Tuesday, August 2, 2016

Nasıl Olamadım

Ne olamadım?
Motorcu.

Ben Ege'ye dönünce aylar önce (bir ay sonra sene olacak bea); "tam apaçi mekanı, burda motor kullanmak lazım" diye düşünmüş ve bir heveslenmiştim.

Hevesimin mesneti de şu; 2005'te bir arkadaş grubu ile araç + motor Kaş'a gitmiştik. Arada arabaya, arada motor arkasına biniyoruz. Benim sürücüm, "sen rahat bir yolcusun, çok dengeli gittik" demişti de, ondan bir özgüven var. ahahaha

İş yerinden de birkaç kişi hevesliyiz. Bir arkadaş araştırmış, "toplu ders alırsak, ücret azalacak" dedi.

Hoop, 3 kişi kağıtları fotoları topladık ve kursa yazıldık. Kurs İzmir'de.

İlk kullandığım motor şu:
Yamaha YBR 125 özetle.

İlk seferler sıkıntılı. Sürekli düşüyoruz 2 arkadaş. 3ncü geç başladı kursa.  

Hoca dediğimiz çocuk "denge problemin var, bisiklet kullandın mı?" dedi.
Hayır dedim.

Evet, bisiklet kullanamıyorum ben. Kalkıp motora heves ediyorum. Diğerleri internette saatlerce videyo seyretmiş, sayfalarca okumuşlar. Ben "he motor, evet iki teker, Kaş'a giderken binmiştim" deyip, kursa gelmişim. Kursun özelliği de, her şeyi en detaylı ve baştan anlatıyor olmaları. 

Döndüm eve. Nerden bulcam bisiklet, motor bu ilçede!? Her yerde var ama kim verir ki ödünç?!

Ben de çareyi yogada buldum.
İki gün yaptım, ertesi Cumartesi muhteşem motor kullanıyorum. 
Çocuk şaşırdı. 

"Oldun tamam" dedi. "Şimdi slalom yap", yaptım. Önceden ortada durup, bağıran çağıran çocuk arkasını dönüp, diğerleri ile sohbet ediyor falan. Güven tam.
Ben de dedim oldum ama sıkıldım. 

Zaten motorda gitmek sorun değil ki, durmak sorun. Kazalar da hızdan olmuyor, ani duruşlarda yaralanma ihtimalin var. 

Neyse, o gün güzeldi ve ben slalomdan sonra dur kalklara başladım. Durdum ama kalkamadım.
O kadar çok düştüm ki (o gün 3), şu an her düşmüş motoru pOrofesyonelce kaldırabilirim. En son düştüğümde, topuğumun üzerine düştü motor, daha önce kırdığım ön frenden de bahsedip, devam edeyim.

Topuğa düşünce, motoru da kapatmadan, yattım bekledim tabi. Kask muhteşem bir şey. O aldığım darbelerde, kafamda olmasaydı, helva karıp yiyor olurdunuz.

Sonra diğer kursiyerleri başıma topladı çocuk.

"Bakın, motor böyle kaldırılır" dedi. Sonra da herkese kaldırttırdı. Bana da "sana gerek yok" dedi. Çünkü en iyi bildiğim şey o!!!
Eksperi olmuşum, peh!

ahaehrsıerhe

Bir sonraki derste 125ten 300ccye geçicez. 
Alet de şu:

Ve o günden 2 önceki gece rüyamda öldüğümü gördüğümüz geceydi. O gün de 19 Mayıs. Oh yeah!!

Bindim alete, iki - üç metre gittim, indim. Düşmedim bu sefer. Motor kuvvetli geldi ve korktum açıkcası. Kendi hatam yüzünden araçta ölüyordum.

Bir daha da binmedim.

Şu an kafamı buffla bile sokmadığım, kutusunu açmadığım Shoei marka kaskım birkaç motorcu arkadaşım tarafından ellenip, kutusuna itina ile yerleştirildi. Hala da kutuda. Satıp, parasıla puf, sehpa falan alıcam.

Üzerine gitsem olurdu belki ancak geçen hafta bisikletçide bir bisiklete bineyim dedikten sonra dengemi toptan kaybettiğimi görüp, havluyu attım. 

Bu da benim başarısızlık hikayem.

Kendimi mi suçlucam?
Tabi ki hayır!!
O dönem merkür gerilemesi vardı, zaten başlamamalıydım.
akserhkerhkerhek

Böyle işte. Ben dört ayaklı araçları tercih ediyorum ve lütfen üzeri kapalı olsun. Belki bir kaç sene sonra tekrar denerim ama şimdi değil. 3ncü sınava giriş hakkım sanırım 3 hafta sonra. Ama hocanın tavrı ve son denemem ile bir süre uzak kalacağım.

Israrlardan da bıktım. 

Zaten bu ülkede motorcuya saygı yok be abi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

8 comments:

  1. Ay binme, deneme ya! Gerek yok, hayatta her şeye gerek yok!...

    Korkuyoru ben motordan. Bak bisitlete binmeyi öğrenebilirdik. Ben de bilmiyorum, buna üzülüyorum ama korkuyorum.
    Öyle işte. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohh işte ben!

      Ama motor da güzel bişi Aze!

      Delete
  2. Ben yüzme bilmiyorum ama şahane bisiklet kullanıyorum.

    Ben napıyım.

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. negatifle düzelmiyoruz di mi Doktor Ötker?

      Delete
  4. Keşke motorcu olabilseydik de özgürlüğün bir başak tarafından bakabilseydik hayata.

    ReplyDelete