Friday, November 11, 2016

Tezkere

Bugün tezkeremi aldım.
Ne diyo' yine bu salak diyenler için açıklayayım. Salak sensin öncelikle.

Bugün bir iş için Çinlilerin yemekhanesine gittim. Aslında amaç tüm gün koltuğa yapışmış ardıma kan gitmesiydi. Çünkü uzun bir merdiven var oraya.

İçeri girdiğimde patates soyuyorlardı. aserkaehrke

Bir tanesini kaldırdım. Oturdum. Başladım patates soymaya.

Bacaklarını bile tıraş etmemiş ve evde patatesi 2 senede bir, o da bıçakla soyan bir insan için bence kayıtlara girmesi gerekir. Günlüğümde yerini alsın. Siz her gün patates soyuyorsanız, o da sizin hayatınız. Saygılar.

E tabi bu patates acemisi tırnaklarını da kaptıracaktı.

Bu Çinlilerin hepsi üzerinde tırnak makası taşıyor. Zhu mesela bazen tırnağımı kırık gördüğümde ben bir şey demeden, elini tıpkı silahına uzanan bir kovboy gibi beline atıp, makasını uzatıyor bana çok vakur bir ifade ile.

O poker suratına bayılıyorum adamın.

Birlikte patates soyan insanların birlik ruhu ancak bir isyanda vardır bence. 

Kendi aralarında Çince konuştular konuştular. Ben de kafamı kaldırmadan dinliyorum. Çünkü dil önce kulaktan öğrenilir. Neyse bir an çıkış yapıp, Çince en iyi bildiğim cümlelerden biri olan "anlamadım" dedim. Çok komikli bir insanım.

Tırnak uçlarımla birlikte, son aşamada parmağımın ucunu da kaptırdım. Çünkü yerine oturduğum hızlı adam karşıma oturdu. Bir an kendimi öküze özenen bir kurbağa misali, kendisi ile yarıştırırken buldum. kehkeh

Kan çıkınca da bıraktım artık.

Yine ekmek ve bunların meşhur Lao Gan Ma sosu ile karnımı doyurdum, geldim. İstanbul'da satılıyor bu arada bu sos. 
Bu da şekli:
Sevgiler,
J



8 comments:

  1. Jardzy 1 hizli okuz 0.
    Benim sampiyonum sensing :-D
    Gecmis olsun bu arada.
    Sevgi,
    M

    ReplyDelete
  2. Gülümsedim ben de. Ne yapıyor bu salak diyenlere salak sensin öncelikle. Çok hoş :)

    ReplyDelete
  3. Almanlar patatesi soymadan katıyorlar yemeğe. Bizim buraların meşhur yemeğidir mesela kuşkonmaz, yanına patates verilir kabuklu.. Bizim bey annemlere hazırlamıştı ay ne utanmıştım insancıklar yemeğin içinden patatesleri soymaya çalışınca.. Tembel bey.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kumpirde en sevdigim yer kabuktur. Vitamini kabugunda. Utanmis olsan bile anadilini kullanip halledivermissindir :)))

      Delete