nanaymış diye okumuştum. Bendeki kısa tüylü halıları da temizlemiyor. Ama yerdeki büttüün tozları alıyor, yemekten sonra bir takım insancıkların yerlere savurduğu kırıntıları, girişteki kum toz ne varsa hepsini yok ediyor, yetiyor bana. Bu bir. İkincisi o programın adı neymiş? Ben Kim ve Aggie teyzelerin programının hastasıyım. Bir de burada hoarders diye bir prog. vardı, o da bayağı ruh hafifletiyordu. Yeni bir açılım yapmam lazım.
    ltg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah ya işte gerçek kullanıcı yorumu.
      Bana tozları, pamukçukları alsın. Zaten evde halı olmayacak!!!
      İzmir'de halı :D
      Obsessive Compulsive Cleaners
      UK'de çekilmiş.
      Hoarders eski bişiyse, seyretmiş olabilirim. Ailecek izliyorduk.
      Açılım bende bebeyim ahekashere
      Nereni açıcan?
      Çakra açarım, kafadan kafaya enerji yollarım.
      :D

      Delete
  7. Öneri: Arçelik S 3642 Dik & Pratik Süpürge
    Geçen yaz anneme aldık. Başka süpürgeye gerek bırakmıyor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aradığım bu olabilir!
      Dik süpürge istiyordum.
      Hem de Koç'tan asehrhsere
      Çok teşekkürler.
      Merkür gerilesin, birlikte foto selfi çekinip yollarım :D

      Delete
  8. Evde elektrik süpürgesi olmadan ben çay demlemem. Kendisi şuan mesela yatak odasının baş köşesinde. (sahi nereye konur onlar)

    Şefkat ihtiyacım geldiğinde bile yüzüme yüzüme üfletiyorum süpürgeden. Sevgim büyük.

    Gıcır gıcır temiz evin zevki de iyi ama dimi?
    Oh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D
      ben dik süpürge alıp, girişteki dolaba saklamayı düşünüyordum. kendi kendine çalışsa daha yakışıklı olabilir bence <3

      Gıcır gıcır ev zevki yüzünden, temizlik yapıp, her kıyafeti makineye atıp, son olarak da banyoyu ovan bir manyağım ben aslında.
      O gıcır gıcır evde, tozlancak diye pencere açmaya korkarım ilk gün. Bende hastayım ama belli etmiyorum :D
      Yeni eve gelin mutlaka. Buna söz veremiyorum, süpürgem bozuk aekjashejkrhejkre

      Delete
  9. Her zaman yorum yazmıyorum belki ama yazılarınızı keyifle okuyorum. Sadece bunu söylemek istedim:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. başım gözüm üstüne :)
      sevgiler

      Delete
  10. Ay en nefret ettiğim şey seyahat sonrası ev temizliği, çünkü emek verip de kirletmemişsin ya ev kendi kendine kirlenmiş uyuz oluyorum :D Bir de ya ben mi ters yapıyorum bilemedim ama ben önce toz alır en son elektrikli süpürge yaparım yahu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Süpürürken tozlar tekrar havalanıyor diye ben sonrasında toz alıyorum.

      Ben dün halıları kaldırdım. Her gün silebilirim artık.

      Delete