Sunday, June 26, 2016

Kirmizi Sacli Kadin | Orhan Pamuk


Aiiiyy cok begendim.

Bundan sonrasi S P O I L E R!

Okumamis olanlar ve merak etmeyenler okumasin lutfen.
Ege icin yaziyorum bunlari, genelde kitap yorumu yapmam :)
--------- spoiler ------------

Oncelikle yapilan isin su an benim parcasi oldugum ise benziyor olmasi kitabin kafasiyla ortusuyor olmasina bin puan veriyorum.

Oedipus kompleksi ile lisede tanismistim. Freud sonra Jung ve Lacan ile de universitede.
Dolayisi ile yuzeysel fikir sahibiyim.

Bu blogda 2002de geldigim bu yere donmus olmam, ayni isleri (kelimesi kelimesine bazi isleri aynen tekrardan yapiyorum, inanilmaz) ve efsanelerin bizim hikayelerimiz olmasi vs bana cok uzak degil.

Dolayisi ile romanin sonuna hic sasirmadim.

Bu konunun da bu sekilde islenmesine hayran kaldim. Belki baska yerlerde yapildi bu ama ben cok sevdim. Ayse'nin telefonu biraz amerikanvariydi ama gerekliydi.

Bir de su an hatirlamiyorum, deniz kenarinda sesli 'aaa!' dedigim bir an oldu.

Ayrica o silah gercekten patladi Chekov, valla patladi.

Semiyotik olarak da basariliydi.

Ben cok begendim. Kitabi bitirdikten sonra bir sure hayatimi dusunup, acaba su an kactigim sey benim kaderim mi diye dusundum. Cunku kaderimizi biz belirliyoruz. Aslinda kactigim sey icten ice istedigim icin mi olacakti?

Son 2 senelik bosvermisligime siginip, gozlemlemeye karar verdim. 

Ve 1 saat sonra oyle olmadi iste. Detayi burda vermeye gerek yok ancak bence bu sekilde en dogrusu.

'Ay ben anlamadim, ne demek istedinci'lere bu blogu kendim icin yazdigimi hatirlatirim. Yorumu da Sevgili Ege'ye yazdim.

---------------spoiler------------------

Tavsiye ederim. Okuyunuz.

2 comments:

  1. ... mesleki eşleştirme hiç aklıma gelmemişti. Hemde tam kuyu açılırken. Tesadüflere kapleeeer.

    Sahilde Kafka ile benzerliği dikkatini çekti mi? Ya da ben mi eşleştirdim? Bilemedim.

    Velhasıl kelam, normal şartlarda çok bayıldığım bir yazar olmamakla birlikte okumadığım kitabı yok. Sonu şaşırtıcı değildi, geneli şaşırtıcı değildi. Yine de nerede " aaa" dediğini merak ettim.

    Sevmene, sevindim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. İyi ki getirmişsin kitabı.

      Şu an kafam bir milyon. O yüzden eşleştiremedim. Ve şapşırdığım anı da hatırlamıyorum.

      Ya bu arada kapakta biraz deniz suyu var, sıkıntı olacaksa, Y'dan az ellenmiş olanı alıp iade edebilirim. Arkasına tarih atmasan, yapıcaktım.
      aselrjklsejrlejre

      Delete