Tuesday, October 25, 2016

Ašure

Bana meyve, sebze getiren komsuma nazar degdi.
Ilcenin yarisini taniyorum, plastik kapta bile asure getiren olmadi. Ayip.
Ben de baska sehrin ilcesine asure yemege gittim. Asureye kadar ulkenin yarisini yedigim icin de, uykular kacti. Gece bana zindan ahahaha

Gecen hafta Cinlilerin arizali bir esyasini alip, odama koydurdum. Odaya gidince baktim esya yok.
Ortaligi ayaga kaldirdim. Guvenlik muduru yaninda guvenlik amelesi ile odaya geldi. Bana foto yolluyor. Surdan su iki kisi elleri bos yuruyorlar. Suradan da o iki kisiden biri ve su adam ellerinde esya ile ilerliyorlar.

Gosterdigi kisi BFF Zhu!
Kaynar suyun altinda beynim haslandi!

Malum Cinlilerimiz oglen guzellik uykusuna yatiyorlar. 1,5 saat zor gecti. 2de yanina gittim Zhu'nun.
Giderken de, diger ikinci kisiyi gordum. Nerde dedim, anlamadim dedi, sonra elimle cizdim, anlattim. Bakti israrciyim, bende dedi.
Ciktik odaya.
Zhu da geldi. Sen mi aldin dedim. Hayir dedi once.
Bir daha sordum. Belki ben belki G almistir dedi.
Bir dsha sordum. Bana yalan soyleme dedim.
G, ben aldim dedi.
Ben de o sirada guvenliktrn aldigim fotolari acmistim. Gosterdim. Ohahahaha yaptilar. Neyse, bir daha odamdan benden izinsiz bisi almayin, skerler dedim.
Gulduler bunlar yine, ben iste tam domusz olmusum.

Konu buyudu elbette. Ben odama dondum. Zhu'dan mail: "benim aldigimi mi dusundun?"
J: "guvenlik senin fotografini gosterdi"
Z: "once bana sordugun icin tesekkur ederim".

Yelkenler suya. Ben tesekkur ederim, hala benim en iyi arkadasimsin!

Aksam profil fotoma, montla sican adam emojisi koymus. Neden dedim. Gozlerin cok buyuuuk demis. 
Ahahahha
Seni cizgi gozlu Cinli seni. <3
Seni sevmicem de kimi sevicem su isyerinde!

Neyse, bugun o kadar asure asure diye aglayinca, yemege davet edildim. Konum istedim. Istedim de, girdigim sokaktan benim arac gecmeyebilir, bir elimde de telefon var ama o elle direksiyonu da tutuyorum, solda bir cukur gordum. Ustu tahta ile kapanmis. Ister istemez girdim cukura. Bir sans, girdim ve ciktim. Sonra durunca pencereyi indirip baktim, cukur bildigin Kirmizi Sacli Kadin'daki su kuyusu gibi. Nasil tekerimorada birakmadim, hayret. Hemen ev sahibini aradim. Kizini yanima verdi, o daracik sokaklardan ferah genis sokaklara cikardi beni.
Sonrasi bol giybet, yemek, giybet.

Is yerim sagolsun. Sorunlar sokaktaki gibi deriiin bir kuyu.

Donuste de, sokaklarda madenciler servis bekliyorlardi. Icim sizladi ama gece vardiyasina serseri vardiyasi derler. Takilirsin. 4-12 de pasa vardiyasidir. Gunduz vardiyasinda is de cok olur issiz adam da. Issiz adamlar yuzunden is yapamazsin.

Neyse, Soma'yi yine termik santralin isi basmis. Les gibi hava. Benim asuresiz ve vefasiz ilcem daha temiz.
Corba, ana iki yemek, salata, asure, kek, kahve ve caydan sonra, daha napiyim?
Cocuklugumdan bahsettim mi hic size?
Ahahahah zibar yat kadin. Sabah 5te kalkip, dus alicam. Simdi usendim.
Ank, Soma kalorferleri yakmis. Burlar daha guzel simdilik derim ve yarin donarim sokaklarinda.

Operims.
J. 
Kuzey Ege'nin asure dagitmayan les ilcesi.


11 comments:

  1. -Çinlilerin güvenlik kamerasından haberi yok mu?
    -Aşure getirecekler diye bekleme bacım o leş ilçede. Kendin yap dolaba at 1 hafta aşureye doy :)) Zor değil yapması, valla bak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Var. Her yerde levha var. Benim ofisim hiç akıllarına gelmemiş.

      Ben becerikli değilim bu işlerde. Dün kavanozla aldım, döndüm :D
      İlçe leş evet.

      Delete
  2. Soma' yı görmüştüm yıllar önce. Gri ve hayalet bir şehir gibi gelmişti. Termik santral yüzünden.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hala öyle.
      Geçen sene çok ağır hasta olmuştum o pis havası yüzünden. 1 hafta kendime gelememiştim.

      Delete
  3. Aşure dağıtan olmadı, olsaydı da yemyecektim geleneksel diyet günlerimdeyim, neyse eşim de çok sever annem yaptı ama pek güzel olmadı aramızda:(( aşure ayı bize gelmemiş bunu anladık, bir de İRem'İn matematik öğretmeni aşureden çıkan fare zehirine maruz kalıp hastanelik oldu, tam teog öncesi, yani diyeceğim aşureni kendin yapacan arkadaş :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ö_Ö zehirli aşureye takıldım!

      Öğrenip, seneye yaparım. Az az yemek püşürmeye başladım.

      Delete
    2. ben de şaşırdım ilk kez duydum otuz kadar kişiymiş aşureyi yiyen ve hastaneye kaldırılan:/ öğrenmeye de yapmaya da niyetim yok benim sana takıldığıma bakma :p

      Delete
    3. eheheh

      iki bulgur kaynatır, üzerine esmer şeker döker, yeriz :D

      Delete
  4. eve gelen aşurelerden ishal oldum. zehirli değildi. ama neydi bilmiyorum.

    demek kahve ve çay kabul buyurdun?
    özlemişim yahu yazılarını.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kavanozla alıp, kenara koydum.
      çok şahane değil ama niyeti yeter.

      kahve, çay ve sigara bile içtim. öyle bir geceydi.
      ha bugün iş yerinde bu nedenden bayılıyordum, bir kenarda dursun.

      Delete
  5. Dun iki kase asure geldi.
    Asure ayi bizim ilcede gec kutlaniyor belli ki!,

    ReplyDelete