Tuesday, June 28, 2016

Taraf Olmak

40 küsur gün önce, iş yerine giden ufak köprüye gelmeden çadır madır bir laflar duydum. Ama detayını sormamıştım.

Sonraki ikinci gün yolun sağında bir çadır vardı. Ertesi gün iki oldu bu çadır. İlki derme çatma görece büyükken, sonra çoğunlukla festivalci otçu gençlerin sahip olduğu minik çadırlarından eklendi.
Ertesi gün bir baret, sonra da pankartlaarrr!

Pankartta şöyle yazıyordu: "İşimizi İstiyoruz".

"Direne direne kazanacağız!!"
"İş yoksa yaşamda yok"  (dahi anlamındaki da'yı birleşik yazanlar onlar, ben değilim).

Sanırım en son da bir mezar kazdılar üzerine de baret, çizme, kazma falan.

Hatta grupyorum diye bir aptal müzik grubu fb'ta "yanınızdayız" tandanslı bir açıklamada bulunmuş. Medyaya da malzeme olmuş bu insanlar. Her gün direnişin kaçıncı günü olduğu yazıyordu bir pankartlarında. En son baktığımda 41di sanırım. 42 veya 43ü doldurmamış olabilirler. Zira bu sabah yoktular.

İşin aslı şu:

Bu direnişçi insanlar, bizim şirkette çalışmıyorlar, çalışmadılar da hiç. İşe girip, işten atılmış, haksızlığa uğramış, iş yeri yüzünden mağdur edilmiş birileri değiller.

Bu insanlar, iş yerinin belki 20 km uzağında oturup, kendilerine iş yerinde işe girme hakkı gören kişiler.

Neye direniyorlar ben çözemedim. İş deneyimleri de yok ve bizim işler deneyimsiz adam kaldıran işler değil.

İş yerinde olması gerekenin 2 katı adam var zaten. Sizi alıp neremize koyalım? 

Ama grupyorum ne yapmış? Desteklemiş ve demiş ki "direne direne kazanacağız".

Neyi kazanacaksınız acaba? Neye direniyorsunuz ki? Size karşı gelen birileri yok. Çadır kurdular diye de müdahale eden yok.

Üstelik bu adamlar, sinsice iş yeri içine de girmişler bir kamyona atlayıp. Haneye tecavüz var aslında.

Yasal olarak, gösteri yapma süresi varmış ve onun sonu gelmiş ve jandarma tarafından götürülmüşler.

Yine şirket tarafından bir zorlama, şirketin polis zoru kullanması diye bir durum yok.

Bugün yeterince kötü bir gün, dolayısı ile ben google search yapamayacağım olayın nasıl aksettirildiğine dair.

Ancak, grupyoruma bir lafım var buradan.

Madem destekliyorlar, [sadece bu grup değil, diğer işin farkında olmayan destekçiler] lütfen bu arkadaşları işe alın, iş verin bunlara.

Gitar çalmayı, nota okumayı bilmiyor olabilirler. Belki bir iki tanesinin sesi güzeldir, kulağı vardır. Alın işe.
Siz iş verin. Madem her direnenin arkasında onu kolluyorsunuz.

Lütfen kime, nerede taraf olacağınızı bilin.

Bu medya, yalan medya.

Ben şimdi gidip, Sabancı önüne otursam, "işimi istiyoruz" dersem, gülmez misiniz?

Ben gülemedim. 
Gülemiyorum da. 
Haksızlıklar, adaletsizlik, alev, harman yeri...

Taraf olurken de, salak olmamak lazım.

Sevgiler,

JZP, Kuzey Ege, Türkiye


11 comments:

  1. Çok komik ya...Koşan adamın arkasından koşan, bunu da kaçıyor sandık o yüzden koştuk yada baktık birileri koşuyor bir iş var diye peşine takıldık diyebilen bir milletiz. Ne olduğunu, nedenini, niçinini sormak yerine toplanmış bir kalabalık varsa hemen dahil olup bir de üzerine destek verebilen insanlar topluluğu.. Aklımızın alması mümkün değil..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bu kadar galeyana gelen ve bir o kadar da pasif olan bir milletin bence genleri, kanları, ilikleri sorgulanmalı.

      Bir yerde bişi var. Çözmeliyiz.

      Delete
  2. Her direnişe hak verip arka çıkmak da bir hastalık olmalı. Önce bir anla, tart, sonra destekle! Yok ama olmaz, ne kadar mağdur edebiyatı yapanin arkasında olursa o kadar kahraman olacak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bazı insanlarda var o :D
      Ama işte medya hep yanlış yansıtıyor.

      Delete
  3. boşuna götümüzü yırtıyoruz bir şeyleri elde edebilmek için.
    bir sikim değişmiyor, değişmeyecek, değiştiremeyeceğiz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bence değişecek, bu ümitsizlikler bitince :)
      gün olur devran döner.
      döngü prensibi.

      Delete
  4. insanların pişkinliklerine hala şaşırabiliyorum. bu iyi mi kötü mü onuda biklmiyorum:S

    ReplyDelete
    Replies
    1. Şaşırman iyi bişi Ahucum.
      Eh ben geldim hadi, görüşek!

      Delete
  5. Çinniler çalışıyor diye mi bozuluyor bunlar acaba?
    ltg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çinlilerle biz ayrı bir yerde çalışıyoruz.

      Bunlar sadece yakın ilçenin insanları. Hak görüyorlar.

      Delete