Monday, November 28, 2016

Eşek

Ben bizim Çinliler köpek yemiyor diye durayım, bir skandala imza attılar.
Aşırı hayvan severlere rica ediyorum, bence okumayın ve çirkin şeyler yazmayın. 
Bayıldığım Çin Kültüründen bir örnek veriyorum zira burada.

Geçen hafta öğrendik ki, Çinliler eşek kesmiş dere kenarında. Sorun şu ki, eşeği parayla almamışlar. Eşek zaten ölüymüş.
Buradaki köyde bir manyak var. Bir türlü durduramıyorlar. Eşekleri öldürüyor.

Bizim Çinliler napmış?
O manyağın öldürdüğü 1 günlük ölü eşeği kesmiş, yemişler. 

Şok şok şok!!

Bir süre, Çinli yemekhanesinden yemek yenmeyecek. 

Burada laf söylenecek kişi, eşekleri zalimce öldüren o geri zekalı. Köylüler de bilip, bu adamı bir temiz dövmüyorlar ya, esas ona yanarım.

Her bir eşek öldüğünde içimiz acıyor ancak halkla ilişkiler nedeni ile şahsen yapabileceğimiz bir şey yok.

Eşeği öldürene değil de, yiyene kızıp şirkete saldırıyorlar. Siz de aynısını yapmayınız. 

Sabah sabah asfalyalarımız attı.

16 comments:

  1. Replies
    1. Öyle ve tüm köy sessiz kalıyor bu adama.

      Delete
  2. bugün çok genişim.
    kültürlerarası farklar diyip geçmek istedim.

    eşeği amaçsızca öldürüp oracıkta bırakıveren köyün delisi ilgimi çekti. köyün ışid şubesi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben dövün diyorum ama bi'şi demiyorlar.

      Delete
  3. Müge anlıya haber salalım o halleder bu eşeği öldüreni

    ReplyDelete
    Replies
    1. mehehehehe

      ay evet ama buradaki köylüler biraz tuhaf.
      ortaya asılsız şeyler de atarlar. tvlerde saldırırken meşhur olmıyım :D

      Delete
  4. Çinlilerin işine geliyordur. Hazır ölmüş eşek, Başı kesilecek ve derisi yüzülecek. Sonra satırla parçalanıp aralarınad pay edilecek. Köyün delisi varsa, köyün zır delileri hazır buna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesmek ve yüzmekte hiç sorunları yok.

      Ama yiyememişler. İdari işlerden sorumluya hemen haber gitmiş. Naptılar eti bilmiyoruz ama yemekhanede pişmemiş.

      Delete
  5. Ay korku filmi gibi.. Delisinden Çinlisine nasıl bir yer orası!? Bu arada buralarda at eti baya pahalıya satılan ve bazılarınca severek yenebilen bir et türü ama eşek bilemedim.. :((( İnekten de farkı yok aslında hayvansefer babda düşününce..

    ReplyDelete
    Replies
    1. At eti yedim.
      Hatta Moskova'dan kurutulmuşunu da almıştım.
      Eşek de yemişizdir be Sevgili C!
      Bilmeden de olsa.

      Ama ölmüş eşek eti farklı bir şey.
      Hayvanı amaçsızca öldürdükten sonra yiyenlere kızmak bambaşka bir boyut.
      Zaten yazarken sen aklımdaydın.

      Delete
  6. ay geçen günkü mantılı post geldi aklıma :D :D :D yoksa mı? yoksa mı? diye geçti içimden :D
    Gülüyorum da hakikaten neden kesiyorlar ki ölmüş hayvanı? Ziyan olmasın diye mi? Yoksa yemekhanelerinde her gün yemek çıkıyor işte.
    Eşek seri katili bütün postun en korkuncu. Kimse ses çıkaramıyorsa daha da korkunç.
    At eti yedim mi bilmiyorum da, Fransa'da olağan kasap reyonunda. İnsanlar tiksinir Türkiye'de oysa benim aklıma gelen ilk duygu derin bir üzüntü. Neyse anlatmiyim şimdi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok saygililar bu yemek konusunda.
      Bir kere domuz eti gordum, bu ne diye sordum. Elleri ile hayir, hayir demislerdi. O yuzden icim cok rahat. Mantida da bir sey yoktur. Bu mesele yeni. Koy dibimizde. Daha once benzer bir sey yapsalardi bilirdik. Esekleri bizim is makineleri gomuyor cunku. Icim yine bosluk doldu.

      Delete
  7. Eşek katili deli (köyün delisi) olsa çoktan dövmüşlerdi:(
    ltg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bunlar farklı bir tip köylü.
      Ege'nin köylülerinden. Daha önce de bu tür bir güruhla çalışmıştım. Dövmezler.

      Delete
    2. "Arkadaşım eşek"le büyüyüp bunlarla karşı karşıya kalmak... :( Bunlar dediğim Çinliler değil, onlar bilmiyor şarkıyı.

      Delete
    3. Doğu'dayken hiç böyle hikaye anlattım mı?
      Gerçi orada da tecavüz yaygındı :s

      Her türlü cehalet ve hak yeme mevcut.

      Delete